GRendal Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg bestilte i går XFX 6800 Ultra til 4690 kroner + frakt.. I dag annonserer MPX med samme kortet til 4275 kroner... Noe så sinnsykt irriterende! Er det noe å gjøre med dette? jeg forhåndsbetalte med kort.... *EDIT* Jeg har fått refundert hele prisdifferansen, valgte å ta ut i varer siden PCutstyr.no er så snille! Svar fra PCutstyr.no via mail: Hei! Vi ser at MPX har ukens tilbud på denne varen, så det er en spesialpris fra dem denne uken. Vi ønsker likevel å hjelpe deg med en ukes middag og tilbakefører kr 415,- til ditt kredittkort, eller om du trenger noen andre varer så kan vi sende deg dette. Du velger! Håper du blir fornøyd med dette. Mvh Alexander Tvete - PCutstyr.no E-mail: [email protected] - http://www.pcutstyr.no Tlf. +4769307799 - Fax. +4769307797 - Rolvsøyvn 201, 1617 FREDRIKSTAD, NORWAY Endret 24. november 2004 av GRendal Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Benytt angreretten. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg sender en mail til dem og sier ifra at jeg har tenkt til å gjøre det.. jeg gjorde det med netshop en gang når det var store forskjeller.... da gav de meg mellomlegget tilbake Netshop Edit: Her er mailen jeg sendte dem: Hei, På Mandag ettermiddag bestilte jeg et XFX 6800 Ultra skjermkort til kroner 4690,- og betalte med Kreditt-kort. I dag ser jeg at MPX annonserer med samme kortet til kroner 4275. Jeg pleier ikke bry meg med noen småkroner, men jeg er student og 400-500 kroner er middag en uke for meg :-( Alternativet for meg er jo å sende tilbake på angrefrist, men dette er jo både tid og ressurskrevende for begge parter, så jeg lurer på om vi kan komme fram til en annen løsning? Håper for forståelse for problemet :-) Med Vennlig Hilsen **** ******* Blir spennende å se hvordan kundeservicen til PCutstyr virkelig er Endret 24. november 2004 av GRendal Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Etter det jeg har hørt så er kundeservicen til PCutstyr ganske skrall.. Men jeg har ingen personlig erfaring med de. Kan jo også hende de har forbedra seg et par hakk Er det ikke også slik at de ikke trekker pengene før varene er sendt, men heller reserverer de på kontoen din? Eller har de kanskje allerede sendt kortet ditt? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Etter det jeg har hørt så er kundeservicen til PCutstyr ganske skrall.. Men jeg har ingen personlig erfaring med de. Kan jo også hende de har forbedra seg et par hakk Er det ikke også slik at de ikke trekker pengene før varene er sendt, men heller reserverer de på kontoen din? Eller har de kanskje allerede sendt kortet ditt? er nok kanskje allerede sendt! Edit: tror jeg da! Endret 24. november 2004 av GRendal Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det er dette som er risikoen i denne bransjen Jeg kan tenke meg at prisene til butikkene er direkte justert i forhold til prisen fra grossist (og igjen fra produsent). Mao synker prisene hos nettbutikkene når de får et parti varer til billigere pris enn det forrige partiet med varer. Å få tilbake mellomlegget, vil dermed ofte være et direkte tap for butikken, og ikke bare bortfall av fortjeneste. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det er dette som er risikoen i denne bransjen Jeg kan tenke meg at prisene til butikkene er direkte justert i forhold til prisen fra grossist (og igjen fra produsent). Mao synker prisene hos nettbutikkene når de får et parti varer til billigere pris enn det forrige partiet med varer. Å få tilbake mellomlegget, vil dermed ofte være et direkte tap for butikken, og ikke bare bortfall av fortjeneste. Vel da benytter jeg meg av angrefristen gitt Venter på svar da... Uavhengig om dette er tap, Netshop.no følger opp og gir kundene tilbake pengene, mulig PCutstyr.no ikke er i samme divisjon rent servicemessig..... Blir spennende å se dette her :-) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 PCutstyr vil nok ikke betale deg tilbake 4-500 kr. siden MPX har sikkert fått inn et stort parti og kan selge de rimeligere. Men det er jo verdt et forsøk! Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 PCutstyr vil nok ikke betale deg tilbake 4-500 kr. siden MPX har sikkert fått inn et stort parti og kan selge de rimeligere. Men det er jo verdt et forsøk! jepp, det er jo det. "kremt kremt, MPX.no har fått inn et par og 20 stykker..tvilsomt om dette kan kalles stort parti... " Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Å bruke angreretten vil jo gjøre at prisen omtrent blir den samme. Du må betale porto for å sende pakken fra mpx. Sjansen for at det hele ordner seg på en uke(tilbudet varer bare en uke), er vel tvilsomt(selger har 14 dager på seg til å tilbakeføre beløpet). Derfor må du vel ha penger nå for å kunne benytte deg av uken tilbud hos mpx. Da kommer i tillegg tapte renteinntekter(veldig små), samt kostnad med å dra ned på postkontoret to ganger. Tror ikke det er noe særlig å spare på dette. Endret 24. november 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Å bruke angreretten vil jo gjøre at prisen omtrent blir den samme. Hvis du betaler porto for å sende tilbake til pcutstyr og må betale porto for å sende pakken fra mpx, så går det nesten opp i opp. Sjansen for at det hele ordner seg på en uke(tilbudet varer bare en uke), er vel tvilsomt. Derfor må du vel ha penger nå for å kunne benytte deg av uken tilbud hos mpx. Da kommer i tillegg tapte renteinntekter, samt kostnad med å dra ned på postkontoret to ganger. Tror ikke det er noe særlig å spare på dette. Enig. Høres ut som jævli mye stress for veldig lite penger. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 er du veldig heldig så sparer du vell kansje en 100 kroner toppen på dette.. men men.. mat i 2-4 dager ihvertfall.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Tror nok det beste ville være hvis pcutstyr slo litt av på prisen. Det trenger ikke være spesiellt mye for at det skal lønne seg å beholder ordren hos pcutstyr. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Tror nok det beste ville være hvis pcutstyr slo litt av på prisen. Det trenger ikke være spesiellt mye for at det skal lønne seg å beholder ordren hos pcutstyr. veldig enig.. hvis de gjør dette, så vinner de tilbake min tiltro til dem. ( har handlet der flere ganger, men enda ikke vært nødt til å kontakte de noe mer. heldigvis, i forhold til andre erfaringer jeg har hørt om pcutstyr.. ) Endret 24. november 2004 av Vizla Lenke til kommentar
AndreB Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 :!: Siden du er student og bruker ca. 5000 på et skjermkort, har jeg ingen sympati med at du må drøvtygge gårsdagens kneipbrød. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Angrefrist, du betaler da kunn porto tilbkake (norges pakke 80kr)sparer da 420kr, men du venter seff på svar først Hva var morsomt med det? bedre det en å bruke alt på vin-øl-sprit, som vi fleste gjør Endret 24. november 2004 av simalarion Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) er jo bare å sende kortet tilbake som koster 80 kroner? da har jeg jo fremdeles spart nesten 400 kroner ? Bare å bestille nå på postoppkrav, og den dagen jeg får pengene tilbake av PCutstyr så henter jeg pakken på postkontoret? Er så irriterende med følelsen av å ha gjort et dårlig kjøp Endret 24. november 2004 av GRendal Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Men om pc utstyr går med på å betale mellomlegget så er mulgheten for fler slike forsespørsler stor, missfornøyde kunder har dem jo uansett he he Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du må jo betale porto om du bestiller fra MPX også. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Men om pc utstyr går med på å betale mellomlegget så er mulgheten for fler slike forsespørsler stor, missfornøyde kunder har dem jo uansett he he hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå