S Holmes Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har snoket og jaget etter mulige kombinasjoner av CPU,HK,minne og skjermkort. Men om man ønsker komponenter levert "imorgen"(les:kjapt) så rapporterer webshop'ene stort sett "ubekreftet x antall 2005-01-01" Hva er det med disse webshop'ene, vet de ikke at det snart er jul og at lagervare er fornuftig og ikke bare ett fremmedord...? Sitter med HL2 og Doom3 enda innpakket i plastikken siden min nåværende PC er forferdelig utdatert og av respekt for nevnte spill heller ikke installerer disse på denne museumsgjenstanden av en PC(P4-1.6 ,512 ,GF-TI4400). Vil ikke høre snakk om å skru av effekter og ned med oppløsning... Vel, man kan til nød få tak på et AGP-basert system men er det fornuftig i disse SLI-tider eller at PCIe blir de-facto standard enten vi vil eller ikke? Og er man så dum å tenke på gjenbruk av komponenter f.eks.PCIe-skjermkort for en nær forestående SLI-oppgradering eller enkel HK-oppgradering. Ja , da er man tilbake til "ubekreftet x ant. 2005-osv.. Det finnes et "hav" av PCIe-Intel-HK men tilnærmet ingen GF-PCIe-skjermkort... PCIe-AMD-HK får man kanskje før jul, PCIe-X800XT får man ikke... Intel kommer vel med SLI-støtte "snart", ATI med egen variant.. så igjen det er bare å vente og vente og vente...... Vel , jeg vil ikke vente! Jeg vil ha nå! Nei , trøste meg hvor skal dette ende.... Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 har du mye peng du vil bruke da? Lenke til kommentar
S Holmes Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Har egentlig ikke satt noen "limit".. Det som er ønskemålet er en kjapp maskin levert raskt ! Men med fokus på PCIe. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hva med: A64 3500+ SLI HK 6800GT 1gig Corsair XL3200 men må bare si at hvis jeg var deg ville jeg ventet til etter nyttår da SLI begynner å fåstabilisertseg litt! Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 dude. sørg for at det blir et Nforce4 HK(eller kansje det er kun disse som har SLI) Epz. Lenke til kommentar
S Holmes Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Den er grei , men hvor får jeg tak på ett SLI-HK raskt ?! Finner disse klar for levering 18-12-2004(komplett.no) og dette er ubekreftet. 6800GT(XFX) er klarfor levering 27-11-2004(komplett.no) også dette ubekreftet! Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 tror ikke du får det før da,desverre! Lenke til kommentar
S Holmes Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Saken er at det er total mismatch mellom tilgang på PCIe-HK og PCIe skjermkort ! Som nevnt tidligere så er det ett "hav" av nye fancy PCIe-Intel-HK tilgjengelig men elendig tilgang/utvalg på PCIe-skjermkort av nyere dato.f.eks.6800GT/Ultra eller X800XT. Må vel bli AGP-basert løsning da.. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 hva med heller å vente litt? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hvis penger ikke er et problem, hvorfor ikke ta en AGP-løsning først, og så selge hovedkort + skjermkort etter jul? Alt det andre kan du beholde. Doom 3 og HL2 går nok rimelig glatt på en kjapp AMD64 eller P4 og et 6800GT/x800XT. Tror ikke det er noe problem å få en svært god bruktpris for hk/skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå