Black Star Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Skulle kjøpe vaskemaskin for første gang i mitt liv for noen år siden, og stakk innom ett par El-kjøp butikker i nærheten. I den første, hadde de ikke den annonserte på lager (bombe!), og da jeg spurte om han kunne sjekke om noen butikker i nærheten hadde den, gikk han bare rett bort til neste kunde. Snakk om å være behjelpelig. Men jeg fartet nå videre til neste El-kjøp butikk, og der hadde de den på lager. Selgeren prøvde å få meg til å kjøpe en dyrere modell, men da jeg sa at jeg ikke kunne bruke mer penger enn det den annonserte kostet, forsvant jammen meg han også. Neste gang jeg så han, sto han med en annen kunde. Men jeg fikk nå huka tak i en annen, fortalte hva kollegaen hadde gjort, og da solgte den personen motvillig den vaskemaskinen til meg. I ettertid, samme hva jeg har skullet ha, har jeg gått til spesialforetninger. Det er en helt annen verden, og selv om man kanskje betaler en hundrelapp mer, så får du mer enn nok service til å forsvare dette. God service gir meg også lyst til å gi noen ekstra kroner for ett bra produkt. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Har ingen problemer med å handle på Elkjøp, men så vet jeg hva jeg vil ha når jeg går inn i butikken, det er noe som heter research. Joda joda.. jeg vet bestandig hva jeg skal ha før jeg stikker på butikken, sjekker også online status), men ikke så lett når de ansatte gjemmer tilbudsvarene vekk! (se mitt tidligere innlegg) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 God service gir meg også lyst til å gi noen ekstra kroner for ett bra produkt. Veldig enig der ja. Får man god service blir man fornøyd og kommer gjerne igjen senere og handler, det tjener begge parter på. Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 har bare gode erfaringer fra den lokale elkjøp jeg, ekstremt hyggelige selgere osv... bortsett fra de på retur rommet.... men jeg har en plan for dem eneste selger jeg har "ikke likt" var en som solgtemeg lcd-skjerm og jeg hadde ikke peil på lcd skjerm så jeg lot han anbefale en lcd skjerm til spill og så tok jeg den, og sa at hvis den ikke var bra nok så kommer jeg tilbake og det var jo ikke noe problem, er jo 30dagers returrett , den var seff ikke bra nok men jeg er for lat til å gidde å gå tilbake den funker fett nok... men retur avdeling..... de skal få hvis de nekter å ta imot mine koss hodetlf og gi meg enten nye med en gang eller gi meg nye porta pro til bruk mens de andre repareres... de skal få så det synger, de var direkte frekke mot meg... mhm *glede seg* Lenke til kommentar
Julebrus Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg er godt fornøyd med Elkjøp, kjøpte Halflife 2 der til en hyggelig pris. Bra butikk til sitt bruk. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg er godt fornøyd med Elkjøp, kjøpte Halflife 2 der til en hyggelig pris. Bra butikk til sitt bruk. Kjøpte også Halflife 2 på elkjøp. Men jeg ville ikke ha kjøpt noe særlig annet der heller, foruten DVD-filmer. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har egentlig ganske grei service når jeg går innom elkjøp, tho, jeg har ikke kjøpt annet enn ett trådløst nettverkskort der som var datarelatert. Når det er sagt så har jeg jo kjøpt oppvaskmaskinen min der, siden hu dama som solgte den til meg sa at den var demobrukt og levert tilbake og jeg fikk over 1000 kroner i rabatt som da gjorde den rimeligere enn den billigste maskinen som var inne (som forøvrig var den billigste maskina i byen) Tv / Stereo / Bilstereo og dataprodukter bruker jeg ikke elkjøpt til. Som det blir nevnt tidligere i tråden, så fins det "spesialbutikker" for sånt med MYE mer behjelpelig/servicevennlig kundebehandling enn Elkjøp. Når det er sagt, så er elkjøp her jeg bor ganske ok å ha med å gjøre, jeg har fått levert inn mobiltelefoner og fått lånetelefoner uten å mokkle. Nå skal det jo siest at jeg bytter mobil ca 1 gang i året (har fastabbonemang og bruker å skifte for hver gang bindingstida går ut) og jeg får gode rabatter når det er 3'dje gang jeg leverer inn mobil for samme problemet (har hatt noen sånne der også) Joda, når jeg har levert den inn 3 ganger for samme problemet så får jeg ny mobil, tilogmed annen modell/merke til redusert pris som "plaster" for tort og svie. Elkjøp er stort sett billig på det meste, bortsett fra datautstyr. Kan vel si at elkjøp er en midt på treet butikk her, ikke bra, ikke dårlig, med helt normal service fra personalet. (Euronix eller hvordan det nå skrives har AKKURAT samme service som elkjøp her, tho, jeg bruker aldri den butikken fordi Elkjøp har akkurat de samme varene til lavere pris) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 men retur avdeling..... de skal få hvis de nekter å ta imot mine koss hodetlf og gi meg enten nye med en gang eller gi meg nye porta pro til bruk mens de andre repareres... de skal få så det synger, de var direkte frekke mot meg... mhm *glede seg* Du kan få problemer med det, om de velger å ikke gi deg bra service. For du har ikke rett på noe som helst nytt. Du har rett på ett låneprodukt om reparasjonen tar mer enn en uke, men de behøver ikke være nye. Og du har ikke engang rett til å låne samme produkt. Så setter de seg på bakbeina (noe de lett gjør når du ikke opptrer hyggelig mot dem), så har du absolutt ingenting du skulle ha sagt. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 men retur avdeling..... de skal få hvis de nekter å ta imot mine koss hodetlf og gi meg enten nye med en gang eller gi meg nye porta pro til bruk mens de andre repareres... de skal få så det synger, de var direkte frekke mot meg... mhm *glede seg* Du kan få problemer med det, om de velger å ikke gi deg bra service. For du har ikke rett på noe som helst nytt. Du har rett på ett låneprodukt om reparasjonen tar mer enn en uke, men de behøver ikke være nye. Og du har ikke engang rett til å låne samme produkt. Så setter de seg på bakbeina (noe de lett gjør når du ikke opptrer hyggelig mot dem), så har du absolutt ingenting du skulle ha sagt. jo, akuratt det har han. koss har egen garanti ording som sier det at enten så reparerer de høretelefonene eller så får han nye uansett hva! Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Så setter de seg på bakbeina (noe de lett gjør når du ikke opptrer hyggelig mot dem), så har du absolutt ingenting du skulle ha sagt. Duh det er elkjøp . Men hvis du vil være skikkelig drittsekk så gå og kjøp en tv f.eks. av de etter 29 dager leverer du den inn og sier du skal ha pengene tilbake, etterpå får du en kompis til å kjøpe tv en for mindre penger siden det nå er B-Vare. De fortjener slikt. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Så setter de seg på bakbeina (noe de lett gjør når du ikke opptrer hyggelig mot dem), så har du absolutt ingenting du skulle ha sagt. Duh det er elkjøp . Men hvis du vil være skikkelig drittsekk så gå og kjøp en tv f.eks. av de etter 29 dager leverer du den inn og sier du skal ha pengene tilbake, etterpå får du en kompis til å kjøpe tv en for mindre penger siden det nå er B-Vare. De fortjener slikt. Du kan jo toppe det med å få kompisen til å returnere etter ca. 29 dager... Så kjøper du den som "C-vare" (Eller B2 2B, eller hva det nå er) Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Mange andre metoder også, jeg jobbet på Expert og husker godt en episode. Han som var leder for avdelingen sa: "nå setter jeg prisen på denne TVen høyt, når kundene spør deg, anbefaler du den, når du ser kunden tenker, sier du at du kanskje kan gi et lite avslag, men at du helst ikke vil gi avslaget for da får ikke butikken noe privisjon." dette var klar løgn, TVen skulle de selge til en fortsatt høy pris med god provisjon til butikken. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 så har du absolutt ingenting du skulle ha sagt. jo, akuratt det har han. koss har egen garanti ording som sier det at enten så reparerer de høretelefonene eller så får han nye uansett hva! Les hva jeg skrev en gang til da... jeg skrev ikke at han ikke har rett på nytt produkt... vi snakker om lån av høretelefoner i mellomtiden. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Et eksempel på Elkjøps lurerier: Dette nettverkskortet http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text som på Elkjøps Internetsider har en pris på kr 195, står i butikken med prislapp på kr 299. Det er en overpris på over 53% !!!! SLÅ DEN !!!!! Selvsagt får man det til riktig pris, altså kr 195 om man gjør butikken oppmerksom på at man er klar over det selv,... men det viser hvordan de driver på. Skal tro hvor mange det er av kundene som kommer til butikken som har sjekket riktig pris på forhånd. Dette er ikke eneste eksemplet. Skulle kjøpe et D-Link trådløst nettverkssett (router og PCMCIA-kort) i samme butikken en gang tidligere,... og prisen i butikken lå skyhøyt over riktig pris som var oppgitt på Elkjøps websider. Selvsagt fikk jeg det til riktig pris,.... men hvor mange av kundene er det som blir lurt? Er det butikkbetjeningen som stikker overskytende beløp i lomma?? Man kan jo begynne å lure.......... Endret 30. november 2004 av tibbs Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hos dataavdelingen på Elkjøp Haugesund må du være over 18 for å få skikkelige svar, uten spydige komentarer. Var innom og skulle spørre om noe med en brenne-cs, men fikk ikke mye hjelp av han ene som satt der, mens han andre satt og mumlet, akkuratt høyt nok til at jeg kunne høre det, ting som "så synd dah". Fikk mest lyst til å begynne å skjelle han ut. Og ting som kjølepasta, som bare koster ca. 100,- har de vistnok ikke, og de ville ikke opplyse om noen steder som kanskje hadde det. Så sendte jeg faren min bort til dem, og da var de mer enn behjelpelige! Nå fikk vi vite at expert, rett over gaten sikkert hadde, så vi gikk der. På Expert hadde de både kjølepasta, og de fant frem annlegget som jeg skulle ha (Logitech Z-5300) og fant det 100,- billigere enn jeg hadde funnet det andre steder, men det var litt leveringstid på det, så han skulle se om han fant det et annet sted, billigere! Slå DEN på service dere! G O E X P E R T H A U G E S U N D ! ! ! Hilsen 15 åring (fortvilet over Elkjøp) PS: Skal forresten kanskje følge opp den ideen med kameraet, jeg og en i klassen kan overtale storebroren til kameraten min (som jobber med pc for komunen) til å bli med på det. Låver at jeg skal legge det ut her på forumet vist det skjer! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 men retur avdeling..... de skal få hvis de nekter å ta imot mine koss hodetlf og gi meg enten nye med en gang eller gi meg nye porta pro til bruk mens de andre repareres... de skal få så det synger, de var direkte frekke mot meg... mhm *glede seg* Koss har livstidsgaranti på sine produkter. Elkjøp plikter å ta imot service på disse så lenge de selger Koss. De kan enten gi deg nye, låne deg erstatningsvare i mellomtiden, eller sende inn til reparasjon til Koss Norge (husker ikke hvor de har avdeling). Jeg har hatt smertefri erfaring med Koss´ sin livstidsgaranti. Har vel sendt ødelagt Koss SportaPro totalt tre ganger til service. Enten det har vært brukket bøyle, ødelagt basselement, eller løs ledning, har de kommet tilbake, helt fikset! Elkjøp har ikke noe de skulle ha sagt angående Koss. Livstidsgaranti er livstidsgaranti. Det aller minste de SKAL gjøre er å ta imot ditt headset og sende det til Koss for reparasjon. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 men retur avdeling..... de skal få hvis de nekter å ta imot mine koss hodetlf og gi meg enten nye med en gang eller gi meg nye porta pro til bruk mens de andre repareres... de skal få så det synger, de var direkte frekke mot meg... mhm *glede seg* Koss har livstidsgaranti på sine produkter. Elkjøp plikter å ta imot service på disse så lenge de selger Koss. De kan enten gi deg nye, låne deg erstatningsvare i mellomtiden, eller sende inn til reparasjon til Koss Norge (husker ikke hvor de har avdeling). Jeg har hatt smertefri erfaring med Koss´ sin livstidsgaranti. Har vel sendt ødelagt Koss SportaPro totalt tre ganger til service. Enten det har vært brukket bøyle, ødelagt basselement, eller løs ledning, har de kommet tilbake, helt fikset! Elkjøp har ikke noe de skulle ha sagt angående Koss. Livstidsgaranti er livstidsgaranti. Det aller minste de SKAL gjøre er å ta imot ditt headset og sende det til Koss for reparasjon. Er ikke headsettet kjøpt der er de ikke pliktig til noe som helst. Selv om Koss har livstidsgaranti så betyr ikke det at alle forhandlere må ta imot headsett kjøpt andre plasser. De trenger ihvertfall ikke stille noe låneprodukt dersom de sender det til rep for deg. Det er forresten Billingstad Bedriftsservice AS som reparerer Koss. Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Får henge meg på her litt sent, men har kammerater som jobbet på elkjøp for ikke så lenge siden. Hørte konstant slike "historier". Særlig om kampanje tilbud. De hadde feks kampanje på ps2 (eller kanskje det var xbox..) sa dem til kundene som kom at det var utsolgt selv om de hadde lageret fullt. Fordi salget var et "taps-salg".... Endret 6. desember 2004 av Jolle99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå