magnus.o Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei! Mente jeg leste noe en gang om at når man kommer over 2Mb/s linje så kan intillinger i Windows ha mye å si for hvor rask man opplever linja si? Stemmer dette, og hvordan setter man de optimale innstillingene?? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Nå spørs det hva du mener, om du tenker på å åpne porter og slikt for diverse fildelingsprogrammer og slikt.. Dette er ikke i Windows, så jeg regner med det ikke var dette du mente. Windows/maskinen din har støtte for 10mbit eller 10/100mbit (evt. gigabit hvis du har nyere utstyr), så det er ikke noe spesielt du trenger å konfigurere i Windows. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Nja, Windows støtter selvsagt nettverk opp til 1Gbit, men det er ikke dermed sagt at Windows er optimalisert for ADSL eller modem/isdn. Er iallfall flere programmer hvor man rett og slett kan optimalisere for enten LAN, kabel/DSL, modem/isdn eller rett og slett egendefinert. Merker man noe særlig til det? Tviler. Edit: overflod av ord faktisk... Endret 24. november 2004 av Ernie. Lenke til kommentar
4Saken Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Tror du tenker på Drtcp. er et program for å fintune tcpip. kjør et google søk så finner du det. Lenke til kommentar
4Saken Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 En liten guide http://www.broadbandreports.com/faq/tweaks/1.+DRTCP Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Nja, Windows støtter selvsagt nettverk opp til 1Gbit, men det er ikke dermed sagt at Windows er optimalisert for ADSL eller modem/isdn. Er iallfall flere programmer hvor man rett og slett kan optimalisere for enten LAN, kabel/DSL, modem/isdn eller rett og slett egendefinert. Merker man noe særlig til det? Tviler. Edit: overflod av ord faktisk... Hm. Dette var nytt for meg. Kanskje fordi ingen bruker det, fordi det ikke er noe poeng? Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Hmmm... Har testet ut DrTCP igjen... Kan hende det er jeg som er blitt riv ruskende gal, men jeg synes det er en liten forskjell her.... Ping'en går ned og om ikke annet så kommer endlastinger fra raske servere op i hastighet raskere enn tidligere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå