Gå til innhold

Elkjøp sjokkerer igjen!


Anbefalte innlegg

Jeg hadde akkurat en ny "hyggelig" opplevelse med Elkjøp Giganten på Forus (Stavanger). Jeg skulle benytte prisgaranti på en vare som hos Elkjøp koster 699,-. Hos Binders, som er en butikk som ligger bare noen hundre meter fra Elkjøp, koster samme produktet 398,-

 

Da jeg konfronterte selgeren på Elkjøp med dette (jeg hadde med en tilbudsavis fra Binders, der det tydelig stod at dette produktet kostet 398,-), påstod han at Binders ikke er en vanlig butikk, men en grossist! Videre sa han at det kun er grossister som kan operere med en så lav pris på denne varen. Og selvsagt at prisgarantien til Elkjøp ikke gjelder mot grossister, og dermed ikke mot Binders.

 

Hva er det egentlig Elkjøp driver med? De burde fått millionbøter for feilaktig markedsføring, og for å lyve kunder rett opp i trynet! Binders er en helt vanlig butikk der alle kan gå inn og kjøpe ting på helt normalt vis.

 

For å bevise dette, så ringte jeg til Binders. De bekreftet selvsagt at butikken deres ikke er en grossist, men en vanlig butikk. Da jeg konfronterte Elkjøp-idioten med det, så sa han at det hjalp ikke hva Binders selv sier. Hos Elkjøp anså de Binders for å være en grossist.

 

Dette var ikke et problem kun med denne selgeren. Han gikk nemlig og diskuterte dette med sin sjef. Ergo er hele Elkjøp (i hvert fall Elkjøp Giganten på Forus) en forbrukerfientlig, lyvende, svindlende butikk!

 

Hva gjør en i slike situasjoner?

 

Jeg oppfordrer herved alle til å boikotte denne kriminelle kjeden!

Hvorfor truer du ikke bare med å returnere hele skiten med deres 30 dagers returett, og hvis det ikke går kjøper du varen på binders i stedet.

Endret av brabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men at prisgarantien ikke eksisterer offisiellt betyr derimot ikke at den ikke eksisterer uoffisiellt.

... så har de heller ingen prisgaranti...

 

Det er vel enklere å si at det ikke finnes noen prisgaranti hos Elkjøp lenger. Hvordan skal kunder forholde seg til noe som er uoffisielt??

Lenke til kommentar

Jeg mener det er god kundebehandling å matche pris til konkurrenter om kunder kommer til meg med deres priser. Derfor matcher jeg prisen. Og det er det en god del andre som også gjør. Men elkjøp annonserer ikke med prisgaranti lengre da forbrukerombudet stoppet dette. Ingen kan tvinge en elkjøpansatt til å gi prisgaranti, men spør, og de aller fleste gangene vil nok folk være behjelpelige ja.

 

Om du synes dette blir tungt og forvirrende jendor, så får du synes det. ;)

Lenke til kommentar
Dvs du må på posten å hente ditt nye kjøleskap. Sende det i retur når det skjer no feil.

Billig...

Sannsynligheten for at en webbutikk fra andre siden av norge har en service ordning

akkurat der du bor med henting å levering skal du absolutt ikke regne med!

Heller lite sannsynlig.

 

HA! jeg har kjøpt både oppvaskmaskin og kjøleskap på nettet. Disse ble levert av en lokal speditør, som er samarbeidspartner med Linjegods.

Pumpa på oppvaskmaskina røyk etter 10 måneder, ringte selgeren, de sendte meg kvitteringa(hadde rota den bort) og ba meg "finne en reparatør".

Jeg tok frem www.gulesider.no, ringte første og beste og hadde reparatør på besøk dagen etter. Han tok med seg maskina og kom tilbake med den etter litt over ei uke. Ba om å se kvitteringa og noterte ned kjøpsdato. Han fakturerte senere Bosch Norge. smertefritt.

I dagens samfunn MÅ man ikke nødvendigvis heller være i kontakt med selger for å få reparert ting, det går an å kontakte importør eller verksted direkte, slik som for eksempel med det Koss-headsettet. Og butikkene selv verken betaler selv for, eller får betalt for håndtering av garantireparasjoner.

 

 

Mvh

Øyvind

Lenke til kommentar
Fikk nettopp høre en historie om en mor som skulle kjøpe ny pc for at sønnen skulle spille HL2. Da anbefalte elkjøp en pc med Intel Celeron 2.6ghz 512mb minne og et intigrert skjermkort med 64mb minne.

 

Denne skulle han klare å spille Hl2 helt uten problemer på.

 

Det sier bare litt om selgerenes erfaringer...

 

Dette va da på Elkjøp Forus i Stavanger, men tror nok ikke det er så mye bedre andre plasser heller..

Det er noe skjent her ja.

 

Så/hørte nesten samme historie på elkjøp Hønefoss.

 

Det var en dame som også skulle kjøpe data til sønnen sin. (Jeg fikk med meg hele sammtalen dems)

 

Sønnen ville ha en data med A64 3200+, 512mb og 160gb hdd, som se solgte der. Den var på tilbud til 8995 tror jeg. Men mannen i butikken annbefalte henne å kjøpe en celleron D (2,8 ghz) til 9995, fordi den var "mye" bedre enn Amd-maskinen. Det værste av alt var at hun kjøpte maskinen.

 

Jeg hadde bare så lyst til å skrike ut: "ikke hør på´n".

 

 

 

På elkjøp Skien, hadde de prøvd på et salgtriks:

På lappen til maskinen stod det at det var en amd-maskin med 3000 mhz. (det var før A64 var i butikkene).

 

 

 

 

De på elkjøp er bare SÅ DUMME!

Lenke til kommentar

Har vi ikke vært igjennom alle disse gamle innleggene nå?

 

Jeg mener, denne tråden var ferdigdiskutert i november :).

 

Om dette her var i nærmeste fortid du hørte dette, så vil jeg nå bare si at det siste året sånn ca så har ikke elkjøp solgt pcer med celeron-prosessor til så mye som 10000,-.

Lenke til kommentar
Hvorfor truer du ikke bare med å returnere hele skiten med deres 30 dagers returett, og hvis det ikke går kjøper du varen på binders i stedet.

Jepp, det var det som ble enden på visa. Jeg endte opp med å kjøpe på Binders til slutt. Jeg fortalte dem på Binders om hvordan Elkjøp påstod at Binders var en grossist. De lo godt av det, og ristet på hodet over den fantastiske servicen på Elkjøp.

 

Men det er et godt poeng, dette med 30 dagers returrett: Det gir jo i praksis en prisgaranti allikevel. Hvis en finner varen billigere et annet sted, så kan en jo returnere produktet til Elkjøp, og gå og kjøpe det der en fant det billigere. Men dette forutsetter selvsagt at en ikke har åpnet og ødelagt innpakningen, så prisgaranti er litt mer praktisk...

Lenke til kommentar

Du kan åpne emballasjen på et produkt og bruke det, for så å returnere det på 30 dagers returretten. Den forutsetter bare at produktet er i bra stand, og uten skader o.l. Vi mottok ofte produkter som var med ødelagt/revet/kastet emballasje på 30 dageren, da jeg jobbet i Elkjøp!

 

Så den fungerer på et vis som en prisgaranti, du kan bare returnere produktet på 30-dageren i stedet, og kjøpe det igjen der hvor det er billigere. Gjelder ikke mobiltelefoner, software eller produkter som krever kontraktinngåelse med eksternt firma (eksempelvis Canal Digital og Viasat).

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Nei, tillit har jeg ikke til dem, jeg heller. Hver gang (som ikke er mange ganger, siden jeg vanligvis holder meg langt borte fra selgerne, siden jeg vet at de ikke er der for å hjelpe, men for å suge ut så mye penger som mulig fra kundene) jeg spør en som jobber der om noe, så ender det med at han enten står og lyver meg rett opp i trynet, eller anbefaler latterlige ting.

 

Men av og til er det greitt å bare gå innom slike butikker hvis en trenger noe der og da. Ellers anbefaler jeg at en holder seg til webshops, som er billigere (og der en ikke møter uærlige svindlende selgere)!

Lenke til kommentar

Synes Elkjøp er helt greit, jeg. Men så er det sikkert forskjell på de enkelte Elkjøpbutikkene rundt om i landet også - de i Hamar og Gjøvik har jeg i allefall ikke hatt noen problemer med enda hverken når det gjelder å få matchet priser eller å få hevet kjøpet innen 30 dager. Er spesielt fornøyd med det med 30 dager pengene-tilbake-garanti, skulle ønske flere butikker kunne ha samme ordning.

 

Har derimot hatt problemer med å måtte vente i en halv evighet på ledig ekspeditør, spesielt ille er dette i tele/data-avdelingen. Men dette kan vel og merke unngås hvis man stikker innom enten tidlig på dagen eller litt før det stenger. :p

Lenke til kommentar

Vel elkjop har hatt det problemet.Men det er de kundene med minst kunnskap som får gjenomgå.Når jeg drar til en butikk veit jeg som regel hva jeg skal ha.Selgerne prøver jo alltid å selge et "bedre" (og dyrere) produkt og ofte har de ikke peil på hva de snakker om,noe som kan være morsomt iblant.Men det skjer fortsatt-

Lenke til kommentar

jeg for min del bruker kun elkjøp til småelektronikk som barbermaskiner og slikt og når de har spill på tilbud. Da er det jo ganske greit å handle der :) Men må innrømme at jeg kjøpte min aller første datamaskin på elkjøp da, vinteren 1994 fordi jeg var ung og dum

:blush::blush:

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg for min del bruker kun elkjøp til småelektronikk som barbermaskiner og slikt og når de har spill på tilbud. Da er det jo ganske greit å handle der :) Men må innrømme at jeg kjøpte min aller første datamaskin på elkjøp da, vinteren 1994 fordi jeg var ung og dum

:blush::blush:

Ikke no' å skamme seg over det...

Kjøpte min første - Commodore SX486-25 høsten-92..på Elkjøp Lørenskog...

Den ble oppgradert helt fram til 94 mener jeg å huske... endte opp med en "Evergreen" DX486-133 og 16MB RAM..

Tror jeg har den stående ett sted ennå... .)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...