Culpa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Liten oppdatering: To av tastene paa tastaturet fungerer ikke! Bokstavene er aa og Ö (altsaa de to siste bokstavene i alfabetet). Æ fungerer fint. Ser kanskje ut til at jeg maa sende den inn allikevel da... Ja, det er en mulighet dersom du ikke vil rense opp selv og se om det blir bedre. Fant mange tråder om emnet da jeg selv var uheldig. Og de døde knappene ble vekket til live igjen. Du kan sikkert bruke vann, men jeg ble anbefalt noe komponent rens for bilelektronikk. Og for all del la det tørke før du setter på strømmen igjen. Dersom du sender PCEN inn vil jeg anta de gjør kort prosess og bytter de delene de "føler" er nødvendig. Lenke til kommentar
Mefix Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Liten oppdatering: To av tastene paa tastaturet fungerer ikke! Bokstavene er aa og Ö (altsaa de to siste bokstavene i alfabetet). Æ fungerer fint. Ser kanskje ut til at jeg maa sende den inn allikevel da... Prøv først som jeg skreiv, trykk og rist og dytt rundt på disse tastene. '2' og '3' slutta å virke på denne laptopen etter at jeg helte øl på den, jeg tror det bare kom av at øl hadde størkna under tastene og hindra kontakt. Etter litt plaging fungerte de fint igjen. Lenke til kommentar
martlo Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Har prøvd å trykke og dytte på disse tastene nå, men til ingen nytte. Fortsatt bare ø og å som ikke funker. Har ikke oppdaget noen andre feil med maskinen, den funker like bra som før. Men jeg kan jo ikke ha en pc uten disse tastene. En på PSData foreslo å kjøpe et nytt tastatur og montere det selv. http://www.psdata.no/ps.asp?it=101304&mlevel= Noen som tror dette vil funke. Kan vel ikke skade å prøve, koster bare et par hundre. Bedre det enn å bruke flere tusen(?) på reparasjon... Endret 26. november 2004 av martlo Lenke til kommentar
nree Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 hehe, sølte sjokko (skriveleif tru jeg) melk over hele mitt tastatur på lan og cola neste dag... jeg skriver akuratt nå med det samme tastaturet. Jeg snudde det bare på hodet så det fikk "renne av seg" vist du bruker hårføner kan du smelte komponenter i datamaskinen og jah de blir dyrere ein ein ny rambrikke ... Jeg har ein kamerat som sølte over sin bærbare, han tok rett og slett og tok ut batteriet og gikk og dysjet både "han" (lol) og maskina og etter ein real tørk var den som god som ny! Jeg vil anbefale dette for det ser ut som og virke men ikkje sett i bateriet før etter 1-2 uker, vist ikkje hører du bizzz og da er det kortslutning på gang Lykke til! Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 er det ikkje noke som heiter "elektronikk-rens" eller elektronikk-vask. sånn crc spray elns.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Halla... En SAU (I kid you not!) presterte å velte 4dl kaffe over laptopa mi i fjor... Den skrudde seg av; og nekta å starte..... "#¤%/%¤#, tenkte jeg.... Brukte maskina på skolen, og hadde alt som fantes av av skolearbeid osv. på den.... Var på vei til østlandet (bor i stavanger) så jeg fikk ikke levert den inn med en gang. Heldigvis Den fungerte nemmlig noen timer da jeg kom hjem igjen. Hehe, fikk tatt backup av skolearbeidet, og så daua den for godt... Haha =) Hadde Elkjøps forsikring "mot alt", og fikk ny maskin til samme pris... Rep. kostnadene hadde kommet på over 30.000, så litt rart at den presterte å fungere et par timers tid før den tok kvelden for godt. =) Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 er det ikkje noke som heiter "elektronikk-rens" eller elektronikk-vask. sånn crc spray elns.. Jepp, CRC Oxid Clean Pro til bruk på Car electronics, kjøpt på Clas O, ble redningen for meg. Var et must å ta av tasten og hatten under. Lenke til kommentar
martlo Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 Jepp, CRC Oxid Clean Pro til bruk på Car electronics, kjøpt på Clas O, ble redningen for meg. Var et must å ta av tasten og hatten under. Hvordan tar man av tasten? Bare å vippe den av? Har dårlige erfaringer med akkurat det. Risikerer jeg å ikke få den på igjen? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 <snip>vist du bruker hårføner kan du smelte komponenter i datamaskinen og jah de blir dyrere ein ein ny rambrikke ... <snip> Så du mener pc-komponentene vil smelte, men man kan enda fint tørke håret med hårtørkeren, for håret tåler MYE høyere temperaturer enn pc-komponentene? Da har jeg hørt det også... Lenke til kommentar
martlo Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 OK, driver og fikler med dette nå. Fikk tatt av tasten, og det var en del dritt under der ja. Størkna juleøl for å være helt nøyaktig. Fikk vasket det bort, men prøver å få av den gummi-hatten der. Den sitter veldig godt, virker som den er limt på eller noe. Hvis jeg bare drar den av tror jeg det blir vanskelig å få den på igjen. De som har gjort noe lignende må gjerne hjelpe. Takk for alle innspill Lenke til kommentar
picko Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Min PC ble beæret med en halv liter iste. Den likte det ikke spesielt godt og reagerte med full stans =( Heldigvis er jeg medlem av NITO studentene og fikk igjen 7500 kroner etter egenandel på 850 kroner. PC'en var 2 år gammel. Dermed ble det ny PC for omtrent 5000 kroner. Kjipt, men mye bedre enn å måtte betale 10-12000 for en ny. Fikk vite at de ikke dekte slike ting jeg... Du sa det som det var, at du hadde sølt i maskina? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå