GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Du må jo betale porto om du bestiller fra MPX også. er uansett noen hundrelapper hehe... Lenke til kommentar
Momo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Helt klart best å sende tilbake. Men vent å se om de kan overraske. Jeg venter i spenning ihvertfall. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Helt klart best å sende tilbake. Men vent å se om de kan overraske. Jeg venter i spenning ihvertfall. har sendt mail for 1 time siden..synes dere jeg skal ringe? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) er jo bare å sende kortet tilbake som koster 80 kroner?da har jeg jo fremdeles spart nesten 400 kroner ? Bare å bestille nå på postoppkrav, og den dagen jeg får pengene tilbake av PCutstyr så henter jeg pakken på postkontoret? Er så irriterende med følelsen av å ha gjort et dårlig kjøp Du må jo betale postoppkrav og porto til mpx også. Den blir kalkulert til 131 kroner. 415 - 131 = 284.- Skal du returnere pakken, så vil det koste 107 kroner i porto for en stor norgespakke. Du får ikke plass til et skjermkort med embalasje i en liten norgespakke. (Kjøper skal betale porto for retur ifølge Angrerettloven $15) 284 - 107 = 177.- Så kommer tiden du vil være uten nytt skjermkort, opptil tre uker, (transport til/fra deg, samt tiden det tar å tilbakeføre pengene). Hvis det ikke er et problem, hvorfor ventet du ikke tre uker med å bestille skjermkort. Sjansen er jo enda større for at prisen har synket ytterligere. ps. slik jeg ser det så er 415 - 80 litt over 300, ikke nesten 400 EDIT: Fjernet litt feilinformasjon. Endret 24. november 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg synes ikke man skal bruke angreretten hvis man ikke må, det er jo direkte tap for butikken. I dette tilfellet vil det si at du må stresse med å sende tilbake kortet, vente på tilbakebetaling, for så å vente på det nye kortet fra MPX. Da har du spart noen få kroner etter at returporto samt frakt/oppkrav fra MPX er betalt, pluss at PCutstyr har tapt penger. Og når den tid kommer kan det hende kortet har sunket enda mer i pris. Når du kjøper hardware til flere tusen kroner, må du nesten regne med at du kan finne samme produktet noen hundrelapper billigere eller dyrere andre steder. Endret 24. november 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Enig med siste mann her. Synes også tittelen på denne tråden er "urettferdig". PCutstyr har da ikke gjort noe galt her? Man vil jo ofte finne hardware litt rimerligere i en annen shop ved et senere tidspunkt. Om du vil benytte angreretten er jo self helt opp til deg, men å forvente at de skal kreditere deg med 500 kr er latterlig. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg synes ikke man skal bruke angreretten hvis man ikke må, det er jo direkte tap for butikken. I dette tilfellet vil det si at du må stresse med å sende tilbake kortet, vente på tilbakebetaling, for så å vente på det nye kortet fra MPX. Da har du spart noen få kroner etter at returporto samt frakt/oppkrav fra MPX er betalt, pluss at PCutstyr har tapt penger. Og når den tid kommer kan det hende kortet har sunket enda mer i pris. Når du kjøper hardware til flere tusen kroner, må du nesten regne med at du kan finne samme produktet noen hundrelapper billigere eller dyrere andre steder. Forsåvidt veldig enig. Butikken taper jo på det. Det er det samme som de som mottar kort å tester de. Nei det klokket dårlig, så sender de det tilbake, å bestiller ett nytt en annen vei. Det eneste de egentlig gjør er å få høyere priser for alle andre. Dette har blitt ett stort problem hos mange web shopper, så du skal ikke se bort fra at det blir noen forandringer etterhvert. Skjønner godt at butikkene blir sure når de får kort i retur, egentlig uten grunn. de kan jo da ikke selge det som nytt. ( hvis det da ikke har vært åpnet ) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Orjanp: du tar litt feil når det gjeld porto og retur på angrefrist. Dei tilfella der selgar skal dekke returportoen er det selgar har hatt oppsøkande virksomheit. Telefonsalg, dørsalg. Mens der kunde har vore den aktive (internettkjøp) så er det kjøpar som skal dekke returporto. mvh JanEirik Sletta nokre innlegg som ikkje tilførte eller hadde noko meining i tråden. Lenke til kommentar
jornt Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hva gjør du når Komplett kommer med kortet på "Ukens tilbud" neste uke, 250 kr rimeligere enn MPX? Uka etter har PS Data tatt inn et stort parti og selger de for 199,- under Komplett igjen. En måned etter settes prisene ned igjen fordi det har kommet en ny generasjon skjermkort. Og stakkars deg, har brukt 2645,- på frakt fram og tilbake 11 ganger, mens webshopene har brukt tilsammen 7321,- på saksbehandling, frakt, feilsjekking av produktet siden du har åpnet esken 6 av gangene du fikk skjermkortet, samt at de taper tusenlapper fordi de må selge alle kortene som demovare til en langt lavere pris - nypris på kortene har jo allerede gått ned med mange hundre kroner. Faktisk skal jeg være enig med deg i at en forskjell på 4-500 kan være i drøyeste laget, men gi de en sjanse til å ordne opp før du roper ulv og sender tilbake kortet og henger de ut på forumet. Det er ikke webshopens feil at datautstyr går fort ned i pris. Det virker som om holdingene til folk her er at det nærmest er påbudt å tyne webshopene for det det er verdt og henge de ut for den aller minste ting. "Hjelp hjelp jeg må betale 10 kroner ekstra, dumme webshop! Ring TV2 hjelper deg!!". "Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket skjermkort jeg vil ha, flaks at forbrukerloven sier jeg kan kjøpe og returnere så mange kort jeg bare vil! Nå kan jeg teste masse kort uten at det koster meg noe. Frakten krever jeg tilbake, for jeg har loven i min hånd. Samtidig henger jeg gjerne ut de dumme webshopene fordi de solgte meg et kort jeg egentlig ikke ville ha. Jeg visste jo ikke at det andre kortet hadde 1,53% bedre ytelse i Doom3." "Hjeelp hjeelp dumme webshopen har ikke sendt varene enda jeg bestilte de for 2 timer siden. Hvorfor ligger de ikke på posten nå? Dette kaller jeg elendig service! Få varene NÅ ellers ringer jeg TV2 hjelper deg!!" Osv osv... - Jørn Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jepp, skulle likt å se hva responsen ble om det haddet stått Netshop.no Edit: I mine returer betaler jeg kunn for Norgespakken (82kr for pakke i skjermkort størelse-mulig 102kr, kommer an på esken), utover det har ikke jeg blitt kreditert noenting Endret 24. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
robeerik Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei GRendal Gimme a break! Installer kortet og nyt det! Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Haddet ikke blitt superfornøyd selv, så jeg forstår Edit: Har seff ingenting med Pcutstyr å gjøre, mer det å føle at jeg ikke har gjort et godt kjøp Endret 24. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Forstår jo at det er kjipt at man ser dagen etterpå at man kunne fått en vare billigere. Kjipt at pc'n min som kostet 46000,- for 2,5 år siden snart må oppgraderes og ikke er verdt en dritt Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Forstår jo at det er kjipt at man ser dagen etterpå at man kunne fått en vare billigere. Kjipt at pc'n min som kostet 46000,- for 2,5 år siden snart må oppgraderes og ikke er verdt en dritt Joda. men dette er lixom 2 Dager! og det er ikke ukens tilbud engang... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Orjanp: du tar litt feil når det gjeld porto og retur på angrefrist. Dei tilfella der selgar skal dekke returportoen er det selgar har hatt oppsøkande virksomheit. Telefonsalg, dørsalg. Mens der kunde har vore den aktive (internettkjøp) så er det kjøpar som skal dekke returporto. mvh JanEirik Sletta nokre innlegg som ikkje tilførte eller hadde noko meining i tråden. Det er vel $15 som skal brukes ja, beklager feilinformasjonen. Fikk det ikke helt til å stemme. trodde at det var forbruker som skulle betale. Endrer posten min. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Forstår jo at det er kjipt at man ser dagen etterpå at man kunne fått en vare billigere. Kjipt at pc'n min som kostet 46000,- for 2,5 år siden snart må oppgraderes og ikke er verdt en dritt Joda. men dette er lixom 2 Dager! og det er ikke ukens tilbud engang... Jo, det er ukens tilbud Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 er på telefonen med dem nå. skal holde dere oppdatert! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Forstår jo at det er kjipt at man ser dagen etterpå at man kunne fått en vare billigere. Kjipt at pc'n min som kostet 46000,- for 2,5 år siden snart må oppgraderes og ikke er verdt en dritt Joda. men dette er lixom 2 Dager! og det er ikke ukens tilbud engang... Jo, det er ukens tilbud du har naturligvis rett Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Er du ikke fornøyd med produktet, det være seg pris eller hva som helst annet, kan du sende produktet tilbake. Om det blir tap for butikken eller ikke er overhodet ikke ditt problem. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) STOR OPPDATERING Jeg har nå vært på Telefon med PCutstyr.no Jeg fikk umiddelbart tilbud om enten: 1. Få tilbakebetalt differansen på kontoen min 2. Ta ut differansen i form av Varer Jeg valgte da, siden PCutstyr var så hyggelige, å ta ut i form av varer, så da bestilte jeg 3 stk. Floorstands til Creative Gigaworks S750. ( Den ene har jeg klart å knekke da jeg sto opp og veltet den i ørska ) Meget profesjonellt av PCutstyr, hyggelige mennesker! Kan bare gi Tommelen opp Endret 24. november 2004 av GRendal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå