Gå til innhold

"trance suger, metal ruler!", "yeah! 666 forever!

Xanitra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, fy faen. Metallica har tapt seg så helt utrolig mye siden begynnelsen av nittitallet. Hørte på et relativt ferskt live-opptak (fra Polen) nå for et par dager siden, og hr. Hetfield kan jo ikke synge for fem flate øre. Ikke fem tykke øre heller, for den saks skyld.

Jeg rådigget dem i min Metallica-er-det-beste-bandet-som-finnes-fjortis-periode, og hadde sikkert 15 t-skjorter og veggene tapesert med Pushead-motiver, men heldigvis tok jeg til fornuft.

Syntes de klarte og få fram noe konstruktift fram til ...Justice.

Lenke til kommentar

(Eller var dette alfor sakleg innhold for denne tråden?)

Ja, like (for) saklig som at kirkebrennerne hørte på E-type før de satte i gang.

Eller kanskje du påstår at satanister hører på E-type? Hvis du påstår det skal jeg gjerne diskutere med deg. :hrm:

Fikk med meg på et intervjue eller noe at Bertine Zetlitz har en del (vardet black?)metalfolk som fans ;)

Men så er nå Bertine av betydelig høyere kvalitet enn E-Type :)

Her kommer noe som forøvrig er littegrann politisk ukorrekt politisk korrektering...

Trancefolk som maser og maser om at metal suger..... IDIOTER! Det er ingen nytte å i hvine og trolle. Samme gjelder for metalheadfanboys som gjør det samme bare omvendt.... IDIOTER DERE OG! *skamme seg over å være en av de som hører på samme musikk type som noen idioter som snakker dritt om trance bare for å være tr00* :hrm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Haha, trance suger? Næææhæi såh ... Neimen det er mye fengende bra låter innen trancekategorien gitt. Det er mye fantasi i de kretsene også, pluss mye dritt. Men det er det også i metall sjangeren for og si det sånn - men også mye bra.

Jeg hører på alt fra Metallica til Antiloop til Johnny Cash. Kan ikke henge seg opp i en sjanger veitu, da går man glipp av mye bra musikk. Dessuten lager jeg trance selv, man må få være kreativ uten og nødvendigvis ha et band til disposisjon. Hehe!

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

Ok mange av dere er bare kvasi.

Som HalTan sier, dere kan ikke bare høre på ET band! Eller EN sjanger!

Utvid horisonten deres for svingende!

Og til dere som hater techno:

For det første, techno finnes ikke. Det var en sjanger for lenge siden, men nå kalles det bare trance. Eller dance om du vil (som er en undersjanger av trance)

Det alene sier kanskje litt og jeg skjønner fult ut hva dere mener, men dere kan ikke si at trance ikke er musikk!?! Det er et tåpelig utsagn og for en ekte musiker så virker dette bare teit.. Dance er musikk ofte lagd på en pc og kanskje på 5 minutter, men under trance finnes goa for eksempel og det er kunst innen elektronisk musikk!

De bruker ofte laaang tid på en låt og ofte lages det av hardbarka musikere.

For dere som ikke vet det, goa trance ble til på slutten av 60-tallet da hippier flytta til stammer i regnskogen osv og der ble den tradisjonelle musikken fra stammene blanda med elektronisk musikk. Derfor hører vi ofte den faste dunk-dunk-rytmen i låtene og det er akkurat DET mange ikke liker.

Selv synes jeg det er dritkult og elsker Faithless f.eks. Jau vesst faen!

Ok, en EKTE musiker respekterer ALLE sjangre og ser på musikk som kunst.

Jeg skjønner hvorfor dere ikke liker techno som dere kaller det (Dragostei)

fordi det er bare kommers dritt som er kun lagd til det formålet det har.

Å tjene penger og KUN det og det er forsåvidt greit, men som sagt ekte musikere har ingen fordommer innen musikk.

Selv kan jeg godt høre på Arne Nordheim om det ligger til og kan høre alt av metal, black-metal (cradle of filth som er mitt favoritt black-metal band), trance (digger trance), rap, progressiv rock :love: , whatever.

Men jeg har egne sterke meninger om musikk og tåler ikke Linkin Park og alt annet som blir lagd av produsenter og kun for penger.

Selv liker jeg ikke Maiden og grunnen er enkel. Jeg synes mye av det er teit og liksom skummelt. Afraid of the dark?? Synes det bare blir dumt og dessuten så høres det jo ut som om det er en parodi på idioti. Melodilinjene jeg tenker på her og alt virker ganske så likt. Liker "run to the hills" da for den er bare drit-tøff.

Såså..

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Ok mange av dere er bare kvasi.

Som HalTan sier, dere kan ikke bare høre på ET band! Eller EN sjanger!

Utvid horisonten deres for svingende!

Og til dere som hater techno:

For det første, techno finnes ikke. Det var en sjanger for lenge siden, men nå kalles det bare trance. Eller dance om du vil (som er en undersjanger av trance)

Det alene sier kanskje litt og jeg skjønner fult ut hva dere mener, men dere kan ikke si at trance ikke er musikk!?! Det er et tåpelig utsagn og for en ekte musiker så virker dette bare teit.. Dance er musikk ofte lagd på en pc og kanskje på 5 minutter, men under trance finnes goa for eksempel og det er kunst innen elektronisk musikk!

De bruker ofte laaang tid på en låt og ofte lages det av hardbarka musikere.

For dere som ikke vet det, goa trance ble til på slutten av 60-tallet da hippier flytta til stammer i regnskogen osv og der ble den tradisjonelle musikken fra stammene blanda med elektronisk musikk. Derfor hører vi ofte den faste dunk-dunk-rytmen i låtene og det er akkurat DET mange ikke liker.

Selv synes jeg det er dritkult og elsker Faithless f.eks. Jau vesst faen!

Ok, en EKTE musiker respekterer ALLE sjangre og ser på musikk som kunst.

Jeg skjønner hvorfor dere ikke liker techno som dere kaller det (Dragostei)

fordi det er bare kommers dritt som er kun lagd til det formålet det har.

Å tjene penger og KUN det og det er forsåvidt greit, men som sagt ekte musikere har ingen fordommer innen musikk.

Selv kan jeg godt høre på Arne Nordheim om det ligger til og kan høre alt av metal, black-metal (cradle of filth som er mitt favoritt black-metal band), trance (digger trance), rap, progressiv rock  :love: , whatever.

Men jeg har egne sterke meninger om musikk og tåler ikke Linkin Park og alt annet som blir lagd av produsenter og kun for penger.

Selv liker jeg ikke Maiden og grunnen er enkel. Jeg synes mye av det er teit og liksom skummelt. Afraid of the dark?? Synes det bare blir dumt og dessuten så høres det jo ut som om det er en parodi på idioti. Melodilinjene jeg tenker på her og alt virker ganske så likt. Liker "run to the hills" da for den er bare drit-tøff.

Såså..

Ja, takker HalTan fordi han fikk alle her på forumet til å skjønne hva man må gjøre ang musikkhorisont.. øh? (No offenz/defenz)

Og en "EKTE" musiker respekterer ikke alle sjangre. Sett at du er ultra nerd. Elsker du alle maskiner da? Eller hater du f.eks ibm?

Ja jeg liker f.eks biler, nå liker jeg alle biler.

Antar Nick Cave setter seg foran peisen og nyter kunst i form av Trance.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Han sa ikke at man nødvendigvis må digge all musikk. Poenget hans var vel i kort forstand at man gjerne respekterer andre seriøse musikere for det de driver med.

Ja skjønte jo det, men det kan jeg aldri tenke meg.

Har du respekt for alle som går på skole? Er jo nok av rasshøl der som ikke burde lært abc engang.

Lenke til kommentar
Han sa ikke at man nødvendigvis må digge all musikk. Poenget hans var vel i kort forstand at man gjerne respekterer andre seriøse musikere for det de driver med.

Ja skjønte jo det, men det kan jeg aldri tenke meg.

Har du respekt for alle som går på skole? Er jo nok av rasshøl der som ikke burde lært abc engang.

Selv om du ikke liker en person respekterer du han uansett.

Lenke til kommentar
Fatter ikke hva det er med folk  :roll:

Skjønner ikke hvem du prøver å overbevise, alle vet jo at 80-90% av de på forumet ikke liker trance.. So what?!

Når jeg ser denne tråden ser jeg for meg trådstarter som en stygg fyr med svart lang skinnjakke, langt svart hår, svarte skinnsko og sorte briller - det ser helt latterlig ut! Ok, det var min mening -hvem bryr seg egentlig?!

Jeg gir faen i om folk synes det er dødsrått og ta av til cradle of filth, hvorfor kan ikke de drite i at folk hører på det de vil?  :huh:

Når jeg ser på denne posten ser jeg for meg en poster som nettopp dreit seg :wee:

Noen som følte seg truffet? :whistle:

Lenke til kommentar

Eg må si at eg har fått feil bilde av metal folk. Eg har enten vært uheldig eller så er metal folk rett og slett irriterende når det gjelder andre musikk sjangre. Fins nok sikkert greie metal folk der ute som ikke mener alt annet enn metal suger.

Alle musikk sjangre kan generaliseres slik som psilocybe beskrev så godt. :D

Hophop4life! :love: :gangsta:

:ermm:

Lenke til kommentar
Eg må si at eg har fått feil bilde av metal folk. Eg har enten vært uheldig eller så er metal folk rett og slett irriterende når det gjelder andre musikk sjangre. Fins nok sikkert greie metal folk der ute som ikke mener alt annet enn metal suger.

Ikkje rart eigenteleg. Det er så mykje "fjortissar" rundtomkring som absolutt skal stikke trynet inn overalt, og rakke ned på andre sjangrar at det er heilt vilt... :(

Blir nesten flau over å vere metal-fan av og til.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...