daffyd Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Så no jobber du på expert og slenger dritt om konkurrenten din? Gir deg ikke akkurat særlig kredibilitet. Minner heller om litt sure oppstøt . Hmmm... Det er dumt at han fyren sa det, for det er helt klart med på å svekke hans kredibilitet, ja... Men på den andre siden, så passer denne posten fint med mine egne erfaringer hos Elkjøp. Verden hadde vært behagelig om det var færre duster som lot seg lure av de tåpelige pushe-selgerne, slik at de til slutt lærte at slik oppførsel ikke lønner seg... Da hadde ikke så mange sagt seg enige med trådstarter om Elkjøp heller. (Forøvrig så nekter jeg å tro at dette kun gjelder Elkjøp. Min erfaring med selgere generelt er at man bør dobbeltsjekke at klokke og lommebok fortsatt er på plass etter å ha håndhilset Og før noen blir fornærmet: Dette gjelder ikke alle selgere, men dessverre alt for mange.) Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Men eg går ikkje ut å finn 2 år gamle artikler for å prøve å sverte min gamle arbeidsgiver. Jeg synes det er greitt at det blir trukket frem dette igjen, siden vi er flere som kan bekrefte at dette ikke har forbedret seg siden den artikkelen ble skrevet. Jeg har nok aldri stolt for mye på selgere, samme om det er på Elkjøp eller andre steder, men jeg ble litt sjokkert av å oppleve at selgeren på Elkjøp stod og løy meg rett opp i trynet. Det var ikke snakk om uvitenhet, det var svært tydelig at det kun var for å få selge en vare som de tydeligvis tjente mye mer på. Jeg mener det er greitt å få slike saker frem i lyset, slik at andre kan bli advart mot å spørre selgere til råds. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Jeg jobbet som selger hos Lefdal i en periode på seks måneder for noen år siden og kan med hånden på hjertet gå god for at Lefdal også hadde akkurat samme holdning til kundene som skissert i artikkelen hos Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 En kjensgjerning: De som er fornøyd eller i allefall har fått som forventet er som regel stille og roper ikke om det i forum eller i TV2.. de få som er missfornøyd (retmessig eller ikke) gjør jo gjerne det. Slik er det bare...Alt negativt blir hauset opp noe inni det blå, men det gjelder alle...Forøvrig så syntes jeg elkøp = Sjekk forøvrig denne tråden for min siste erfaring med dem... Fortsatt ikke hørt noe fra Elkjøp til tross for X antall henvendelser både på mail og telefon.... Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 etter alt det jeg har lest om elkjøp, kommer jeg ikke til å stole på noe selgere der sier, selv om det ser sant Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) etter alt det jeg har lest om elkjøp, kommer jeg ikke til å stole på noe selgere der sier, selv om det ser sant Då trur eg at du ikkje kan stole på nokon selgarar i kva som helst butikk i Noreg. Lykke til med julehandelen mvh JanEirik Endret 26. november 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det er da ikke noe nytt at man ikke kan regne med at selgeren tenker mer på seg selv enn på deg. De gamler romere sa caveat emptor (la kjøperen passe på selv) og det har ikke blitt noe mindre sant de siste 2000 årene. At selger alltid vil vinkle det slik at det blir best for seg må man regne med. Loddrett løgn derimot, eller overdreven misbruk av andres inkompetense er noe annet og fortjener å slås ned på. Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Da jeg har jobba lenge innad i elkjøp men du er jo trådstarter, og du har plutselig funnet denne 2 år gamle reportasjen, og du HAR jobbet på Elkjip. hm, har du fått sparken og er bitter nå jobber hos konkurrenten nu Jeg er en veldig dyktig og sympatisk selger bare så det er sagt! Men det er lenge sia jeg slutta hos elkjøp. Så no jobber du på expert og slenger dritt om konkurrenten din? Gir deg ikke akkurat særlig kredibilitet. Minner heller om litt sure oppstøt . I telecom bransjen er det ikkje rosenrødt uansett kven ein jobber hjå, har jobba der sjølv i studietida og det var ikkje alt som var perferkt/optimalt/ eller ærlegheiten sjølv der heller. Men eg går ikkje ut å finn 2 år gamle artikler for å prøve å sverte min gamle arbeidsgiver. mvh JanEirik Hvor har jeg skrevet at jeg jobber på expert ? Og svertinga greier Elkjøp helt fint uten min hjelp, du greier tydeligvis ikke å tenke 2 steg framover Ikke legg ord i munnen på andre. Det er nemmling synd at tilstanden er så ille og folk burde bli advart, derfor startet jeg denne tråden. Var forøvrig en kompis som visste meg denne artikkelen for ikke så lenge sia, så den var ny for meg Siden jeg er student og kun jobber deltid, så syns jeg at det skal bidra til min objektivitet. Og jeg er hverken sur eller bitter, slutta av egen fri vilje pga. idioter som ikke vet hvordan man skal drive en bedrift eller hvordan man skal behandle ansatte. Og en advokat står jo frem i artikkelen og sier akkurat det samme. Du er jo tydeligvis stolt av å være elkjøphjernevasket. Kos deg nu med det. Endret 26. november 2004 av Gunlab Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Da jeg har jobba lenge innad i elkjøp men du er jo trådstarter, og du har plutselig funnet denne 2 år gamle reportasjen, og du HAR jobbet på Elkjip. hm, har du fått sparken og er bitter nå jobber hos konkurrenten nu Jeg er en veldig dyktig og sympatisk selger bare så det er sagt! Men det er lenge sia jeg slutta hos elkjøp. Så no jobber du på expert og slenger dritt om konkurrenten din? Gir deg ikke akkurat særlig kredibilitet. Minner heller om litt sure oppstøt . I telecom bransjen er det ikkje rosenrødt uansett kven ein jobber hjå, har jobba der sjølv i studietida og det var ikkje alt som var perferkt/optimalt/ eller ærlegheiten sjølv der heller. Men eg går ikkje ut å finn 2 år gamle artikler for å prøve å sverte min gamle arbeidsgiver. mvh JanEirik Hvor har jeg skrevet at jeg jobber på expert ? Og svertinga greier Elkjøp helt fint uten min hjelp, du greier tydeligvis ikke å tenke 2 steg framover Ikke legg ord i munnen på andre. Det er nemmling synd at tilstanden er så ille og folk burde bli advart, derfor startet jeg denne tråden. Var forøvrig en kompis som visste meg denne artikkelen for ikke så lenge sia, så den var ny for meg Siden jeg er student og kun jobber deltid, så syns jeg at det skal bidra til min objektivitet. Og jeg er hverken sur eller bitter, slutta av egen fri vilje pga. idioter som ikke vet hvordan man skal drive en bedrift eller hvordan man skal behandle ansatte. Og en advokat står jo frem i artikkelen og sier akkurat det samme. Du er jo tydeligvis stolt av å være elkjøphjernevasket. Kos deg nu med det. You get`em boy! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Er det forresten noen som har lagt merke til alle utropstegnene elkjøp bruker? Centrino processor! Knøttliten 7200rpm Harddisk! 17 toms dritstygg skjerm! kun 11990! Jeg blir helt paff av det, det irriterer meg ENDA mere enn jamba-reklamene på MTV. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 For det første så har eg aldri jobba i elkjøp. Så gratulere med forutintatt forsvarsangrep. For det andre så skreiv du at du jobba i ei konkurrerande kjede, dermed satte eg litt eit eksempel for å vise at det virka veldig rart å komme med den artikkelen spesielt når det er 2 år sidan den kom ut og du forsatt jobba i bransjen, men i anna kjede. At ein jurist på forbrukerrådet har uttalt seg om saka, sett eg ikkje altfor stor tillit då eg har sett ein del av uttalelsane som har komme sentralt frå det holdet. Det trudde eg du hadde oppdaga viss du har jobba i bransjen ein stund. Ser du tegner eit veldig dystert bilde over elkjøp, kme kva svarte trur du finnes i dei andre kjedene, er virkeleg graset så mykje grønnare på andre sida? Eg trur at kan kan komme emd ein påstand oam at der er meir ordna forhold hjå dei store enn hjå dei små. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) ja som jeg sku ha sagt det sjøl. Gratulere med å være forutintatt og spekulativ. Du kommer med en kommentar på at jeg jobber på expert, dette er noe du antar. Og når det gjelder at artikkelen kom ut for 2 år siden, så har jeg allrede svart på det. Du må lære deg å lese gutten min Jeg har aldri snakket stygt om en konkurrent til en kunde, eller sagt at noen produkter er elendi mens jeg er på jobb. Men jeg er hverken lege eller advokat (implisitt: jeg har ikke taushetsplikt) og det står ingenting om en "gag-order" i de såkalte jobbkontraktene man får, uansett kjede eller butikk. Det du setter tillit til er vel ikke så viktig i denne sammenheng. Da vi snakker om tilstanden på Elkjøp generelt. Både selgere, kunder og folk som har jobbet i elkjøp tidligere, bekreftet at det faktisk er så ille rundtom i Norge. Så jeg vill tru at dette underbygger "påstandene" helt greit. Men det virker som du vill noe med dette ? Kverrulering kan vi ta på privven Jeg bare forteller at slik er det, og slik kommer det til å være helt til elkjøp blir organisert. Men all credit for å prøve å stille seg kritisk, helt rett! Man skal ikke ta alt for god fisk Endret 27. november 2004 av Gunlab Lenke til kommentar
Deviate Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jobber på expert selv og må si at det er en del lettlurte folk der ute, hehe.. Men men, selgere er ut etter salget og vil si det meste som folk vil høre. Men hvertfall der jeg jobber så er folk like late som alle oss andre, vi vil bare finne behovet ditt, gjennomføre salget også få dere ut av butikken som overhode mulig sånn at selgerne kan slappe av (forutsetter at kunden ikke er ei jevlig fin dame eller noe ). Noen tips til potensielle kunder som vil ha en bra pris: 1.) Kommer man inn sur og jevlig og forventer bra pris av selgere så forvent det motsatte, høy pris og en irritert selger 2.) Kommer du inn sur og grinete med noe som skal inn til service, f.eks mob, data, etc. Forvent at varen vil ta betraktelig lenger tid å reparere enn du egentlig forventet. Eksempel på dårligholdning: Fikk en jevla biatch her om dagen som leverte inn en møkkagammel canon skriver på lørdagsettermiddag, vi at hun kunne stikke innom neste uke en gang så skulle den være ferdig. Så kommer hun inn mandagsmorran og forventet at skriveren var ferdig, jaja, vi forklarte at vi ikke hadde sett på den enda og da ble hu sint. morro ass. Problemet var rimelig lettløst forresten, men vi fikk hun til å vente en uke som straff. fortjent sier jeg bare. Og ja vi tok penger for det, selv om skrivern tok 5 min å fikse. Eksempel på bra: Det kom en veldig ålright fyr inn midt på dagen som ønsket seg ny mobil, og valget sto imellom en k700i og en 6260 med privat pluss. Begge to veldig like i pris, k700i kostet litt mer tror jeg. Først gjorde jeg det vanlige, avdekke behovet for å finne ut hva kunden virkelig trenger. Fant ut at mannen trengte en mobil som han kunne stå på ski(alpint) med. Jeg er en skimann selv så jeg anbefalte den noe mer robuste og rimligere 5140. Jeg forklarte litt om hva den kunne osv og tilslutt bestemte han seg for den. Jeg gav han et veldig bra tilbud med privat pluss siden han var veldig hyggelig gjennom hele kjøpsprosessen. (tok ikke mer enn 20% fortjeneste tror jeg, noe som er et absolutt minimum på rimelige telefoner.) Butikkene er ikke alltid ut etter å selge til høyest pris, vi er mer opptatt av å beholde de hyggelige kundene som vi er så glad i. Finer damer er også bra. Med andre ord, holding er alt for en selger, få folk liker å drive med vanskelige mennesker. Tror de fleste vil være enige med meg der Jaja, lykke til med neste kjøp! og husk kundene har en del makt, men det har selgerene også. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jobber på expert selv og må si at det er en del lettlurte folk der ute, hehe.. Men men, selgere er ut etter salget og vil si det meste som folk vil høre. Men hvertfall der jeg jobber så er folk like late som alle oss andre, vi vil bare finne behovet ditt, gjennomføre salget også få dere ut av butikken som overhode mulig sånn at selgerne kan slappe av (forutsetter at kunden ikke er ei jevlig fin dame eller noe ). Noen tips til potensielle kunder som vil ha en bra pris: 1.) Kommer man inn sur og jevlig og forventer bra pris av selgere så forvent det motsatte, høy pris og en irritert selger 2.) Kommer du inn sur og grinete med noe som skal inn til service, f.eks mob, data, etc. Forvent at varen vil ta betraktelig lenger tid å reparere enn du egentlig forventet. Eksempel på dårligholdning: Fikk en jevla biatch her om dagen som leverte inn en møkkagammel canon skriver på lørdagsettermiddag, vi at hun kunne stikke innom neste uke en gang så skulle den være ferdig. Så kommer hun inn mandagsmorran og forventet at skriveren var ferdig, jaja, vi forklarte at vi ikke hadde sett på den enda og da ble hu sint. :!: morro ass. Problemet var rimelig lettløst forresten, men vi fikk hun til å vente en uke som straff. fortjent sier jeg bare. Og ja vi tok penger for det, selv om skrivern tok 5 min å fikse. Eksempel på bra: Det kom en veldig ålright fyr inn midt på dagen som ønsket seg ny mobil, og valget sto imellom en k700i og en 6260 med privat pluss. Begge to veldig like i pris, k700i kostet litt mer tror jeg. Først gjorde jeg det vanlige, avdekke behovet for å finne ut hva kunden virkelig trenger. Fant ut at mannen trengte en mobil som han kunne stå på ski(alpint) med. Jeg er en skimann selv så jeg anbefalte den noe mer robuste og rimligere 5140. Jeg forklarte litt om hva den kunne osv og tilslutt bestemte han seg for den. Jeg gav han et veldig bra tilbud med privat pluss siden han var veldig hyggelig gjennom hele kjøpsprosessen. (tok ikke mer enn 20% fortjeneste tror jeg, noe som er et absolutt minimum på rimelige telefoner.) Butikkene er ikke alltid ut etter å selge til høyest pris, vi er mer opptatt av å beholde de hyggelige kundene som vi er så glad i. Finer damer er også bra. Med andre ord, holding er alt for en selger, få folk liker å drive med vanskelige mennesker. Tror de fleste vil være enige med meg der Jaja, lykke til med neste kjøp! og husk kundene har en del makt, men det har selgerene også. Greit å få bekreftet hvor lite seriøse dere er, da. La kunder vente en uke ekstra "som straff"? Herregud hvor lite du har skjønt. -KJ Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Jobber på expert selv og må si at det er en del lettlurte folk der ute, hehe.. Men men, selgere er ut etter salget og vil si det meste som folk vil høre. Men hvertfall der jeg jobber så er folk like late som alle oss andre, vi vil bare finne behovet ditt, gjennomføre salget også få dere ut av butikken som overhode mulig sånn at selgerne kan slappe av (forutsetter at kunden ikke er ei jevlig fin dame eller noe ). Noen tips til potensielle kunder som vil ha en bra pris: 1.) Kommer man inn sur og jevlig og forventer bra pris av selgere så forvent det motsatte, høy pris og en irritert selger 2.) Kommer du inn sur og grinete med noe som skal inn til service, f.eks mob, data, etc. Forvent at varen vil ta betraktelig lenger tid å reparere enn du egentlig forventet. Eksempel på dårligholdning: Fikk en jevla biatch her om dagen som leverte inn en møkkagammel canon skriver på lørdagsettermiddag, vi at hun kunne stikke innom neste uke en gang så skulle den være ferdig. Så kommer hun inn mandagsmorran og forventet at skriveren var ferdig, jaja, vi forklarte at vi ikke hadde sett på den enda og da ble hu sint. :!: morro ass. Problemet var rimelig lettløst forresten, men vi fikk hun til å vente en uke som straff. fortjent sier jeg bare. Og ja vi tok penger for det, selv om skrivern tok 5 min å fikse. Eksempel på bra: Det kom en veldig ålright fyr inn midt på dagen som ønsket seg ny mobil, og valget sto imellom en k700i og en 6260 med privat pluss. Begge to veldig like i pris, k700i kostet litt mer tror jeg. Først gjorde jeg det vanlige, avdekke behovet for å finne ut hva kunden virkelig trenger. Fant ut at mannen trengte en mobil som han kunne stå på ski(alpint) med. Jeg er en skimann selv så jeg anbefalte den noe mer robuste og rimligere 5140. Jeg forklarte litt om hva den kunne osv og tilslutt bestemte han seg for den. Jeg gav han et veldig bra tilbud med privat pluss siden han var veldig hyggelig gjennom hele kjøpsprosessen. (tok ikke mer enn 20% fortjeneste tror jeg, noe som er et absolutt minimum på rimelige telefoner.) Butikkene er ikke alltid ut etter å selge til høyest pris, vi er mer opptatt av å beholde de hyggelige kundene som vi er så glad i. Finer damer er også bra. Med andre ord, holding er alt for en selger, få folk liker å drive med vanskelige mennesker. Tror de fleste vil være enige med meg der Jaja, lykke til med neste kjøp! og husk kundene har en del makt, men det har selgerene også. Damn boy. Det der med å la kunder vente så lenge er slepit. :!: men så var jeg ikke der da dama klagde. hehe Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Eksempel på dårligholdning:Fikk en jevla biatch her om dagen som leverte inn en møkkagammel canon skriver på lørdagsettermiddag, vi at hun kunne stikke innom neste uke en gang så skulle den være ferdig. Så kommer hun inn mandagsmorran og forventet at skriveren var ferdig, jaja, vi forklarte at vi ikke hadde sett på den enda og da ble hu sint. :!: morro ass. Problemet var rimelig lettløst forresten, men vi fikk hun til å vente en uke som straff. fortjent sier jeg bare. Og ja vi tok penger for det, selv om skrivern tok 5 min å fikse. Hvorfor var hun sur? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Men jeg er hverken lege eller advokat (implisitt: jeg har ikke taushetsplikt) og det står ingenting om en "gag-order" i de såkalte jobbkontraktene man får, uansett kjede eller butikk. Anbefaler deg å lese kontrakten din en gang til, da de aller fleste private arbeidssteder har en klausul som nekter deg å utlevere noe som helst intern informasjon, selv etter at du har sluttet der. Hør også med butikken du jobber nå i hva de ville syntes om du ga ut slik info etter at du en dag slutter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 *snip* Arbeidsgiveren gjorde et scoop da han ansatte deg, ja... Dere minner mer om unger enn voksne mennesker, imo. Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Men jeg er hverken lege eller advokat (implisitt: jeg har ikke taushetsplikt) og det står ingenting om en "gag-order" i de såkalte jobbkontraktene man får, uansett kjede eller butikk. Anbefaler deg å lese kontrakten din en gang til, da de aller fleste private arbeidssteder har en klausul som nekter deg å utlevere noe som helst intern informasjon, selv etter at du har sluttet der. Hør også med butikken du jobber nå i hva de ville syntes om du ga ut slik info etter at du en dag slutter. Sa jeg de såkalte jobbkontraktene? ja jeg sa vel det. Grunnen fordi jeg brukte ordet ,såkalt , er fordi kontraktene er ugyldige. Snakk med Handel og kontor, de kan bekrefte at det mølet de mekker sammen i servicebransjen (spesielt elkjøp) er så godt som søppel. Forøvrig så hadde jeg ikke arbiedskontrakt mens jeg jobba på elkjøp. Og den siste linja der gidder jeg ikke kommentere engang. Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 (endret) *snip* Arbeidsgiveren gjorde et scoop da han ansatte deg, ja... Dere minner mer om unger enn voksne mennesker, imo. Jesus, jeg har ikke ord. Det bekreftes igjen og igjen at det finnes mindre smarte personer overalt. Og det der sier mer om deg Deviate enn det gjør om expert. Dustete oppførsel er det uansett. Endret 27. november 2004 av Gunlab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå