Gå til innhold

Tilbud på Elitegroup G900 - Godt kjøp?

Genaro

Anbefalte innlegg

Heisan!

jeg har fått tilbud på en Elite Group G900 til KR14995 ifra multicom.no

Det blir CPU Pentium4 3200MHz Northwood-C som jeg skal bytte (2200 ekstra kr )ut med Prescotten som er en koke plate ut i fra erfaring. å ram (900 kr ekstra) 1024MB, Hd 60 (710 kr ekstra)7200 rpm

Den er ellers lastet med utstyr som jeg uansett må kjøpe eller må ha da jeg ikke er ute etter en frimerke til å løpe med daglig, men mer en kraftig pc som kan erstatte min hjemme pc behov å at den klarer de fleste spill på marked

Jeg ønsker å høre om hva dere synes om den å om det er et godt kjøp.

SJEKK DEN UT HER http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl

#Emnefelt endret av ponke#

Endret av ponke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan ikke se at disse har alt det som denne maskinen har???

Jeg ønsker med dette å få en ærlig å grei info om dette er noe å ha med Intel sin 3200 Northwood CPU for orginalt kommer den med 3000 prescott som er veldig varm.

jeg tengte å bytte cpuen til northwood å da kommer jeg totalt ut med 18805kr når alt er oppgradering er gjort med innkjøp.

Er det ikke noen som kan komme med noe saklige kommentarer som er matnyttig på denne maskinen.

Den har da Ati mobile 9700 graffikk kort??

Lenke til kommentar

Genaro, at du byttet ut den prescotten med en Nortwood var en god ide.

Jeg har nå bytta 3.0GHz prescotten med en 2.8 Northwood på min G900.

Den er nå helt stille når den kjører på batteri, suser jevnt og fint på AC adapter.

Den goopen som var mellom prescotten og kjølinga var merkelig da.

Den dekte bare halve CPU'en, og var stort sett smeltet bort.

Jeg vasket bort all goop med kondens fjerner, og hadde på en skvett med Arctic Silver 5 isteden. Nå er maskinen ikke varmere en hånden min på undersiden. :)

ECS G900 ble bare en enda bedre maskin nå, enn den var.

(Men den er fortsatt bare slepbar) :p

Lykke til.

Lenke til kommentar
kan ikke se at disse har alt det som denne maskinen har???

Jeg ønsker med dette å få en ærlig å grei info om dette er noe å ha med Intel sin 3200  Northwood CPU for orginalt kommer den med 3000 prescott som er veldig varm.

jeg tengte å bytte cpuen til northwood å da kommer jeg totalt ut med 18805kr når alt er oppgradering er gjort med innkjøp.

Er det ikke noen som kan komme med noe saklige kommentarer som er matnyttig på denne maskinen.

Den har da  Ati mobile 9700 graffikk kort??

Cluet her er, som jeg også skrev i mailen til deg, at du finner en maskin som gir deg mye mer portabilitet og verdi for pengene til en lavere pris, dog uten TV-tuner. Men min personlige erfaring med integrerte TV-tunere (og webkameraer) er at stort sett alle integrerte løsningene av disse har nærmest vært løsninger produsentene har plukket frem fra søppeldynga, og du gjør det da smartere, på ALLE måter, i å kjøpe disse enhetene separat, selv om du da må ha flere bokser, dingser og snurrepiperier rundt om på pulten. (Merk, jeg vet ikke om G900 har de samme komponentene som de tidligere maskinene med integrert webcam og TV-tuner jeg har sett på, men det har vært lite å heve øyenbryna over på denne fronten, ja.)

Når du nå skriver at du skal betale nesten 19000 for denne når alt kommer til alt synes jeg i sær at du er på vei til å gå med på for mye bare for å ha alt i en enhet. Og da en stor, tung, bråkete (skrev en annen eier av denne) og da også sannsynligvis veldig varm klump. Skjønner ikke at du synes det er verdt å kjøpe en annen prosessor ved siden av for å prøve å hjelpe på støyen og varmen, det er jo et utlegg på ytterlige 2-3 tusen (ut fra det du skriver). Om en har en stasjonær en kan stappe overskuddsprosessoren i kanskje dette er en helt grei løsning, men i rent utlegg ser jeg liten vits.

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

jeg leste en denne test hvor G900 faktisk kommer meget godt ut av det

http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/NewsRoom/News...nuID=14&LanID=0

jeg skal faktisk ha en bord erstater som jeg kan ta med meg når jeg stikker på data treff med gutta i ny å ne å ikke noe mer, så vekt er ikke probleme..hehehehe

Tror du ikke jeg fant en test til.

http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/NewsRoom/News...nuID=14&LanID=0

Endret av Genaro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ExTerminator: Får man stort ytelsestap hvis man bytter prescott-cpuen med en 2,8 northwood cpu?

og en ting til. Hvor er kontaktene plassert? er det mange som er foran på pcen eller er de bare på sidene og bak? hadde vært knall om noen kunne tatt noen bilder..

Endret av quack
Lenke til kommentar

Min Pentium Mobile strømforsyning er på 65 Watt. er litt av en forskjell, men så knuser nå din tall bedre enn min ;) Virker som en artig PC det der. Den er jo ikke beregnet å bli flyttet rundt på i samme grad som min, men så er nok ikke det meningen eller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...