ELR Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg kjører en 40 GB IDE-disk som systemdisk, og en 200 GB S-ATA-disk til alt annet (se profil for komplett oppsett). Problemet er at jeg synes ikke maskinen tar helt av i ytelsen alltid. Tenker da på alt dill-dallet, installering av små programmer, trykking frem og tilbake i eindows explorer, kopiering til og fra, etc. Dere skjønner nok hva jeg mener. Ville jeg merket mye forskjell hvis jeg kasta ut den gamle IDE-disken og dytta inn en S-ATA-disk på 10.000 rpm og 8MB Cache til systemdisk?? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jeg ville laget en partisjon på 200GB disken til OS og install og heller brukt den 40Gb disken til backup, det ville nok hjelpet godt på vei. Det er den økonomiske måten. Med en så oppegående maskin som den du har i profilen burde du nok asap skifte OS til den 200gb disken. Tror nok at du vil merke forskjell bare av det. Men hvis du har økonomi til det så er det nok bare å kjøpe deg en.......... dytta inn en S-ATA-disk på 10.000 rpm og 8MB Cache .........Altså WD Raptor, noe som kan gi deg ytterligere en liten økning. Hvis du velger den løsningen bør du gå for Raptor 74, da 36Gb utgaven begynner å bli litt "treg" sammenlignet med de beste 200+ disker, altså ikke så himla stor forskjell. But its your call...Lykke til EDIT : Forøvrig kan en defragmentering eller reinstall av OS hjelpe deg noe, men det har du sikkert gjort eller vurdert allerede. Endret 24. november 2004 av Blacksheep Lenke til kommentar
ELR Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Takker for svar!! Får nok vurdere en partisjon av 200GB-disken da.... Evt. handle en ny disk på nyåret... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå