Gå til innhold

Unlocke Mulip. på Abit IC7-MAX3

Anbefalte innlegg

Har Abit IC7-MAX3 hovedkort, med P4 som eg har klokket fra 2,66Ghz til "vakkre" 3,2Ghz bare ved hjelp av å øke fsb`en.(låst fsb på agp og pci). Men, eg ønsker å låse opp mulip. på hovedkortet. Er det noken som har gjort dette, eller kan korleis ein gjer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Surt!Har vore oppe i 3,4Ghz med bare ved fsb, (uten å gå noko opp på core volt). Men, det resulterte i kresj etter 30sek etter bootup!Håper fortsatt på at det er noken der ute som har hørrt om ein liten mod eller noko for å unlocka...sukk :cry:

Lenke til kommentar

Er "pysen" på coreV, har ingen aning på kor mykje så e FOR mykje. Har Vannkjøling på ALT i pcen no.. Cpu,Chipsette,Gpu og HD`ne.Så,det er ikkje tempen eg er redd for! ;) Det er heller å svi prosessoren ved for høg volt...

Lenke til kommentar

Hmmm...Har du prøvd dette, eller tipper du? Veit heller ikkje kva som skjer om eg BLÅSER på med utrulig høg fsb?om dette kan resultere i noko anna e enn ustabilt system eller om det er chipsette som ryker?Skal prøve når eg kommer heim å klokke den opp til 3,4 - 3,6Ghz med litt saftig volt...håpe det går fint.

Ps.Du kan brenne opp prosessoren sjøl om du har flytande nitrogen kjøling, så lenge du drar på med FOR høg volt.

Endret av ahoo
Lenke til kommentar

Det VET jeg. :)

Men det er bedre å øke FSB gradvis med 2 og 2MHz eller noe enn å bare sette den rett opp.

Du burde også sjekke stabilitet med Prime95 i 30 min for hver økning når du begynner å nærme deg høye frekvenser.

Edit: Prosessoren brenner ikke opp pga. spenningen før du er godt over 2v på en P4. ;)

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...