Brugle Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei Har lest litt rundt på dell sine support forum og funnet ut at det er enkelt og bytte skjermkort på Inspiron 8600, noe jeg hadde mistanke om på forhånd. Det jeg lurer på er hvor kan man få kjøpt nye skjermkort til bærbare, og i hvilke formater er det de kommer. Og hvordan vet jeg hvilket som passer til en Inspiron 8600, regner med at de fleste bærbare har samme standard og at dette burde være en lett sak.. Hvis noen har peil og erfaring med emnet hadde jeg satt pris på om noen tok tid til dele den kunnskapen. på forhånd takk Lenke til kommentar
lerun Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ettersom dette er et relativt nytt fenomen tror jeg det ikke har kommet så mange valg enda (grafikk brikken sitter på en spesial designet kort som kobles til hovedkortet via en kontakt) Er ikke sikker på om Dell er gjort en egen tvist, eller om de har holdt seg til standarden. Hvis de har gjort sin litt spesiel, kan du bare kjøpe fra dem...så da må du vente til de gir ut en bærbar modell med høyere skjermkort og samme skjermkort standard....kan da sikkert kjøpe det fra Dell sine sider. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hei Har lest litt rundt på dell sine support forum og funnet ut at det er enkelt og bytte skjermkort på Inspiron 8600, noe jeg hadde mistanke om på forhånd. Det jeg lurer på er hvor kan man få kjøpt nye skjermkort til bærbare, og i hvilke formater er det de kommer. Og hvordan vet jeg hvilket som passer til en Inspiron 8600, regner med at de fleste bærbare har samme standard og at dette burde være en lett sak.. Hvis noen har peil og erfaring med emnet hadde jeg satt pris på om noen tok tid til dele den kunnskapen. på forhånd takk Jeg har selv gjort det, og det virker rimelig standard. Byttet riktignok ut et 9600pro turbo med et 9600pro turbo, men det var veldig lett. Skru opp 4 skruer og ta det ut, rett og slett! Nå tror jeg ikke du kan gå for noe høyere enn 9700, da de kortene over, utvikler en god del mer varme, og det krever sitt av kjølingen. Kanskje det går med 9800pro, men usikkert... Lenke til kommentar
Brugle Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Vel jeg har funnet ut at det er enkelt og har fått svar fra dell at det er mulig. Står beskrevet i bruker manualen og alt. Problemet mitt er hvor jeg kan få kjøpt et nytt skjermkort og i såfall hvilken standard det følger. edit: skriveleif Endret 24. november 2004 av Brugle Lenke til kommentar
lerun Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Som jeg har skjønt det kan man bare bruke mobility kort, altså de laget for bærbare...man kan ikke dytte inn et standard AGP kort. Derfor er man avhengig at en produsent lager et kort (som passer kontakten for kortet i din bærbare) med en mobility brikke på....slik det er i dag er det 9700 som er det raskeste. Lenke til kommentar
docf666 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Sjekk denne sida [url="http://www.ati.com/products/mobilityradeonx300x800.html"]http://www.ati.com/products/mobilityradeonx300x800.html[/url] Kanskje du skal vente litt Mvh [WarRUs]AlucarD alias DocF666 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå