[Atomic_Bomberman] Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 merkelig at noen handler der i hele tatt, send alle til expert spør du meg Som Expert er bedre. De har dyrere produkter enn Elkjøp, dårligere kjøpsvilkår (ikke 30 dagers pris og retur garanti) og ELENDIG kundeservice med en gang du får problemer med varen du har kjøpt. Nekter deg også låneprodukt hvis verkstedet tar mer enn en uke. Har hatt problemer med produkt fra Expert to ganger. Begge gangene med en billig tv (28" Thomson til kr 2500,-) hvor det var litt problemer med scart-kontakten og en gang med tuneren. Begge gangene leverte jeg inn tv'en og ventet i ca 1 til 2 uker. De ringte og tv'en var ferdig fikst og klar til henting... ingenting å utsette her, men det varierer jo også fra butikk til butikk og mellom forskjellige personer. Du er nok typen som hadde gått ned og KREVD lånetv hvis reparasjonen tok over en uke, og slike klarer de seg nok uten. Klarer deg vel fint uten dingsen 1 uke eller 2.... SELV om det er snakk om mobiltelefon. Hvem som helst har vel en gammel nokia gjemt bort i en skuff.... og TV er ihvertfall ingen menneskerett... Har heldigvis ikke hatt noe med Elkjøp å gjøre, men de har gode priser på nye spill! Det skal de ha Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ' date='25/11/2004 : 22:53'] Du er nok typen som hadde gått ned og KREVD lånetv hvis reparasjonen tok over en uke, og slike klarer de seg nok uten. og du er typen som står med lua i hånden? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 ' date='25/11/2004 : 23:53'] Du er nok typen som hadde gått ned og KREVD lånetv hvis reparasjonen tok over en uke, og slike klarer de seg nok uten. [Atomic_Bomberman]: Faktisk ikke. Det var den bærbare pcen min som ikke funket skikkelig og skulle ha den til skolestart. Det var de som hadde knust skjermen på min bærbare slik at reparasjonen tok over 3 uker ekstra. De lovte meg den klar for skolestart når jeg leverte den inn på service. Dessuten så er det et krv til dem, er ikke snakk om å mase her. Måtte dessuten finne ut selv at de hadde klart det, sa ikke unnskyld en gang (skyldte på at det var HP sin feil). Aldri mer Expert. P.S Fikk bekreftelse fra HP at det ikke var deres feil, men Expert sin. Men nei, jeg står ikke med lua i hånden og går stille i dørene. Det er tross alt noe jeg har betalt DYRE penger for. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Stoler ikke på sånne butikker i det hele tatt. Har faktisk sluttet å handle alt som har noe med datautstyr, foruten spill i sånne butikker. Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Da jeg har jobba lenge innad i elkjøp men du er jo trådstarter, og du har plutselig funnet denne 2 år gamle reportasjen, og du HAR jobbet på Elkjip. hm, har du fått sparken og er bitter nå jobber hos konkurrenten nu Jeg er en veldig dyktig og sympatisk selger bare så det er sagt! Men det er lenge sia jeg slutta hos elkjøp. Endret 25. november 2004 av Gunlab Lenke til kommentar
loggon Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Merkelig når jeg kommer på elkjøp føler meg uvelkommen he,he jeg har også sett selgerne stå i hjørnet og snakke dritt om kunder som bare kommer og leter etter annonsert tilbud. Lurer på hvilken kunde gruppe som er god elkjøp kunde det må jo være meg det, på let etter annonsert hvitevarer som er upraktisk å kjøpe på nett. : Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Synes elkjøp gir meg bra service hver gang jeg handler der. Er det noe de har kampanjetilbud på, så velger jeg meg alltid ut et produkt som jeg skal ha som "erstatning" før jeg drar på elkjøp. På denne måten går alt meget greit. Endten får jeg varen de har annonsert, eller så får jeg varen jeg selv har valgt ut før jeg kommer. Er en litt bestemt, men samtidig hyggelig så går det stort sett greit. Sist jeg var der skulle jeg ha spindel med 25 verbatim plater til 149, men da jeg kom ut der var de tom, til tross for at de på telefonen hadde sagt at de skulle legge av. En hyggelig selger ga meg 25 verbatim plater i cover til samme prisen, så jeg gikk derfra kjempe forøyd. Synes de også gir ganske grei rabatt på varer en skal ha. Reiser en ut på elkjøp og vet hvilket kjøleskap en skal ha, så får en garantert en god del i avlslag på prisen. Elkjøp får positivt stemme fra meg... Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 var på en del elektobutikker her forleden for å sjekke priser på LCD/plasma TVer.Selgeren på Elkjøp anbefalte meg å vente en uke før jeg handlet, da de skulle komme med et supertilbud . De gjorde jeg, og sparte 4000 kroner. Virkeligheten er ikke svart/hvit. eller....... Ang. registrering: Det var et tilfelle der jeg hadde handlet på Elkjop og rota bort kvitteringen(var en elendig cd-rwx2).`Da denne tok kvelden var jeg usikker på om det var innenfor garantien. Elkjop hadde navn og tidspunkt på Data, fikk igjen pengene og handlet en x24cd-rw for samme pris. Angret ikke på at jeg hadde lagt igjen navn da Systemet med 30 dagers retur og prisgaranti er det som gjør elkjøp så bra. Så hadde jeg hatt samme infoen så hadde jeg sagt akkurat det samme. Fordi elkjøp har 30 dagers prisgaranti. Slik at nettopp kunden skal slippe å betale for mye Så ser dere samme produktet billigere hos elkjøp eller hos andre innen 30 dager fra kjøp, så får dere penger igjen hos elkjøp. Hadde elkjøp ikke hatt disse "garantiene" så hadde elkjøp dukka under for lengst. Det er mennesklig feil det står på når kritikken kommer som værst. Og som regel ledelse som gjør feil: Ansettelsesprosessen: de ansetter jo hvem som helst helt ukritisk, vet ikke hvor mange gang jeg måtte "rydde" etter folk som hadde jobba der i 1 år og fortsatt ikke greide å gjøre jobben sin skikkelig. Latsabber og folk som lyger til kundene. "Hvis du ikke vet så spør noen andre" Sa jeg sikkert 1000 gang. Men det er jo fantastisk å finne på ting som en mp3 spiller ikke har (bare et reelt eksempel). Ledelsen: Og nå snakker jeg på landsbasis hos de store butikkene, Uskolerte og jobba seg oppover i elkjøp systemet (slik som dixon legger det opp til), det er verstingene, for de har rett og slett ikke peil på hva de driver med så da gjør de som de blir fortalt, fra elkjøp sentralt. Og slik er det nesten helt opp til toppen, men der har de folk som kommer fra BI og NMH. Som faktisk driver idiotene bra, fordi de har peiling. Kursing er elkjøp flinke til. Ja jøss. "her er pc'en og slik funker elguide (pc systemet til el-forretninger)" Og ser den nye selger litt sjuskete ut så sier de "og prøv nu å bruk litt sunn fornuft. Produktkurs og Selgerkurs er noe alle nye ansatte, deltid og heltid , uansett erfaring fra tidligere sku hatt _før_ de begynte på "gulvet". Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Synes de også gir ganske grei rabatt på varer en skal ha. Reiser en ut på elkjøp og vet hvilket kjøleskap en skal ha, så får en garantert en god del i avlslag på prisen. *host* bull *hark* Da hadde de sikkert justert prisene fra før, så det ser ut som du får "rabatt". Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 joda, de har 30 dagers prisgaranti, men det hindret meg å kjøpe samme TV hos en annen butikk uten denne prisgarantien, nemelig expert. Der selgeren var såpass profesionel at han rakket ned på konkurrentene, kom med overdrivelser og direkte løgn, samt prøvde å behandle meg som en undermåler. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Annen historie fra Elkjøp: Jeg hadde ikke mer plass på pcen og skulle brenne noen filer ut på DVD for å få plass til et spill. Jeg var innom elkjøp for å finne billige DVD-plater, da jeg oppdaget at jeg hadde glemt lommeboka. Heldigvis hadde jeg en 20-kroning i lomma, og jeg så på prisen i hylla at Elkjøp solgte løse DVD plater til 19,- pr stk. Så til problemet: Jeg fant ikke se løse platene og spurte betjeningen om hvor de sto. Han viste meg platene, men forklarte meg at prisen gjaldt om jeg kjøpte en 5 pk. Altså en pakke til 5x19 = 95,- Jeg protesterte mot dette og henviste til prislappen som sa 19,- Han gav seg ikke, og jeg skulle til å gå. På veien ut igjen traff jeg en annen fra betjeningen. Jeg spurte han om det samme, og han åpnet enkelt og greit en 5-pk, og tok ut en plate til 19,- som jeg fikk kjøpe. Jeg vet at dette bare er en bagatell (20kr), men det sier noe om servicen til enkelte selgere... Lenke til kommentar
p0lse Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Det er reint tøv det du sier her Nimzo. Det henger rett og slett ikke på greip. Jeg ville heller snudd på hele scenarioet og lagt konkurransebyrden på firmaene seg i mellom, med god service, god veiledning og gode priser, og ikke på forbrukernes evne eller fravær av evne til å vurdere hva som er bra og hva som er dårlig. God veiledning = mindre profitt... ethvert firma med respekt for seg selv vil tjene mest mulig. For å tjene mest mulig er det om å gjøre å selge det som gir mest profitt. I et marked er det de med mest profitt som lykkes. Det er slik markedet fungerer.. man luker ut de svake. God veiledning osv får du kun av objektive aktører som hw.no osv. Man kan aldri stole på at den som vil selge deg noe, anbefaler det som er best for ditt bruk. Han vil alltid prøve å overbevise deg om at du trenger noe som er bedre, dyrere enn det du virkelig trenger. Spør du på forumet her hvilken maskin man anbefaler for kun internett bruk, så vil du ikke bli forsøkt overbevist om å kjøpe en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939 med et Sapphire Radeon 7000 64MB DDR PCI ATI7000 skjermkort. Men det kan du risikere fra en selger. Selv internettbutikker prøver så godt de kan å selge deg det nyeste og råeste. Det du egentlig trenger er avleggs, og produseres ikke lenger. Men nå går debatten over i noe helt annet. Poenget var selgere på elkjøp. De gjør bare jobben sin, og hverken de eller Elkjøp har egentlig noe valg, de må drive butikken slik. god veiledning = mindre profitt? er du helt på viddene gutt! har du aldri hørt om begrep som f.eks millionkunden? Lære deg i det minste litt grunnleggende informasjon og fakta om salg, service kundebehandling før du pøser ut slike fantasiresonnementer Endret 26. november 2004 av p0lse Lenke til kommentar
MasterChiun Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Var innom Elkjøp på Hamar! Må bare si at de har flinke folk der..det er min erfaring. Jeg skulle sjekke opp ulike skjermkort og "kundebehandleren" sa at det ikke er noen vits i å kjøpe slikt her. Kortene vi har her er nesten bare beregnet til kontor/lett spill! Han anbefalte meg faktisk å sjekke ut ulike tester her på hardware.no og anbefalte på det varmeste et Rimelig Geforce 6800LE som veldig ofte hadde muligheter til å "softmoddes" opp tilnærmet 6800GT. Hyggelig. dyktig (som regel møter man en ung fjortis som tror han vet hva han snakker om) selger var han! Seks smil for service og ærtlighet til denne selgeren! Men det er jo ikke sikkert at alle selgere er slik! Men uanset så har jeg bare positive erfaringer med Elkjøp på Hamar! Ciao Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Det er reint tøv det du sier her Nimzo. Det henger rett og slett ikke på greip. Jeg ville heller snudd på hele scenarioet og lagt konkurransebyrden på firmaene seg i mellom, med god service, god veiledning og gode priser, og ikke på forbrukernes evne eller fravær av evne til å vurdere hva som er bra og hva som er dårlig. God veiledning = mindre profitt... ethvert firma med respekt for seg selv vil tjene mest mulig. For å tjene mest mulig er det om å gjøre å selge det som gir mest profitt. I et marked er det de med mest profitt som lykkes. Det er slik markedet fungerer.. man luker ut de svake. God veiledning osv får du kun av objektive aktører som hw.no osv. Man kan aldri stole på at den som vil selge deg noe, anbefaler det som er best for ditt bruk. Han vil alltid prøve å overbevise deg om at du trenger noe som er bedre, dyrere enn det du virkelig trenger. Spør du på forumet her hvilken maskin man anbefaler for kun internett bruk, så vil du ikke bli forsøkt overbevist om å kjøpe en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939 med et Sapphire Radeon 7000 64MB DDR PCI ATI7000 skjermkort. Men det kan du risikere fra en selger. Selv internettbutikker prøver så godt de kan å selge deg det nyeste og råeste. Det du egentlig trenger er avleggs, og produseres ikke lenger. Men nå går debatten over i noe helt annet. Poenget var selgere på elkjøp. De gjør bare jobben sin, og hverken de eller Elkjøp har egentlig noe valg, de må drive butikken slik. god veiledning = mindre profitt? er du helt på viddene gutt! har du aldri hørt om begrep som f.eks millionkunden? Lære deg i det minste litt grunnleggende informasjon og fakta om salg, service kundebehandling før du pøser ut slike fantasiresonnementer Kan jo ligge noe i det. eks: En kunde stikker innom elkjøp og vil ha seg en pc til å motta e-mail med, han/hun kan ingenting om pc. Selgeren er sleip nok til å overbevise dama om at en 3ghz Geforce 6800gt er midt i blinken. Hun går for den, selgeren får større andel av kaka. I dette tilfellet ville god veileding gitt mindre profitt for selgerern, dersom en maskin til epost bruk ikke koster mer enn 4tusen. Den opplevde kundeverdien og langsiktige virkninger av slik oppførsel er en annen sak. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 elkjøp = Retards "R" us jeg har ei veninne som jobber der, og jeg får innkjøps pris noen ganger jeg kjøpte en splitter til lyd kabalen,, 56,- koster den men til innkjøps pris fikk jeg den for 13,-!!!!! sinnsykt det var, jeg kjøpte også en mus der til inkjøps pris, mx700 fra onkel Logitech, den kosta 356,-!!!! som på den tida kosta 700 spenn de tjener fett på det meste, tv'er og sånt ,de har over 30% profitt på hver tv og de selger de mest mongis pcene på markedet, kameraten min har en HP, jeg brukte 3 timer bare for å finne ut hva HK på pcen het. FIC???? FIC??? for et merke??? pluss at FIC hjemme sia hadde ikke det HK der på lista engang Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4258 http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1005 Lenke til kommentar
Mio Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 FIC er et ganske kjent merke ja Lenke til kommentar
skyline Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 FIC er ett ganske kjent merke, men virker ikke som om det skjer så mye der for tida? Har hørt/sett veldig lite fra de i det siste. Det at hk`et ikke står på lista er kanskje ikke så merkelig, hovedkortet er garantert levert som en skreddersydd løsning til HP, og blir derfor ikke lista hos DFI. Dette er veldig vanlig. Lenke til kommentar
neph Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Forstår du ikke at det er en menneskelig feil som har skjedd? I stedet for å kontakte media og whine kan de heller ta kontakt med butikken, så vil de legge seg helt flate. "Mennesklig feil", ja det skal du få meg til å tro, du kan tenke deg hvor mye de får solgt unna som ikke blir oppdaga at har vært brukt, spesielt Elkjøp, men bare benekt det du, det forandrer ikke realiteten iallfall. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Da jeg har jobba lenge innad i elkjøp men du er jo trådstarter, og du har plutselig funnet denne 2 år gamle reportasjen, og du HAR jobbet på Elkjip. hm, har du fått sparken og er bitter nå jobber hos konkurrenten nu Jeg er en veldig dyktig og sympatisk selger bare så det er sagt! Men det er lenge sia jeg slutta hos elkjøp. Så no jobber du på expert og slenger dritt om konkurrenten din? Gir deg ikke akkurat særlig kredibilitet. Minner heller om litt sure oppstøt . I telecom bransjen er det ikkje rosenrødt uansett kven ein jobber hjå, har jobba der sjølv i studietida og det var ikkje alt som var perferkt/optimalt/ eller ærlegheiten sjølv der heller. Men eg går ikkje ut å finn 2 år gamle artikler for å prøve å sverte min gamle arbeidsgiver. mvh JanEirik Endret 26. november 2004 av Jankee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå