Gå til innhold

x800pro toxic eller x800xt

Zypod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
XT`en er jo mye kraftigere, men har standard vifte som kjøler litt dårligere, og bråker litt mer.

Toxic`en har en bedre kjøler, mere stillegående, men kortet er svakere.

Har du virkelig belegg for å uttale deg om dette her?

Det som skiller de to er pipes og Klokkehastighet.

Det er samme type minnebrikker, så sjangsene for at Toxic kan Softmoddes opp er i aller høyeste grad tilstede.

Lenke til kommentar
XT`en er jo mye kraftigere, men har standard vifte som kjøler litt dårligere, og bråker litt mer.

Det er samme type minnebrikker, så sjangsene for at Toxic kan Softmoddes opp er i aller høyeste grad tilstede.

Selvfølgelig har han "belegg" for å uttale seg. Hvis du kan opplyse om hvor han tar feil når han sier at XT er kraftigere enn Pro så ville jeg blitt veldig imponert, da har nemlig du sett noe som ingen andre i verden har oppdaget.

At man kan softmodde Pro VIVO til XT har fint lite med saken og gjøre. Det er ikke alle som kan/vil gjøre dette. Det er dessuten meget mulig at et XT kort klokker lengre enn et Pro VIVO kort. Det vil uansett være svært forskjellig fra kort til kort

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har han "belegg" for å uttale seg. Hvis du kan opplyse om hvor han tar feil når han sier at XT er kraftigere enn Pro så ville jeg blitt veldig imponert, da har nemlig du sett noe som ingen andre i verden har oppdaget.

At man kan softmodde Pro VIVO til XT har fint lite med saken og gjøre. Det er ikke alle som kan/vil gjøre dette. Det er dessuten meget mulig at et XT kort klokker lengre enn et Pro VIVO kort. Det vil uansett være svært forskjellig fra kort til kort

Det naturligvis kraftigere, men å omtale det som "MYE kraftigere" synes jeg blir å forvirre trådstarter.

Argumentet ditt om at XT klokker lengre enn Pro VIVO er slett ikke tilfelle, ta en titt på highscores på Futuremark blandt annet så ser du at Pro VIVO er vel så godt representert, så argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

når det gjelder suksess-prosenten mht. modding er den MEGET høy.

X800XT non-PE er en kraftigere løsning enn X800 Pro, men å omtale den som MYE Kraftigere synes jeg blir misvisende mht. de faktiske ytelses-forskjeller.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Argumentet ditt om at XT klokker lengre enn Pro VIVO er slett ikke tilfelle, ta en titt på highscores på Futuremark blandt annet så ser du at Pro VIVO er vel så godt representert, så argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.

Nå sier vel futuremark ingenting om artifacts og slikt i bildet, så det er godt mulig XT kort overklokker bedre uten artifakter

Lenke til kommentar

Nå sier vel futuremark ingenting om artifacts og slikt i bildet, så det er godt mulig XT kort overklokker bedre uten artifakter

Igjen: Dette kan gå begge veier?

Hva om XT gir mer artifacter? Det der er et To-veis argument :cool:

Lenke til kommentar

Igjen: Dette kan gå begge veier?

Hva om XT gir mer artifacter? Det der er et To-veis argument :cool:

Grunnen til at de gjør om XT kort til pro VIVO er vel fordi det er en feil under testen som sansynligvis har med at den under enkelte forhold lager artifacts under testene de kjører på brikkene.

Lenke til kommentar

Jeg så forskjell på HiS pro og XT, der var det nærmere 50Mhz forskjell på hvor høyt de klokket uten å få artifacts. Testet dette med en venn som har Pro, jeg har XT. HiS kortene har jo en grei kjøler også. Ikke sikkert det er slik med alle kortene der ute, men jeg er veldig sikker på at de sette de beste komponentene de har i XT kortene. Spørsmålet er jo om den lille forkjellen er verdt ca 1000,- . Det er opp til hver kjøper det.

Lenke til kommentar
Jeg så forskjell på HiS pro og XT, der var det nærmere 50Mhz forskjell på hvor høyt de klokket uten å få artifacts. Testet dette med en venn som har Pro, jeg har XT. HiS kortene har jo en grei kjøler også. Ikke sikkert det er slik med alle kortene der ute, men jeg er veldig sikker på at de sette de beste komponentene de har i XT kortene. Spørsmålet er jo om den lille forkjellen er verdt ca 1000,- . Det er opp til hver kjøper det.

:hmm: Men Toxic har jo UBER kjøler da ? :hmm:

Lenke til kommentar

personlig syns jeg toxic er uberstygg og barnslig.

Og et vivo kort er faktisk et xt kort med video inn og ut bare at de har en bios hvor 4 av pipes`n er disabla så hvordan de klokker kommer jo ann på produsent og kjøler

fra det jeg har hørt og sett

Lenke til kommentar

Faktisk noe av det samme kjølesystemet på begge disse kortene. Var derfor jeg trakk fram mine erfaringer med HiS sitt kort. Tenker da på IceQ kortene.

EDIT: Leste en test på nettet nå hvor det bare var 10Mhz forkjell mot hverandre. Kan hende jeg er heldig som får dette kortet opp i 575 på Core, for i den testen fikk de det bare opp i 542. Kommer vel litt ann på kortet man får også.

Endret av Heiper
Lenke til kommentar

når det gjelder suksess-prosenten mht. modding er den MEGET høy.

Før hadde alle X800Pro Vivo like minnebrikker til X800XTPE ja. Nå har mange begynt å bruke 2.0ns minne på Pro kortene, mens XTPE kortene har 1.6ns minne.

At mange på toppen av ORB'en har X800Pro kort er fordi de ikke har klart å skaffe seg X800XTPE kort. Å dessuten så har ALLE der voltmoddet kortene, å kjører ekstremkjøling. Hvis du snoker litt påXS så ser du at de fleste av som kjører vmod å alt på X800Pro kortene, å bytter til X800XTPE kort som regel da kommer enda lengre. Eks. Tom Holck fra XS klarte over 150MHz mer med X800XTPE kortet sitt enn med sitt X800Pro@XTPE. Samme kjøling, å samme volt.

Suksess-prosenten er høy ja, på folk som klarer å modde X800Pro kortene sine til 16 pipelines. Men den er mye lavere i hvor mange som klarer XTPE hastighet. Tror faktisk flesteparten her på HW forumet som har moddet kortene sine har problemer med å kjøre XTPE hastighet

Lenke til kommentar

Jeg har XT pe selv og kan vel kanskje si at det var litt fjollete å investere i det. Kostet kanskje litt mye, men fornøyd er jeg ihvertfall. :)

Klokker forøvrig til 598/612 stabilt uten artifakter. Men har satt på VGA silencer.

Og et vivo kort er faktisk et xt kort med video inn og ut bare at de har en bios hvor 4 av pipes`n er disabla så hvordan de klokker kommer jo ann på produsent og kjøler

Det var det jeg prøvde å si. X800 Pro er x800 xt kort som ikke har bestått testen og blitt litt redusert i klokkehastighet og tatt bort noen pipelines. Om det var nødvendig å ta bort pipelines eller ikke vet jeg ikke, men det med å redusere klokkefrekvensen var ihvertfall nødvendig for at de skulle bestå kvalitetstestene.

Lenke til kommentar

De har vel bestått testen men tror de selger xt kort som pro-vivo for at folk skal ha et billigere alternativ og da slipper de sette ned prisene på xt kort om folk ikke er vilige til og betale mer, hvorfor de ikke bare selger et pro(uten vivo) vet jeg ikke men i de fleste tester jeg har sett klokker vivo kort akurat like bra som xt kort iom. at det egentlig er samme greia, bare kjølinga og produsent som avgjør.

ser at de klarer kjøre toxic på 550/1100 og iceQ på 550/1180 på hothardware begge x800pro(vivo)

:hmm:

Endret av Treat
Lenke til kommentar

Dette blir en mye jeg tror diskusjon. Men når de ikke klarer å lagenok XT kort gidder dem vel ikke å selge pro VIVO istedenfor. Dessuten tror jeg dette er som andre prosessorprodusenter. Hvis man ser på AMD feks har de bare en produksjon av hver sokkel, men sorterer ut ifra en eller annen sorteringsformel med sikkert noe stresstester av et eller annet slag.

ser at de klarer kjøre toxic på 550/1100 og iceQ på 550/1180 på hothardware begge x800pro(vivo)

Her er det jo bare minnet som er på forskjellig hastighet.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...