stian-hg Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Lisa Gerrard. Støtter den! Utenom henne har jeg egentlig problemer med å skille ut enkeltes stemmer som spesielt vakre. Noen vokalister jeg synes har en fantastisk vakker stemme i forhold til musikken de er involvert i er Dido og Bono. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Vokalisten i taking back sunday, han har så søt stemme live. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Enya har ikke en stemme, hun legger 20 kopier av stemmesporene sine oppå hverandre, og detuner dem bittelitt for å lage den Enya-effekten. Så i virkeligheten hører vi 20 Enya'er istedet for en hele tiden.Samme effekten er mye brukt i synthverdenen, legger mange stemmer oppå hverandre og detuner dem ift hverandre, så blir lyden mye feitere uten at det blir falsk. no less...behagelig er det iallefall. (sjøl om eg forsåvidt visste det du sa) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Den er neppe «verdens vakreste,» men jeg har en viss sans for Leonard Cohens mørke og majestetiske stemme. Behagelig er den, i alle fall. Lenke til kommentar
Heimen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg synes Josh Groban har en utrolig vakker stemme. Synes også Staind vokalist Aaron Lewis har en flott stemme. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 (endret) En mann jeg glemte tidligere men som jeg syns er absolutt verdt å nevne er stemmen til vokalisten i Crash Test Dummies. Den er ikke like ren som Groban, men den gir meg skikkelige frysninger! Hele God Shuffled His Feet albumet er vidunderlig. Endret 25. november 2004 av SteffyBoy Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Mannlig: Leonard Cohen. Kvinnelig: Flere sterke kandidater. Innen klassisk sang tror jeg Emma Kirby får en høy stjerne. Innen populærmusikk synes jeg både Angeliq Kidjo, Björk og norske Kristin Asbjørnsen (Dadafon/Krøyt/Kvitretten) bør nevnes. Og så hørte jeg en helt hinsides jazzsangerinne sist lørdag. Satt på nachspiel hos en kompis og det ente med at vi hørte HELE plata. Husker ikke hva hun heter, men vi snakker en stemmekontroll og formiddlingsevne av en annen verden... Amerikansk med franskklingende navn tror jeg. Også Nina Simone da. Og Sinead O'Connor. Tja. Tror egentlig ikke spørsmålet kan besvares. Slutter meg til synet om at teknisk dyktighet og hva som er "vakkert" ikke nødvendigvis korellerer. Lenke til kommentar
XtraPlay Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg liker Helen Hunt sin stemme, dvs jeg liker det meste med henne. Teit at hun er noen og førti og jeg bare noen og tjue, ellers er alt greit. Lenke til kommentar
simeik Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Tarja Turunen - Nightwish Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Mannlig: Leonard Cohen. Syns han har blitt litt dvask på de siste platene, men, jo. Ganske enig. Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Serj Tankian (System of a Down) Min lille heltinne er forøvrig Christine Guldbrandsen. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Beth Gibbons Sade Diamanda Galas Radka Toneff Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Cecilie Nordby (ei dansk jazz sangerinne, fantastisk) Stina Moltu (Quintrophenia, supervixen) EDIT: JA, er det mulig ha en tråd om verdens vakreste stemme uten å nevne tidenes beste vokalist -> i populær musikk Avdøde Freddie Mercury, vokalist i Queen, har vel den største stemmekontrollen gjennom tidende. Han er heilt sykt god... Bare hør på det flerstemte arrene han har i flere Queen låter. GÅSEHUD, dette har ingen andre gjort før eller etter. Endret 25. november 2004 av kvikks Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Verdens vakreste stemme har jeg bare hørt noen sekunder av. Synd og skam! Har postet forespørsel om noen kjenner til den i tråden Sang ID, undrer du på musikk fra diverse steder? men ingen vet hva det er. Selv på forumet til IMDB var det ingen som visste det. Det er første gang jeg ikke har fått svar der på spørsmål om ting som har vært på TV. Her er min egen post fra tråden nevnt to linjer over her: Her er noe jeg lurte på og postet for 2 år siden nå, og aldri fikk vite.Kanskje noen nye lesere her vet det? (Litt klipp og lim fra den gang, og litt ny info) Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, ganske sikkert reklame for kanalen selv. Kanskje en gang i perioden 1993-96 eller noe sånt. Dette er det lille jeg husker: Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg. Var hele greia baklengs kanskje? Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner. Kan iallfall ikke huske teksten. Hele greia varte kanskje 30 sekunder. Det er vel selve synginga som er tingen her... Det er ikke chanting eller snakking tror jeg, men ei dame som liksom synger "aaaaaa" (med en melodi ja ) i veldig høy pitch (Enigma er ikke nært engang). Hele greia gir en sterk følelse av middelalderen. Noen som kan huske så langt tilbake? Mulig å få tak i videoklippet eller musikken noe sted? MTV svarer rett og slett ikke på mine forespørsler på epost. Temmelig desperat etter å ha viet flere år av mitt liv til å finne opphavet til denne stemmen. EDIT: min vanlige typo. Endret 25. november 2004 av Vandalen Lenke til kommentar
simeik Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Cecilie Nordby (ei dansk jazz sangerinne, fantastisk)Stina Moltu (Quintrophenia, supervixen) EDIT: JA, er det mulig ha en tråd om verdens vakreste stemme uten å nevne tidenes beste vokalist -> i populær musikk Avdøde Freddie Mercury, vokalist i Queen, har vel den største stemmekontrollen gjennom tidende. Han er heilt sykt god... Bare hør på det flerstemte arrene han har i flere Queen låter. GÅSEHUD, dette har ingen andre gjort før eller etter. Jeg mener Greg X. Volz fra "Petra" klarte det! Er ikke 100 % sikker, men jeg mener det! Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 dette blir som å kåre verdens beste gitarist... det går ikke an. Men Thomas Dybdahl er MEGET flink... Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Verdens vakreste stemme har jeg bare hørt noen sekunder av. Synd og skam!Har postet forespørsel om noen kjenner til den i tråden Sang ID, undrer du på musikk fra diverse steder? men ingen vet hva det er. Selv på forumet til IMDB var det ingen som visste det. Det er første gang jeg ikke har fått svar der på spørsmål om ting som har vært på TV. Her er min egen post fra tråden nevnt to linjer over her: Her er noe jeg lurte på og postet for 2 år siden nå, og aldri fikk vite.Kanskje noen nye lesere her vet det? (Litt klipp og lim fra den gang, og litt ny info) Dette er en reklame som gikk for mange år siden på MTV, ganske sikkert reklame for kanalen selv. Kanskje en gang i perioden 1993-96 eller noe sånt. Dette er det lille jeg husker: Det er en dolk som spinner sakte rundt i lufta over en stor, gammel bok, der sidene blar pga "vinden" (det er innendørs og støvete). Til slutt er det et stearinlys som brenner opp, men baklengs..(?) og boka lukker seg. Var hele greia baklengs kanskje? Til dette er det en svært lys og fin damestemme som ikke synger noen spesielle ord tror jeg, bare toner. Kan iallfall ikke huske teksten. Hele greia varte kanskje 30 sekunder. Det er vel selve synginga som er tingen her... Det er ikke chanting eller snakking tror jeg, men ei dame som liksom synger "aaaaaa" (med en melodi ja ) i veldig høy pitch (Enigma er ikke nært engang). Hele greia gir en sterk følelse av middelalderen. Noen som kan huske så langt tilbake? Mulig å få tak i videoklippet eller musikken noe sted? MTV svarer rett og slett ikke på mine forespørsler på epost. Temmelig desperat etter å ha viet flere år av mitt liv til å finne opphavet til denne stemmen. EDIT: min vanlige typo. Kan du beskrive musikken? Kan det ha vært så sent som 1997? Jeg mener Greg X. Volz fra "Petra" klarte det!Er ikke 100 % sikker, men jeg mener det! Hva mener du nå? Det er flere som har covret Freddie Mercury med godt resultat, men det er uvesentlig, man er først et geni når man lager det selv... Endret 25. november 2004 av kvikks Lenke til kommentar
simeik Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Jeg mener Greg X. Volz fra "Petra" klarte det!Er ikke 100 % sikker, men jeg mener det! Hva mener du nå? Det er flere som har covret Freddie Mercury med godt resultat, men det er uvesentlig, man er først et geni når man lager det selv... Jeg mener ikke at han har covret Queens-låter. Han laga låter selv!! Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Sarah Brightman Josh Groban Tobias Sammet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå