Gå til innhold

Verdens vakreste stemme

Dorian Gray

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er muligens den verste listen over verdens vakreste stemmer jeg har noengang sett. ...Alice Cooper?

Ja, hva er det med Aice Cooper?

Har du hørt noe annet enn Hey Stoopid og Poison? :tease:

Da kan jeg fortelle deg at jeg har alle skivene til Cooper, fra tidlige live-opptak i 1966 og frem til i dag. Han har behersket utrolig mange stilarter og måter å bruke stemmen sin på. Fordi om den idag er hås og utslitt, så har han bygget seg opp et fantastisk repertoar opp gjennom årene, og inspirert mange vokalister etter ham. Husk også at Alice ikke spilte instrumenter, men kun sang. Tror du det var grunnløst at nettopp han sang? :whistle:

Vit hva du uttaler deg om :p

Lenke til kommentar

Han har bra stemme, men elendig engelskuttale ødelegger endel for Rhapsody.

"I'll be there for my IIIIIIIIIImrald Såååååååååård"

Og når han sier "dræææggån fløøøøøyms" :p (Jeg har hørt MYE powermetal opp gjennom årene, tro meg)

Første skiva er vanvittig bra, så mista jeg interessen når neste skiva var nesten helt lik, og den etter der igjen, og den etter der igjen.

Det fins bedre metal-vokalister såklart..Russel Allen (Symphony X), James Labrie (Dream Theater), Andre Matos (ex-angra/Shaman), Tobi Sammet (Edguy/Avantasia), Jørn Lande, Joey Tempest (Europe), Bruce Dickinson (Maiden), Henning Basse (Metalium) osv..alle er kraftfulle clean-vokalister.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
noen eksempler på denne "stemmeprakten" til alice cooper da? nevn noen sanger...

Det jeg mener er at Alice Cooper (Vincent Damon Furnier) ikke skal undervurderes som vokalist. :love: Han har kanskje ikke den vakreste stemmen i verden, men for meg gir stemmen hans mye...

Nå foreslo ikke jeg Alice som vokalisten med verdens vakreste stemme heller, men når jeg ser andre undergrave ham uten videre, blir jeg litt oppgitt.

Kan komme med eksempler på sanger som beviser hva han er god for:

Mary Ann - Billion Dollar Babies (1973)

Beviser her at han behersker "musical-stilen" med en rund klar og frydfull stemme

You Drive Me Nervous - Killer (1971)

Veksler mellom røff og rund vokal som må ha inspirert tusenvis av vokalister etter 1971. Den perfekte rockevokal og ny standard for rockebandet Alice Cooper

Crazy Little Child - Muscle Of Love (1973)

Perfekt stemme for en typisk New Orleans jazz men og mot blues-låt

Hele Welcome To My Nightmare albumet (Hans første soloalbum, 1975)

Spesielt låtene Devils Food, Black Widow, Years Ago og Steven viser hva mannen er god for ;)

Goes To Hell (1976)

På dette albumet veksler mannen mellom en rekke stilarter. Jeg er ikke verdens flinkeste til å beskrive vokaler, men etter en gjennomlytting vil du forstå hva jeg mener.

Med unntak av de hese albuma fra 2000 og oppover :( , lever han en praktfull vokal hele veien.

Anbefaler deg først og fremst å høre på låta 'Steven'. Dette er vakker stemme i mine ører. Fantastisk vakkert! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...