bailey Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Fra hvilke grupper Bailey? Thom Yorke - Radiohead James Walsh - Starsailor Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 noen eksempler på denne "stemmeprakten" til alice cooper da? nevn noen sanger... Det jeg mener er at Alice Cooper (Vincent Damon Furnier) ikke skal undervurderes som vokalist. Han har kanskje ikke den vakreste stemmen i verden, men for meg gir stemmen hans mye... Nå foreslo ikke jeg Alice som vokalisten med verdens vakreste stemme heller, men når jeg ser andre undergrave ham uten videre, blir jeg litt oppgitt. Kan komme med eksempler på sanger som beviser hva han er god for: Mary Ann - Billion Dollar Babies (1973) Beviser her at han behersker "musical-stilen" med en rund klar og frydfull stemme You Drive Me Nervous - Killer (1971) Veksler mellom røff og rund vokal som må ha inspirert tusenvis av vokalister etter 1971. Den perfekte rockevokal og ny standard for rockebandet Alice Cooper Crazy Little Child - Muscle Of Love (1973) Perfekt stemme for en typisk New Orleans jazz men og mot blues-låt Hele Welcome To My Nightmare albumet (Hans første soloalbum, 1975) Spesielt låtene Devils Food, Black Widow, Years Ago og Steven viser hva mannen er god for Goes To Hell (1976) På dette albumet veksler mannen mellom en rekke stilarter. Jeg er ikke verdens flinkeste til å beskrive vokaler, men etter en gjennomlytting vil du forstå hva jeg mener. Med unntak av de hese albuma fra 2000 og oppover , lever han en praktfull vokal hele veien. Anbefaler deg først og fremst å høre på låta 'Steven'. Dette er vakker stemme i mine ører. Fantastisk vakkert! Da er vi to om det der. Men jeg mener, og nå snakker jeg om min mening, at det mangler et album på lista her... Eller kanskje to. Alle er jo her enige om at Alice Cooper sang best på 70-tallet, hvilket jeg også er, men glem nå ikke Coopers suksess på 80-tallet, folkens. Jeg har to utgivelser fra midten av 80-tallet og det må være de aller beste platene han har gitt ut. Tenker da på Raise Your Fist And Yell og Constrictor. Hør på Gail-låta, nr 9 på cden. Der hører du en litt creepy, rolig vokal som er bedre enn de fleste kan. Anbefaler også alle tenkende mennesker med sans for god musikk å sponse sin egen platesamling med Billion Dollar Babies DX-cden fra 73. Den fås som dobbel-cd, en liveplate og en studio, i et kult slangegrønt cover. Han har forresten slutta med heavy metal, som han gjorde fra 2000 og startet opp med retrorock igjen. Sjekk ut nyeste plata hans. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Fra hvilke grupper Bailey? Thom Yorke - Radiohead James Walsh - Starsailor Starsailor gitt? ikke vært borti. Hva er greia med de? Lenke til kommentar
bailey Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) Fra hvilke grupper Bailey? Thom Yorke - Radiohead James Walsh - Starsailor Starsailor gitt? ikke vært borti. Hva er greia med de? Fantastisk musikk. Anbefales på det sterkeste. Spesielt albumet 'Love Is Here'. Syns alle låtene her er bra. Spesielt 'Poor Misguided Fool'. Liker du gode gamle Radiohead, liker du nok Starsailor også. Endret 8. desember 2004 av bailey Lenke til kommentar
Mads J. Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Serj Tankian (System of a Down) Fantastisk god stemme på han Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Fra hvilke grupper Bailey? Thom Yorke - Radiohead James Walsh - Starsailor Starsailor gitt? ikke vært borti. Hva er greia med de? Fantastisk musikk. Anbefales på det sterkeste. Spesielt albumet 'Love Is Here'. Syns alle låtene her er bra. Spesielt 'Poor Misguided Fool'. Liker du gode gamle Radiohead, liker du nok Starsailor også. Å! Er gamle radiohead fan til de grader. Takker Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Beste stemmen jeg har hørt: Matt Barlow! Gamle vokalisten i Iced Earth, slutta i 2003. Hør på disse sangene: Melancholy, Iced Earth og a question of heaven. Hør åssen stemmen hans passer så genialt til teksten. Får grøsninger jeg! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Sitter og hører på Opeth nå, og det er utrolig digg vokal på «syngepartiene» i sangene. Rein Alexander. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Tror nok John Lennon slår alle jeg altså! Eller Paul Mcartney. Spørs på hvordan du definerer "vakreste stemme". Vakker som i sølvgutt-vakker eller vakker som Peter Gabriel? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Paul Stanley Bon Scott Freddie Mercury Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Selv om det ikke er en sangerinne, må vel Siw Stubsveen (er det slik det skrives?) i P4 få cred for stemmen hennes. Hørte mye på KUG før, og nå som jeg har bil blir det P4 som står på i de små timer... Ho har bare så deilig stemme at det er helt sjukt Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Witney Houston, fantastisk... Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Jack White! (y) Haha! Hvis du hører ordentlig etter på Elephant-plata så kan du høre hvordan han jukser og rasper med stemmen. Han synger jo utrolig bra, men nå er det snakk om fineste stemme, ikke kuleste Et lite hint til deg som sa Bon Scott også... Les emnefelt, folkens. Personlig synes jeg at Bertine Zetlitz synger fint. Alice Cooper sang jo også fint en gang i tiden. Tenker da til midten av 80-tallet. Per i dag er han vel sånn middels rasp... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Lene marlin... jeg er ikke sågodt inne på musikk, men jeg liker lene marlin VELDIG godt... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Lene marlin... jeg er ikke sågodt inne på musikk, men jeg liker lene marlin VELDIG godt... Stemmen hennes er gankse nydelig ja Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Litt usikker ettersom jeg egentlig bare har hørt en sang av henne, men Katie Melua har da fin stemme? Ellers så kan Andrea Bocelli og Sarah Brightman nevnes. Veldig beroligene å høre på. Se om jeg får hørt litt mer Katie Melua, finne ut om stemmen virkelig er så bra som "This is the closest thing to crazy" tilsier. -Zlatzman Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Alicia Keys og Joss Stone. Sistnevnte kan virkelig få en knallstemme etter hvert som hun utvikler seg. Hun er jo så ung at hun hadde problemer med å finne plateselskap fordi de syntes hun burde utvikle seg mer først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå