trollshaw Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! problemet er som følger, 3 maskiner står i nettverket, 2 av maskinene kommer inn på web, men den ene kommer ikke inn på web, har prøvd både firefox, opera og explorer. den maskinen som ikke kommer inn på web, får koblet seg til msn og IRC, og den har bra signal til pungtet, og den får til å pinge ut mot internett med bra responstid. noen som har peiling på hva som kan være feil her? har prøvd det meste utenom å formatere:p og det vil jeg helst slippe! all hjelp mottas!! takk Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Sjekk ipconfig -all Sammenlign res med de andre maskinene Sjekk evt proxy settings oxo Endret 24. november 2004 av Millmax Lenke til kommentar
trollshaw Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 så vidt jeg husker så er det de samme innstillingene når jeg skriver det, er på jobb nå så jeg får ikke sjekket konkret. proxy innstillingene er de samme som på de andre maskinene, er satt til "motta innstillinger automatisk" så vidt jeg husker. Lenke til kommentar
trollshaw Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 jeg fikk forøvrig ett slikt svar på ett annet forum: Det høres ut som ICS'en til windows hvis det er det du bruker til å dele..Har iallefall hatt samme problem selv med Windows ICS. Prøv å slå av, så på deling på nytt på den maskinen som deler.. jeg har ikke peiling på hva ICS er, så er det noen her som kan fortelle meg det? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ics = internet connection sharing det vil si tjenesten som deler internett-forbindelsen med andre maskiner i nettverket... for at dette skal fungere må alle maskiner være på samme nett, satt til å motta ip automatisk og alle dhcp-servere må være slått av. Lenke til kommentar
trollshaw Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 ok. jeg deler ikke noe over nettet nå lenger. våre maskiner er satt til å motta ip automatisk. jeg synes det er helt uforstårlig at den ene maskinen ikke har web-tilgang, ettersom at de 2 andre har det. er det noen flere som har noen idèr om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 er det noen flere som har noen idèr om hva som kan være feil? Prøv og kjør en winsocketfix, kan hende du har noen rester etter spyware som hindrer nett-tilgang for web. Lenke til kommentar
trollshaw Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 ok.. men hvor kan jeg finne det dà? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå