Gå til innhold

Elkjøp sjokkerer igjen!

Anbefalte innlegg

Lol, det skal jeg teste!

Neste gang jeg er på Elkjøp skal jeg spørre om han kan finne en bra pc til meg, og som kan kjøre alle spill flytende.

Lurer på hva han finner til meg da. :hmm:

Det skal jeg og prøve en gang hehe :!:

Stor sjanse for at dere blir lurt til å kjøpe et eller annet produkt. :tease:

Handler nå alt jeg trenger på nettet, jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lol, det skal jeg teste!

Neste gang jeg er på Elkjøp skal jeg spørre om han kan finne en bra pc til meg, og som kan kjøre alle spill flytende.

Lurer på hva han finner til meg da. :hmm:

Det skal jeg og prøve en gang hehe :!:

Tror nok du får det beste de har da, til en helt på trynet urimelig pris.. Regner med den mammaen det var snakk om tidligere i tråden satte et tak på hvor mye hun ville betale for en komplett pc, og fikk svar basert på det. Jeg vet ikke hvordan den beste elkjøp-pc-en er, men jeg regner med det er en p4 3,2ghz, gjerne med et dårlig hovedkort og maks 9600 pro, samt 512mb ram.

Lenke til kommentar

Elkjøp er en drittbutikk :mad: Elkjøp der jeg bor står de inne på pauserommet (som er rett bek disken) å røyker. det stinker som om man kommer inn i en liten hybel der 3-4 stykk har sotte med sneipen i kjeften hele natta :hrm: Dårli servic har de også Expert har mye bedere servic og er mye mere hjelpsom :thumbup:

Lenke til kommentar

Den siste trenden på elkjøp er å sette prisene i butikken ca. 100kr. dyrere enn annonsert. Skal du ha produktet til kampanjepris, må du selv opplyse selger/person i kassa om prisforskjellen. Hvis ikke må du gi butikkpris!

Selv er jeg så heldig å bo i en by som har "binders"butikk, her er det aldri tull og prisene på kampanjeprodukter stemmer alltid når man er innom. Dessuten kjører de bestandig ut en stooor palle med produktene før kampanjen begynner slik at alle som vil får varen :)

Lenke til kommentar

Merker at det er forskjell fra Elkjøp til Elkjøp ja. Hjemme i Skien er de kjempe greie, har handlet mye der ( ikke data for det handler jeg mest gjennom nett). I Oslo synes jeg det er mer kronglete, spesielt hvis du spørr etter låneprodukter hvis noe må inn på service.

Synes ikke Expert er hakket bedre når selgeren påstod at en celeron bærbar hadde batteri levetid på 4 timer he he. Fikk kranglet til meg et ekstra batteri da slik at det ble 4 timer drift... Skulle bare ha den til skole alikevel så jeg kjøpte meg en billig pc, hadde ikke råd til en skikkelig bærbar. Sukk.

Lenke til kommentar

Har hatt masse problemer med Elkjøp som jeg ikke skal gå inn på her, men for noen år sidsen kjøpte jeg en top-of-the-line laptop fra Dixons (som eier Elkjøp) i Dublin. Det viste seg raskt at skjermen ikke virket helt som den skulle. Det må ha vært dårlig kontakt i kabelen eller noe, for skjermen ble svart i visse vinkler. Jeg returnerte ikke maskinen med en gang, fordi jeg i en periode var helt avhengig av å ha en PC. Når så ting roet seg ned (ca 10 måneder etter kjøpet), kontaktet jeg Dixons for å få reparert skjermen på garantien. De nektet å ta imot PCen fordi jeg ikke hadde originalemballasjen, og den dag i dag, tre år etter, er laptopen fortsatt ikke reparert.

Når jeg tenker meg om, så har jeg ALDRI kjøpt noe som helst på Dixons som jeg IKKE har hatt problemer med, fra laptop og mp3-spiller med harddisk ned til ørepropper og brennbare CDer.

Lenke til kommentar
Trodde alle visste at det var slik alle selgere opererer. Sjokkerende at folk blir sjokkert over dette.

Tror vel ikke noen er overrasket for at selgere kan være kyniske..

Men tror kanskje ikke alle er klar over i hvor høy grad de bruker kampanjene sine for å lure deg i butikken uten å ha en eneste plan om å gi deg produktet du var ute etter.. d.v.s at de med vilje ikke bestiller en eneste av varen som er annonsert.. det gjør heller ikke saken bedre at du må stå en halv time i kø for å bli fortalt at produktet er "utsolgt" :mad:

Takk gud for Binders!

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Den siste trenden på elkjøp er å sette prisene i butikken ca. 100kr. dyrere enn annonsert. Skal du ha produktet til kampanjepris, må du selv opplyse selger/person i kassa om prisforskjellen. Hvis ikke må du gi butikkpris!

Selv er jeg så heldig å bo i en by som har "binders"butikk, her er det aldri tull og prisene på kampanjeprodukter stemmer alltid når man er innom. Dessuten kjører de bestandig ut en stooor palle med produktene før kampanjen begynner slik at alle som vil får varen :)

Det du påstår er faktisk tøv...

Hvis Elkjøp-butikken du handler i ikke prissetter varene sine riktig, samt ikke opplyser sine selgere om kampanjer, er det ett lokalt problem. Det er opp til den enkelte varehussjef å opplyse selgerne sine og de forskjellige avdelingslederne om kampanjer.

Å gre alle over en kam og si at dette er en trend vil jeg faktisk ha meg frabedt.

Og; klart selgere er kyniske, hvordan i alle dager skal en butikk ellers klare seg?

Å selge alle varene til kampanjepris vil bety døden for en og enhver butikk, spesielt med tanke på at 90% av kampanjetilbudene til Elkjøp/Lefdal faktisk selges med tap, noe som medfører at selgerne må være på hugget og selge mest mulig ekstra, samt bevisstgjøre kunden om at han faktisk ikke skal ha en kampanjemodell, men at han SKAL ha en annen modell - Det er alt salg dreier seg om; å overbevise kunden om at han skal ha en vare du vil at kunden skal kjøpe. Selgerne skal skape et behov kunden ikke visste han hadde! Gjør det selgere kyniske? Selvsagt!

- Men faktum er at urovekkende mange nordmenn faktisk er så dumme at de går på, gang etter gang! Se bare på T5PC, Prosper Club og alt det andre MLM/Pyramide-greiene...

KUNDER SOM KLAGER HAR KUN SEG SELV Å TAKKE FOR EGEN DUMHET

End of discussion!

Lenke til kommentar

Jeg var med min far på elkjøp (Skøyen). Han skulle ha en pc til hytten - skulle kun brukes til internett, tekstbehandling og sjakkspill. De hadde en superbillig PC til kr 3998,- Den hadde Celeron 2,4 GHz og 256 MB RAM. Men nei, nei. Dette var en slummaskin: Dersom han ville ha en billig maskin, burde han kjøpe en demobrukt P4 Northwood 2,4 Ghz med 256 Mb RAM for kr 6998. Disse kunne visstnok ikke sammenlignes i ytelse. Øvrige specs var tilnermet like, begge hadde integrert skjerm- og lydkort, samt 40 Mb RAM.

Celeron er selvfølgelig en håpløs prsessor, men til det nevnte formål, kan det umulig være verdt 3000 kroner å få en P4, som i løssalg koster noen hundrelapper mer. Prøvde å argumentere, men det var sjanseløst å få selgeren til å innrømme at man faktisk kan lese aftenposten.no med en Celeron 2,4...

Det endte med at han trosset selgeren og kjøpte Celeron-maskinen. Den fungerer glimrende. Jeg har til og med spilt NFS Hot Pursuit og Soldier of Fortune II på den uten problemer! :thumbup:

Lenke til kommentar
Å selge alle varene til kampanjepris vil bety døden for en og enhver butikk, spesielt med tanke på at 90% av kampanjetilbudene til Elkjøp/Lefdal faktisk selges med tap!

Akkurat som jeg som kunde skulle bry meg om det :hmm:

Jeg som kunde har kun et mål når jeg oppsøker butikken, og det er å få det annonserte produktet til den prisen som ble opplyst. Alt annet er uvesentlig.

Hvis du mener at jeg personlig skal føle et ansvar for at elkjip skal gå med mest mulig overskudd, så tror jeg din rolle som forbruker er noe spesiell for å si det mildt.

Du påstår at mine erfaringer med elkjøp bare stammer fra en lokal butikk? men jeg betrygge deg med å nevne at jeg har bodd i fire av Norges største byer i lengere perioder. Har vært innom ganske mange av butikkene og ser de samme metodene i bruk gang på gang..

Så kan man spørre seg, er dette et problem for meg? nei, jeg sjekker bestandig om de har varene på lager (online) før jeg kjører til sjappa.. Jeg tenker bare på de stakkarne som skal ned å ha en tilbudsvare men kommer ut av butikken med noe vesentlig dyrere. Det er vår moralske plikt å formidle budskapet til andre forbrukere.. neste gang kan det være din egen mor som blir flådd :cry:

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Å selge alle varene til kampanjepris vil bety døden for en og enhver butikk, spesielt med tanke på at 90% av kampanjetilbudene til Elkjøp/Lefdal faktisk selges med tap!

Akkurat som jeg som kunde skulle bry meg om det :hmm:

Jeg som kunde har kun et mål når jeg oppsøker butikken, og det er å få det annonserte produktet til den prisen som ble opplyst. Alt annet er uvesentlig.

Hvis du mener at jeg personlig skal føle et ansvar for at elkjip skal gå med mest mulig overskudd, så tror jeg din rolle som forbruker er noe spesielt for å si det mildt.

Du påstår at mine erfaringer med elkjøp bare stammer fra en lokal butikk? men jeg betrygge deg med å nevne at jeg har bodd i fire av Norges største byer i lengere perioder. Har vært innom ganske mange av butikkene og ser de samme metodene i bruk gang på gang..

Så kan man spørre seg, er dette et problem for meg? nei, jeg sjekker bestandig om de har varene på lager (online) før jeg kjører til sjappa.. Jeg tenker bare på de stakkarne som ned å skal ha en tilbudsvare og kommer ut av butikken med noe vesentlig dyrere. Det er vår moralske plikt å formidle budskapet til andre forbrukere.. neste gang kan det være din egen mor som blir flådd :cry:

Hehe, godt svart :thumbup:

(helt enig :D )

Lenke til kommentar
Å gre alle over en kam og si at dette er en trend vil jeg faktisk ha meg frabedt.

Vel, det er sikker variasjoner fra butikk til butikk. Og jeg skjønner også at det ikke er noe hyggelig for deg som jobber der å få høre tingene som i denne tråden blir sagt. For alt jeg vet så er du sikkert en hyggelig kar og sikker ikke av de "værste" man kan risikere å treffe i butikken.

Men hvor hardt man skal velge å kjøre taktikkene i de forskjellige butikkene er sikker mye opp til daglig leder. Men tror ikke jeg tar så mye feil at grunnsystemet er det samme, elkjøp er nok mye styrt fra sentralt hold d.v.s at filosofien er den samme.. lokke med tilbud.. la kunden stå lenge i kø.. bli lei.. ta hva som helst i desperasjon når man endelig kan prate med selger.

Lenke til kommentar
min bestemor skulle ha ny tv for to uker siden, trengte tv til nyheter og hotell cæsar. hun gikk på elkjøp for å handle der og kommer hjem med en 32" widescreen og matchende tvbord til 12000. det er horribelt å loppe en minstepensjonist på den måten.

Sånt er bare helt horribelt. Nei, jeg kommer til å slutte helt å være kunde der. Det virker som at de driver og flår stakkars mennesker.

Lenke til kommentar

det må jo da være utrolig kjipt å ha kjøpt en annonsert vare bare fordi den var annonsert, og så kommer du hjem, og oppdager at de har en annen litt dyrere modell som faktisk er bedre til ditt bruk.

Selvfølgelig er det vesentlig med andre produkter enn det ene du skal ha. Selvfølgelig skal ikke du presses på et kjøleskap eller en dvd spiller når det er en kaffetrakter du skal ha. Men det er jo kjekt om de tilbyr et annet produkt som faktisk er bedre, i håp om at det er det du trenger.

ta exempelet om at du skal ha en dvd spiller. Du ser en annonsert en, og stikker for å kjøpe den. Den har kanskje ingen finesser, men den er jo sykt billig. Det er den dvd spilleren du skal ha. Selgeren vil jo selge deg en litt oppgradert spiller med mulighet for å spille mp3 og jpg. Sett at du kjøper den spilleren som ikke har det, og så kommer du hjem, og etter 3 uker skal du ha poker-kveld. Da hadde det vært fint med mp3 på dvd spilleren, slik at du slipper å bytte cd hver time, selv om den andre spilleren kostet 200 spenn mer.

Du kan i allefall ikke klage over at de tilbyr deg andre produkter enn det som de annonserer. De TVINGER jo deg ikke til å kjøpe et bedre produkt, men de anbefaler deg det gjerne, noe en selger nesten MÅ gjøre for å få hjulene til å gå rundt..

Lenke til kommentar

Overhørte engang en samtale på elkøp av en ansatte som anbefalte en Pc som skulle brukes til å betale regninger og sjekke e-mail osv. Fyren som skulle kjøpe hadde jo ingen peiling så han nikket jo bare og latet som om han forstod det han snakket om. Til slutt var det snakk om at kunden skulle kjøpe en av de dyreste stasjonere modellene de har til salgs der på elkøp når han egentlig bare trengte den billigste :nei: ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...