Rairai Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Halvparten sier det ødelegger det pga K&N filteret er oljebasert, og at oljepartiklene herper det.. den andre halvparten sier det ikke har noe å si. Hva er riktig? Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Olja fra et bommulsfilter som f.eks Kn kan ødelegge luftmengdemåleren, men det er ikkje sikkert det skjer på din bil. Vær uansett nøye med at filteret ikkje er overmetta med olje. Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 ok, så da tar jeg en risiko ved å sette det inn da? da dropper jeg det heller, luftmengde målern koster jo 4000 ellerno.. jaja takk for svar Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg kjører en Audi 200 TQ 20V og har ekstremt forbruk på småkjøring (opp til 1.8 l), imens på langkjøring er det under literen. Kan dette vere luftmengdemåleren som er fucka da? Funker det å rense denne eller må man kjøpe ny... Skal jo ikke tanke mer enn 10 ganger før det lønner seg å bytte denne hvis jeg kjører bare småkjøring... Jeg hadde forventet et forbruk på 1.2 på småkjøring men 1.8 var ganske ekstremt synes jeg.. Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg kjører da med åpent K&N filter... Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Neppe. Dersom lmm er gåen, får du høyt bensinforbruk hele tiden. Det kan evt være tull med lambdaen din. Ikke ofte lmm ryker på de gamle, værre på a3-a4 osv Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Jeg kjører en Audi 200 TQ 20V og har ekstremt forbruk på småkjøring (opp til 1.8 l), imens på langkjøring er det under literen. Kan dette vere luftmengdemåleren som er fucka da? Funker det å rense denne eller må man kjøpe ny... Skal jo ikke tanke mer enn 10 ganger før det lønner seg å bytte denne hvis jeg kjører bare småkjøring... Jeg hadde forventet et forbruk på 1.2 på småkjøring men 1.8 var ganske ekstremt synes jeg.. ganske normalt forbruk det. Turbomotorer suuuuuuger benin når du trykker på gassen. Motoren må jo ha bensinblanding i forhold til luftblanding, og med mye start og stopp blir det flere høye rturtall, mer pådrag, etz. Kan nevne at en kammerat av meg med Volvo 740TIC suger ca 2,5 liter på mila med hard kjøring... Mange hester+ gammel bil=Høyt bensinforbruk enkelt og greit, og 5'ern til Audi er ikke så mye bedre enn en volvo på det området. Lenke til kommentar
Taviren Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 noen som har tenkt å svare stakaren?!? Lenke til kommentar
Taviren Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Jeg kjører da med åpent K&N filter... Celeborn! Har du noen bilder av KN-systemet ditt!??!! KUnne tenke meg å se det. Endret 2. desember 2004 av Taviren Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Luftmengdemåleren skal ikke ha noe problem med å takle K&N filter eller lignende våtfilter. Luftmassemålerene er det værre med, da denne har en tynn varmetråd som beregner luftmassen som passerer ved å måle hvor stor spenning som må til for å få temperaturen på varme tråden til å ligge et bestemt antall grader over innsugningsluften. Hvis det blir mye olje fra filteret på denne varmetråden for den ikke til å beregne rett luftmasse. Måleren går også raskere i stykker hvis det blir mye urenheter. Kan også nevne at et slikt åpent/oljebasert filter, filtrerer dårliger enn de orginale luftfilterene og utsetter motoren for større slitasje i forhold til økt motoreffekt, som i de fleste tilfeller er lik null på sugemotorer. Kjører selv med sugemotor med luftmengdemåler og konisk green cotton luftfilter. Merket ikke noe serlig til effektforandring foruten lyden og litt raskere gassrespons. Lenke til kommentar
FI Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 KN filter og lignene filter fungerer helt topp, viss noen har fått olje inn i luftmengde måleren så har de sprayet på MYYYYE for mye olje. Luftmasse målere er heller ikkje noe problem da det overhodet IKKJE skal komme noe olje fra filteret i utgangspunktet. En annen ting er det at du får ikkje mye hestekrefter ut av kun et luftfilter bytte før dette er blitt en restriksjon i forhold til resten av motoren. Mvh: FI Lenke til kommentar
Rairai Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 det høres bra ut=) grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal ha effektanlegg og chippe bilen, og da skulle jeg gjerne hatt en bedre luftfilter i tillegg, men da tar jeg sjangsen på å sette inn det da Lenke til kommentar
Taviren Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 sett inn et KN som hører til biln din.. Altså ikke et universalfilter.. Da kan du i tilfellet skifte tilbake til det gamle hvis det skule skje noe.. Hvis det skjer noe så kan du gå inn på http://www.bruktbildeler.no... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 det høres bra ut=) grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal ha effektanlegg og chippe bilen, og da skulle jeg gjerne hatt en bedre luftfilter i tillegg, men da tar jeg sjangsen på å sette inn det da Hvis du skal ha bpde eff. anlegg og chip ville jeg si at du MÅ bytte filter..... gjerne mye større enn originalt (bedre enn for lite.....) lykke til hold oss oppdatert... Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Unnskyld meg altså, men med finnes mengder på eksempler på MAF'er som har tatt kvelden etter montering av bomullsfilter som K&N; Green, JR og så videre. Om det er snakk om en nyere VAG så er det ikke så mye å lure på igrunn. Og jeg tror du sakl måle mye og grundig for å finne forskjell, det er god sjanse for at du bruker samme papirfilteret som på en 2.7 biturbo. Og holder det 265hk så duger det nok At en 200 20V bruker mye bensin er ikke så veldig uvanlig. Det er jo snakk om en ganske primitiv motorstyring med lambda! Det er kanskje greit å begynne med en service, eller evt å se over plugger, filter, er det lenge siden du har fått sjekket CO? Kan og være en ide å sjekke et alle trykkrør og sånt er tett. Er motoren trimmet? Endret 13. desember 2004 av Espenevo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå