Gå til innhold

Elkjøp sjokkerer igjen!


Anbefalte innlegg

Får henge meg på her litt sent, men har kammerater som jobbet på elkjøp for ikke så lenge siden.

 

Hørte konstant slike "historier". Særlig om kampanje tilbud. De hadde feks kampanje på ps2 (eller kanskje det var xbox..) sa dem til kundene som kom at det var utsolgt selv om de hadde lageret fullt. Fordi salget var et "taps-salg"....

 

:ermm:

Fikk de beskjed fra ledelsen om og gjøre det,og hvor var det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får henge meg på her litt sent, men har kammerater som jobbet på elkjøp for ikke så lenge siden.

 

Hørte konstant slike "historier". Særlig om kampanje tilbud. De hadde feks kampanje på ps2 (eller kanskje det var xbox..) sa dem til kundene som kom at det var utsolgt selv om de hadde lageret fullt. Fordi salget var et "taps-salg"....

 

:ermm:

Det minner meg fryktelig om en episode jeg var ute for..

 

Jeg skulle ha meg en Samsung E100 mobil. Ringte først sentralbordet for å høre om de hadde den inne i butikken i området her. Jada, de hadde mange på lager, så det var bare å kjøpe.

 

Når jeg kom dit og snakka med en av selgerne for å få fatt i mobilen var den utsolgt. Men nå er jeg ikke jeg den mest lettlurte heller da, så jeg krevde å få en dyrere mobil, E700, til samme pris, da jeg hadde blitt lovet at E100 var på lager. De gikk ikke med på det, siden E700 var 1100kr dyrere, men fikk den 500kr billigere da, så jeg blei fornøyd :)

 

Men det var jo ikke lett da. Stod å krangla med de leeenge.

Lenke til kommentar
Får henge meg på her litt sent, men har kammerater som jobbet på elkjøp for ikke så lenge siden.

 

Hørte konstant slike "historier". Særlig om kampanje tilbud.  De hadde feks kampanje på ps2 (eller kanskje det var xbox..) sa dem til kundene som kom at det var utsolgt selv om de hadde lageret fullt. Fordi salget var et "taps-salg"....

 

:ermm:

Det minner meg fryktelig om en episode jeg var ute for..

 

Jeg skulle ha meg en Samsung E100 mobil. Ringte først sentralbordet for å høre om de hadde den inne i butikken i området her. Jada, de hadde mange på lager, så det var bare å kjøpe.

 

Når jeg kom dit og snakka med en av selgerne for å få fatt i mobilen var den utsolgt. Men nå er jeg ikke jeg den mest lettlurte heller da, så jeg krevde å få en dyrere mobil, E700, til samme pris, da jeg hadde blitt lovet at E100 var på lager. De gikk ikke med på det, siden E700 var 1100kr dyrere, men fikk den 500kr billigere da, så jeg blei fornøyd :)

 

Men det var jo ikke lett da. Stod å krangla med de leeenge.

Tja kundeservice til elkjøp vet ikke foran å bak på det meste dessverre..

 

Vi har ofte kunder innom som har vært i kontakt med kundeservice ang en vare. De har fått beskjed om at vi har den inne noe vi ikke har hatt i det heletatt.

 

En gang var dette så ekstremt at vi tilslutt måtte selv ringe inn til dem å gi dem huden full.

 

De klarer ikke å skilne butikkene fra hverandre i mange tilfeller.

 

Og ArtiOC.....

Selvføgelig blir dette ditt problem.

Om butikker selger alt med tap er det ikke så lenge de er en butikk.. Hvor skal du finne en vare i det heletatt da? Ikke elkjøp, ikke expert, ikke en eneste butikk kan overleve på dine primisser

 

Dvs du må på posten å hente ditt nye kjøleskap. Sende det i retur når det skjer no feil.

Billig...

Sannsynligheten for at en webbutikk fra andre siden av norge har en service ordning

akkurat der du bor med henting å levering skal du absolutt ikke regne med!

Heller lite sannsynlig.

 

Det selgerne EGENTLIG skal gjøre er å foreta en behovsanalyse av kunden. DERFOR spør alltid selgeren om spørsmål som ofte går vekk ifra et kampanje produkt.

50% av kundene som kommer innom og skal ha et kampanje produkt vil ha det kun pga prisen. Er ikke sikkert at det er dette produktet som egentlig ville passe kunden best.

 

Eks.. en 14" skjerm på tilbud. 800x600 60Hz (knakanes billig) så kommer det en kar på 70 år inn med briller lignende colabunner.

 

Bør han føle seg lurt om selgeren annbefaler en 17" for han?

 

Den yngre generasjonen i dag tror de kan alt og dette forumet er et supert eksempel på akkurat dette!

 

90% av dere har ikke snøring på salg og markedsføring. Om dere har hatt en dårlig erfaring med elkjøp så er jo det utrolig synd.

Ta en runde innom webshop erfaringer her.. Ikke akkurat gull å grønne skoger det heller!

 

Men utifra mye som blir sagt her høres det ut som at Elkjøp i Stavanger kan trenge en oppvask i styret sitt. Er bare å ta kontakt med Elkjøp Norge det og si hva dere mener om den butikken. Skal love dere at Elkjøp norge ikke liker å få høre så mye drit om en butikk.

 

Dessverre er det selgere som ikke er ærlige.. Sånn vil det alltid være.

 

Jeg liker å tro at jeg er det motsatte av de.

Lenke til kommentar

Min Elkjøp-erfaring nå nylig:

 

Vi tenkte vi skulle få mormora til dama på nett, så hun fikk låne min gamle læppis med innebygget modem (de har kun analog linje). Dette trodde vi skulle gå veldig bra, men dessverre viste det seg at det interne modemet i læppisen var i ustand.

 

Greit, tenkte vi.. vi får se oss om etter et eksternt modem, slik at hun likevel kan bruke den gamle læppisen. Sjekket elkjop.no, og fant denne: Creative Serial 56 K V92 modem eksternt, til 349 kroner som vi tenkte kunne passe bra.

 

Så gikk vi i butikken.. vel vitende om at det er prisene på nettet som gjelder, om det viser seg at varen koster mer i butikken. (For ordens skyld, så er dette en av stormarkedsbutikkene til Elkjøp) Vel inne i butikken så ser vi at dette modemet koster hele 495 kroner!!! En prisforskjell på 146 kroner.

 

Vi huket tak i en selger, og opplyste om prisforskjellen i butikken kontra nettsidene til Elkjøp... og bemerket at vi da skulle få den til den billigste prisen. Så sa selgeren at han måtte sjekke, og prisen på nettsidene stemte overens med det jeg fortalte han. Etter noen minutters fikling på PC'en sin, sa han at vi kunne få kjøpe modemet for 399 kroner.

 

Så lurte jeg på om ikke prisen på nettet gjelder dersom den er billigst? - "Joda", sa han.. "men så kommer det frakt i tillegg og greier, og så må man vente og sånn, så da blir det 399 kroner."

 

- "Hvorfor følger dere ikke deres egne regler? Da blir det like billig for meg å kjøpe varen på nettsidene da, og så får du ingen provisjon", sa jeg høyt, slik at alle rundt meg hørte det. Så la vi modemet tilbake i hylla, gikk ut av butikken, og ringte butikken for å snakke med daglig leder - som kunne bekrefte at "dersom det er lavere pris på nettet, så er det den prisen som gjelder." Så fikk vi varen lagt i kassen (av selvsamme selger som akkurat hadde nektet oss den beste prisen!) og betalte 349 kroner.

-----------------------

I går skulle vi handle en DVD-spiller, i julegave til mora til dama. Hun trenger absolutt ikke noe fancy greier, så vi tenkte vi skulle handle en billig en... kikket på Elkjøp sine nettsider, og fant denne DVD-spilleren til 499 kroner, som forresten kan gjøres sonefri med et par tastetrykk på fjernkontrollen. Så reiser vi til butikken, denne gang med utskrift av tilbudet (har lært nå - er lei av å krangle med 20 år gamle "selgere" om hvorvidt det er riktig pris eller ikke) og huker tak i en selger, og vi forteller at vi ønsker å kjøpe denne spilleren. - "Nei, den har vi ikke på lager" sier "selgeren".. "Neivel", sier vi, og går ut av butikken. Og fisker fram mobilen... ringer butikken for å høre om de har den inne, og det har de. Vi forteller at selgeren akkurat har nektet for at de har den.

 

Men vi går ikke inn igjen denne gang. Vi reiser til et annet kjøpesenter, og kjøper den der isteden, hvor vi plukker den rett fra hylla uten å snakke med noen selgere, og så går vi bare og betaler den i kassa. I tillegg får vi handlet en masse andre julegaver :)

 

Men Elkjøp? It fu*king sucks. Er det noe jeg ikke liker, så er det å bli løyet rett opp i ansiktet. Neste gang jeg skal bruke den butikken (jeg vet, jeg er dum, men av og til er det noen gode tilbud!), så skal jeg spørre selger direkte om de lyver meg rett opp i fjeset.... jeg handler uansett ikke etter råd fra selgere.. jeg velger heller å informere meg selv om det de selger, og holder det ikke mål, så lar jeg være å kjøpe.

Lenke til kommentar
90% av dere har ikke snøring på salg og markedsføring.

Jeg vil heller påstå at 90% av "selgerne" på Elkjøp ikke vet en dritt om service, salg og markedsføring.

 

Om dere har hatt en dårlig erfaring med elkjøp så er jo det utrolig synd.

Det er veldig synd at Elkjøp ikke ser ut til å lære av sine feil....

 

Dessverre er det selgere som ikke er ærlige.. Sånn vil det alltid være.

Hvorfor jobber 90% av de uærlige selgerne på Elkjøp? Jeg nekter å tro at de er uærlige i utgangspunktet - eller kanskje de er det, og at det er derfor de får jobb der? Det er nok heller hele bedriftskulturen det er noe galt med.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Blir du "lurt" til å kjøpe et dyrere produkt og legger skylden på Elkjøp,er du kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Det vil jeg si er en teit uttalelse.

Spesielt når det kommer til datarelaterte ting.

De fleste aner stort sett ingenting om innmaten på en pc.

Går du på elkjøp og sier du skal ha en pc til internett og word er jeg 100% sikker på at du ikke blir anbefalt den billigste de har, mer enn det trenger man ikke.

Her om dagen overhørte jeg en gammel mann (sikkert rundt 70 år)som skulle kjøpe seg en pc, han skulle bruke pcen til internett og word og sa klart ifra om det var alt han trengte.

 

Selgeren henviste han da til en pc som kostet rundt 7000 kr, jeg kunne nesten gitt han min ene pc hvis dette er hans eneste krav. Men mannen var ganske blank på pc'er og forsikret seg mange ganger om at den kunne kjøre word og han kunne koble seg opp mot internett. Selgeren svarte da at dette skulle han klare uten problemer og sa at på denne pcen fikk han med mange andre programmer som excel, windows media player og denslags..

 

Hendelsen fant sted på Elkjøp Sartor.

Lenke til kommentar
Gunners' date='09/12/2004 : 17:41']
Blir du "lurt" til å kjøpe et dyrere produkt og legger skylden på Elkjøp,er du kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Det vil jeg si er en teit uttalelse.

Spesielt når det kommer til datarelaterte ting.

De fleste aner stort sett ingenting om innmaten på en pc.

Går du på elkjøp og sier du skal ha en pc til internett og word er jeg 100% sikker på at du ikke blir anbefalt den billigste de har, mer enn det trenger man ikke.

Her om dagen overhørte jeg en gammel mann (sikkert rundt 70 år)som skulle kjøpe seg en pc, han skulle bruke pcen til internett og word og sa klart ifra om det var alt han trengte.

 

Selgeren henviste han da til en pc som kostet rundt 7000 kr, jeg kunne nesten gitt han min ene pc hvis dette er hans eneste krav. Men mannen var ganske blank på pc'er og forsikret seg mange ganger om at den kunne kjøre word og han kunne koble seg opp mot internett. Selgeren svarte da at dette skulle han klare uten problemer og sa at på denne pcen fikk han med mange andre programmer som excel, windows media player og denslags..

 

Hendelsen fant sted på Elkjøp Sartor.

gjorde du det ikke? Jeg hadde iallefall gjort det, tenk på stakkaraen som går der med pensjon og skal betale for internett også.. er ikke 7000kr litt i meste laget da?

Lenke til kommentar
Gunners,09/12/2004 : 17:41]
Blir du "lurt" til å kjøpe et dyrere produkt og legger skylden på Elkjøp,er du kanskje ikke den skarpeste kniven i skuffen.

Det vil jeg si er en teit uttalelse.

Spesielt når det kommer til datarelaterte ting.

De fleste aner stort sett ingenting om innmaten på en pc.

Går du på elkjøp og sier du skal ha en pc til internett og word er jeg 100% sikker på at du ikke blir anbefalt den billigste de har, mer enn det trenger man ikke.

Her om dagen overhørte jeg en gammel mann (sikkert rundt 70 år)som skulle kjøpe seg en pc, han skulle bruke pcen til internett og word og sa klart ifra om det var alt han trengte.

 

Selgeren henviste han da til en pc som kostet rundt 7000 kr, jeg kunne nesten gitt han min ene pc hvis dette er hans eneste krav. Men mannen var ganske blank på pc'er og forsikret seg mange ganger om at den kunne kjøre word og han kunne koble seg opp mot internett. Selgeren svarte da at dette skulle han klare uten problemer og sa at på denne pcen fikk han med mange andre programmer som excel, windows media player og denslags..

 

Hendelsen fant sted på Elkjøp Sartor.

gjorde du det ikke? Jeg hadde iallefall gjort det, tenk på stakkaraen som går der med pensjon og skal betale for internett også.. er ikke 7000kr litt i meste laget da?

Som sammenligning da, tenkte at jeg kunne gjøre det men den trenger seriøst noen oppgraderinger uansett som ny strømforsyning og ville ikke gå bort å ødelegge for selgeren selv om jeg egentlig burde. Mannen hadde liksom akseptert at dette var prisen han måtte ut med og da tenkte jeg at jaja, der er nok en mann som blir rundlurt..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg hadde akkurat en ny "hyggelig" opplevelse med Elkjøp Giganten på Forus (Stavanger). Jeg skulle benytte prisgaranti på en vare som hos Elkjøp koster 699,-. Hos Binders, som er en butikk som ligger bare noen hundre meter fra Elkjøp, koster samme produktet 398,-

 

Da jeg konfronterte selgeren på Elkjøp med dette (jeg hadde med en tilbudsavis fra Binders, der det tydelig stod at dette produktet kostet 398,-), påstod han at Binders ikke er en vanlig butikk, men en grossist! Videre sa han at det kun er grossister som kan operere med en så lav pris på denne varen. Og selvsagt at prisgarantien til Elkjøp ikke gjelder mot grossister, og dermed ikke mot Binders.

 

Hva er det egentlig Elkjøp driver med? De burde fått millionbøter for feilaktig markedsføring, og for å lyve kunder rett opp i trynet! Binders er en helt vanlig butikk der alle kan gå inn og kjøpe ting på helt normalt vis.

 

For å bevise dette, så ringte jeg til Binders. De bekreftet selvsagt at butikken deres ikke er en grossist, men en vanlig butikk. Da jeg konfronterte Elkjøp-idioten med det, så sa han at det hjalp ikke hva Binders selv sier. Hos Elkjøp anså de Binders for å være en grossist.

 

Dette var ikke et problem kun med denne selgeren. Han gikk nemlig og diskuterte dette med sin sjef. Ergo er hele Elkjøp (i hvert fall Elkjøp Giganten på Forus) en forbrukerfientlig, lyvende, svindlende butikk!

 

Hva gjør en i slike situasjoner?

 

Jeg oppfordrer herved alle til å boikotte denne kriminelle kjeden!

Lenke til kommentar

Neste gang (hvis det blir noen) jeg vil benytte meg av prisgaranti eller andre garantier på Elkjøp, så skal jeg ta opp hele samtalen på en stemmeopptager, og passe på å få navn på både selger og sjefen. Deretter skal jeg sørge for at det blir kjent akkurat hvordan Elkjøp behandler kundene sine, og hvor lite disse "garantiene" deres er verdt!

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at du må opplyse vedkommende om at du tar opp samtalen på "bånd", hvis du ikke besitter en spesiell tillatelse.

Det er ikke nødvendig så lenge den ene parten som blir tatt opp har godkjent dette. Det som ikke er lov er å overvåke noe der man selv ikke er deltagende part. feks så har man lov til å ta opp alle tlfsamtaler man selv er part i,uten å måtte fortelle det til den man snakker med. Men du har ikke lov til å ta opp tlfsamtalene i mellom naboen og hans mor feks. (uten samtykke fra en av partene)

Lenke til kommentar
Jeg hadde akkurat en ny "hyggelig" opplevelse med Elkjøp Giganten på Forus (Stavanger). Jeg skulle benytte prisgaranti på en vare som hos Elkjøp koster 699,-. Hos Binders, som er en butikk som ligger bare noen hundre meter fra Elkjøp, koster samme produktet 398,-

 

Da jeg konfronterte selgeren på Elkjøp med dette (jeg hadde med en tilbudsavis fra Binders, der det tydelig stod at dette produktet kostet 398,-), påstod han at Binders ikke er en vanlig butikk, men en grossist! Videre sa han at det kun er grossister som kan operere med en så lav pris på denne varen. Og selvsagt at prisgarantien til Elkjøp ikke gjelder mot grossister, og dermed ikke mot Binders.

 

Hva er det egentlig Elkjøp driver med? De burde fått millionbøter for feilaktig markedsføring, og for å lyve kunder rett opp i trynet! Binders er en helt vanlig butikk der alle kan gå inn og kjøpe ting på helt normalt vis.

 

For å bevise dette, så ringte jeg til Binders. De bekreftet selvsagt at butikken deres ikke er en grossist, men en vanlig butikk. Da jeg konfronterte Elkjøp-idioten med det, så sa han at det hjalp ikke hva Binders selv sier. Hos Elkjøp anså de Binders for å være en grossist.

 

Dette var ikke et problem kun med denne selgeren. Han gikk nemlig og diskuterte dette med sin sjef. Ergo er hele Elkjøp (i hvert fall Elkjøp Giganten på Forus) en forbrukerfientlig, lyvende, svindlende butikk!

 

Hva gjør en i slike situasjoner?

 

Jeg oppfordrer herved alle til å boikotte denne kriminelle kjeden!

Hvor annonserer elkjøp med at de matcher pris?

 

Let og du skal ikke finne denne gangen ;).

Lenke til kommentar
Hvor annonserer elkjøp med at de matcher pris?

 

Let og du skal ikke finne denne gangen ;).

Det er f.eks. ennå massevis av plakater utenpå bygningen til Elkjøp der det står "prisgaranti". Inntil disse, og alle andre "prisgaranti" ting, blir fjernet, så må de matche prisene sine. Ellers blir det villedende markedsføring. Personalet sa heller ikke at de ikke hadde prisgaranti lenger, så jeg går ut fra at de fremdeles har det da...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Hvor annonserer elkjøp med at de matcher pris?

 

Let og du skal ikke finne denne gangen ;).

 

 

Det er f.eks. ennå massevis av plakater utenpå bygningen til Elkjøp der det står "prisgaranti". Inntil disse, og alle andre "prisgaranti" ting, blir fjernet, så må de matche prisene sine. Ellers blir det villedende markedsføring. Personalet sa heller ikke at de ikke hadde prisgaranti lenger, så jeg går ut fra at de fremdeles har det da...

Da er isåfall den lokale butikken sløv. Prisgaranti annonseres iallefall ikke på nettsidene til elkjøp eller i kundeavisene.

 

Men at prisgarantien ikke eksisterer offisiellt betyr derimot ikke at den ikke eksisterer uoffisiellt.

 

EDIT: "Bygningen til Elkjøp" blir jo litt feil og si også. Elkjøp har jo flere butikker og bygninger. "Bygningen til Elkjøp Stormarked XXX" feks kan man jo si.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...