Gå til innhold

Verdens vakreste stemme

Dorian Gray

Anbefalte innlegg

meget vanskelig spørsmål dette da. Kan foreslå ett par:

Maynard som foreslått tidligere.

Fyrn i Room with a view. Sikkert ingen som har hørt...

Aaron Stainthorpe fra My Dying Bride er jo genial.

Jonas Renkse fra Katatonia er jo også fantastisk. I hvert fall på de nyeste albumene gjør han en helt fantastisk fin innsats.

Mikael Åkerfeldt fra opeth.

Kristoffer Garm Rygg fra arcturus. De har ny skiftet nå da. Rygg var visst nokk veldig flink til å synge så lenge ingen stod å så på :p Noe som gjorde han ubrukelig live. Derfor byttet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke på noen måte er fan av bandet, må jeg si Amy Lee (Evanescence) har imponert meg mest i nyere tid. Om noen av dere har hørt live-opptak hun har gjort, spesielt en akustisk versjon av Going Under og en med My Immortal (Letterman tror jeg det var fra? Hun spiller hvertfall piano samtidig på den) så skjønner dere kanskje hvorfor. Er sjelden jeg har fått sånn gåsehud som på de der. Så vil råde å gi det en sjanse, selv så mye dere måtte hate bandet (finner vel begge de videoene på et utall p2p-programmer).

Synes også Tarja i Nightwish har bra stemme, men dog litt kjedelig "opera"-preg på det i lengden. Av mannlige vokalister ligger nok Maynard og Tankian på topp hos meg.

EDIT: Eva Cassidy også, samt hun unge soul-stjerna fra usa (16 år? husker ikke navnet...). Har vel hørt ganske lite på begge disse, men har hvertfall registrert god stemme på de ;)

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Sanna Kurki-Suonio. Tidligere vokalist i Hedningarna

(Ville fått all de ti første plassene :w00t: )

Dave Eugene Edwards. 16 Horsepower og Woven Hand

Ian Anderson fra Jethro Tull i perioden sein 70 tidlig 80.

Robert Plant

Jeg synes litt desperate stemmer er vakre :)

Lenke til kommentar

Ikke for å være pessimistisk, men hvis noen så mye som tenker den h00ra i nightwish blir jeg dritforbanna :mad:

/hmph, ser noen har skrevet henne allerede, heldigvis bare en.

Verdens vakreste stemme, nei si det.... Jeg synes nå at Amy Lee har meget vakker stemme ( liker ikke bandet i det hele tatt though ).

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
. Av mannlige vokalister ligger nok Hetfield, sammen med Maynard og Tankian på topp hos meg.

Syns du virkelig at Hetfiled har en vakker stemme? Det har jeg faktisk meget vanskelig for å tro.

Hetfield blir vel nominert pga vedkommende har plater i hylla?

Lenke til kommentar

Litt smalt kanskje, men ...

Cecilia Bartoli har veldig god stemme.

Operasanger, ja vel. Men jeg synes hun har mer av "god stemme" enn "operastemme".

Hun har gjort en del artige saker sammen med Bryn Terfel.

Han har også en vanvittig god stemme.

Men Sade Adu får en klar førsteplass hos meg.

Lenke til kommentar

Enya har ikke en stemme, hun legger 20 kopier av stemmesporene sine oppå hverandre, og detuner dem bittelitt for å lage den Enya-effekten. Så i virkeligheten hører vi 20 Enya'er istedet for en hele tiden.

Samme effekten er mye brukt i synthverdenen, legger mange stemmer oppå hverandre og detuner dem ift hverandre, så blir lyden mye feitere uten at det blir falsk.

Andre Matos (tidl. Angra, nå i Shaman) har den mest utrolige mannstemmen jeg vet om. Også James Labrie i Dream Theater. Rob Halford skal man ikke spytte etter heller...og ikke minst, Freddy Mercury (RIP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...