Gå til innhold

Elkjøp sjokkerer igjen!


Anbefalte innlegg

De eneste gangene jeg i det hele tatt vurdere å kjøpe noe på Elkjøp, Lefdal, Expert (jeg skjærer alle under samme kam), er når jeg har bestemt meg helt for et produkt og vet at akkurat dette produktet er billigere enn andre steder. Jeg ville ALDRI i livet gått inn i en slik butikk og spurt om noen kunne anbefale en vare for meg. SÅ dum er jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper mye av det overnevnte stemmer jeg også. Min far skulle kjøpe seg en familie-pc, og tok dermed meg som konsulent, for å sørge for at han ikke ble lurt. Vi spurte om en kraftig pc med lang levetid og kvalitetskomponenter. Vi ble henvist til en Medion Celeron 2,8 med en ikke akkurat hyggelig pris. Jeg spurte om de hadde noe med mer kvalitet liggende.

 

Fikk da opp flere forslag, alle med samme fellesnevner; prisen. Høy. Vi endte opp med å kjøpe en PC hos en lokal dataforretning. Vi fikk denne under bruttolønnsordningen fordi denne forretningen hadde en avtale med min fars arbeidsplass, så her var det ingen tvil. :)

 

Men, når det er sagt, syns jeg Elkjøp er en fin butikk for kjøp av DVD-er og spill. De pleier å ha meget koselige priser på de nevnte varene, og det skal litt til å bli lurt når man kjøper sånne spesifikke varer ;)

Lenke til kommentar

Det er utrolig dumt at de lurer folk slik. De fleste har ikke peiling og stoler på det de sier.

 

Selv gjør jeg som en annen her, surfer nettet og kjøper kun det jeg vet hva er og som jeg har bestemt for på fohånd - man kan ikke spørre en selger om råd :nei:

 

Men det er helt utrolig hva de prøver å prakke på deg, og mange har jo ikke peil på det de holder på med engang :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at det fremdeles er nøyaktig slik det foregår. Jeg var nettopp på Elkjøp på Forus (Stavanger) og kjøpte ny vaskemaskin. Hadde heldigvis funnet ut nøyaktig hvilken jeg skulle ha. Dette var en som de hadde en veldig bra pris på hos Elkjøp på Forus. Da jeg kom dit, prøvde selgeren selvsagt å få meg til å kjøpe en helt annen maskin. Han løy om en ting som liksom var mye dårligere på den jeg hadde bestemt meg for, og snakket om uttrykk som ikke engang har noe med vaskemaskiner å gjøre!

Det var helt tydelig at han aller helst ikke ville selge meg den jeg ville ha. Jeg måtte til slutt si at jeg skulle ha denne uansett, og at det ikke nyttet å overbevise meg om noe annet. Da sa han at han skulle sjekke om de hadde den på lager. Jeg opplyste ham om at jeg allerede hadde sjekket på internet at de hadde den på lager. Da spurte han om når jeg sjekket dette. Da jeg sa at jeg gjorde det rett før jeg kom dit, så ble han skuffet og gikk endelig med på å selge den til meg. Hadde jeg ikke nevnt at jeg hadde sjekket at de hadde den på lager, så fikk jeg følelsen av at han sikkert hadde sagt at de ikke hadde den inne.

 

En må tydeligvis stå på for å faktisk få lov til å kjøpe det som er lurt å kjøpe hos Elkjøp!

Moralen må bli at en aldri, absolutt aldri, må gå til Elkjøp for å handle noe uten å vite på forhånd nøyaktig hva en vil ha. Hvis en ikke vet helt nøyaktig, så kan en jo spørre en selger, og så peile seg inn på den tingen han helst ikke vil selge til deg... ;)

 

Edit: leif

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

Dette er bare ille å høre. Det er grusomt at det skal være sånn kundebehandling. Jeg skulle kjøpe meg bærbar PC i vår, og gikk innom elkjøp for å se hva de hadde. I etterkant kunne jeg fint spart meg den turen. Han gikk helt i stå da jeg spurte om klokkehastigheten på en bærbar (Centrino-laptop). Han brukte 5 minutter på å finne ut av klokkehastigheten. Og info-siden hvor det sto om PC'en, sto det motstridende opplysninger om minnehastigheten. På en linje sto det PC2100, og linjen under sto det DDR333, uten noen henvisninger til modellnummer. Logikken er: kjøp aldri noe på elkjøp. Endte for øvrig opp med en Dell Latitude bærbar.

Lenke til kommentar

HEHE, nå det er nok mange potesielle "Elkøp" selgere her på forumet, har tilgode å se at noen greier å holde seg til budsjettene når folk spør om anbefalninger til PC'er, hehe

 

 

(ærter litt - tør ikke så mye da jeg allerede har advarsel :whistle: )

 

80% av Dere vil nok protestere på at en amd 2400, 756 ddr ram radeon 9600 atlantis kjører HL" og doom helt greit :cool:

 

Men jeg tror faktisk ikke elkjøp er stort værre en de fleste butikkjeder.

Lenke til kommentar

Ille, ja, det kan du si, stigfjel. Jeg skulle ønske at jeg hadde på meg skjult kamera og mikrofon under den episonden jeg beskrev i sist post. Tror "TV2 Hjelper Deg" eller "Forbrukerinspektørene" ville vært veldig interessert i å vise Norge hvordan kundebehandlingen på Elkjøp er...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Blir du "lurt" til å kjøpe et dyrere produkt og legger skylden på Elkjøp,er du kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Det vil jeg si er en teit uttalelse.

Spesielt når det kommer til datarelaterte ting.

De fleste aner stort sett ingenting om innmaten på en pc.

Går du på elkjøp og sier du skal ha en pc til internett og word er jeg 100% sikker på at du ikke blir anbefalt den billigste de har, mer enn det trenger man ikke.

Lenke til kommentar
Minner meg på en ting...

 

var på elkjøp for å høre på pris på dekoder uten abbonement for en 4-5 måneder siden.

 

Selgeren fortalte meg at han ikke kunne selge meg en dekoder uten abbonement. Da sa jeg bare tørt at jeg heller fikk kjøpe en dreambox på nettet, hvis han ikke kunne selge meg en.

 

Da presterte han å si at det hadde blitt straffbart å kjøpe dreambox, og at de allerede hadde tatt en 6-7 stykker i asker & bærum (jeg bor i trøndelag).

 

for en IDIOTISK ting å si!!!!

 

Når jeg spurte om han hadde noen underliggende dokumentasjon på uttalelsen, stakk han bare av.

Offtopic:

Btw; kjøpte du Dreambox eller?

 

Har selv en drømmeboks, og er kjempefornøyd. At det er ulovlig å kjøpe er jo bullshitt, men jeg var hos importøren, og de hadde vært "plaga" av STOP.

Mafia orginisasjonen STOP.

Lenke til kommentar

Liker egentlig å handle enkelte varer på elkjøp, men det er fordi jeg vet hva jeg skal ha. Har selv tidligere blitt solgt noe som var en del dyrere en det tilbudet jeg kom for, men det var ikke noen ekstrem forskjell. Kundeservicen suger...hvem gidder å vente 40min. på å få hjelp?

 

Uansett, når det gjelder retur er elkjøp supre. Kjøpte for ikke så mange dagene siden en gameboy advance SP som hadde pikselfeil..fikk ny..satte meg i bilen..samme feilen på den også. Jeg fløy inn igjen og prøvde enda en..samme feilen. Vi testet også et annet spill. Etterhvert gikk jeg litt lei, og sa at kanskje det var en produksjonsfeil på partiet, og at jeg kunne ta en annen farge..og vips..problemet var løst. Hadde ikke vært noe særlig hvis jeg hadde handlet dette over postordre. Andre produkter som filmer og spill har også elkjøp gode priser på.

 

Men jeg synes synd på kunder med mindre tekniske kunnskaper som blir lurt trill rundt når de skal kjøpe produkter...kanskje en stor plakat utenfor butikken hadde gjort seg :!:

Lenke til kommentar
Bla bla bla bla

 

Hvis dere handler på elkjøp burde dere sjekke prisen på nett og i butikk fordi prisene harmonerer ikke. Hvis de er billigere på nettet så har man krav på den prisen på internett.

Det er mye som skurrer på hjemmesiden til Elkjøp i forhold til hva som faktisk stemmer med de fysiske varehusene... Bl.a. utkjøringspris / pris på omhengsling, betingelser osv.

 

Dette er fordi Elkjøps varehus inntil i sommer var privateide. Nå er alt sentraleid, og selv om det henger igjen mye småtteri, er dette på bedringens vei...

 

Jeg kan være enig i at selgerne på Elkjøp til tider kan være noe sleipe, men slik er det overalt... Jeg har bl.a. jobbet for Telenor, så jeg vet mye om den saken ;]

 

I og med at Elkjøp igjen er eid av ett annet, større selskap, Dixons, betyr dette at det er DE som vil ha alle pengene, m.a.o. får ikke Elkjøp-ansatte være med i noe som helst av kampanjer annet enn det de selv setter opp... Derfor må selgerne være på hugget og selge alt annet enn kampanjemateriell...

 

Og ja; jeg jobber selv på Elkjøp.

Lenke til kommentar

Hva er det med dere??? Trodde nå at alle her inne på HW.no, MED RESPEKT FOR SEG SELV, handlet på nettet?? (iallefall data/elektriske artikler - ikke vaskemaskiner etc).

 

Det er jo ikke bare selgere hos ELKJØP som har provisjon! Alle selgere i hvilken som helst bransje har provisjon vil jeg tro. Ergo vil de selvfølgelig prøve å selge deg den "tingen" som gir best provisjon!

 

Handler du på nettet slipper du iallefall selgere som prakker på deg alt mulig når du i utgangspunktet har bestemt deg for en ting...

Lenke til kommentar
Blir du "lurt" til å kjøpe et dyrere produkt og legger skylden på Elkjøp,er du kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Det vil jeg si er en teit uttalelse.

Spesielt når det kommer til datarelaterte ting.

De fleste aner stort sett ingenting om innmaten på en pc.

Går du på elkjøp og sier du skal ha en pc til internett og word er jeg 100% sikker på at du ikke blir anbefalt den billigste de har, mer enn det trenger man ikke.

Det er kanskje lurt og spørre venner og bekjente om tips,før en går til en selger*og spør?

 

*Selger:Person som har som yrke å by fram varer til salg.

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...