Mr_Tiger Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har prøvd å søke til meg noen svar på google, samt knotet litt selv...men sliter fremdeles. Utganspunktet er at jeg skal lage en gjestebok. Hvordan fletter jeg sammen mysql og easyphp og apache, jeg lastet ned en pakke som inneholdt disse programmene. Hvor skal jeg legge scriptet til gjesteboka o.s.v. Hadde vært fint om jeg kunne ha fått litt hjelp til dette. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Ingen som kan hjelpe?? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Ett godt sted å starte kan jo være en readme fil du kan lese gjennom, og eventuelt websiden til easyphp. For alt jeg veit så funker alt som det skal "out of the box" med easyphp. Finn documentroot i httpd.conf som ligger inne blandt mappene du innstalerte det i, så skal det stå der. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 et par korte ord om mysql: For å få tilgang til å bruke mysql på noe som helst vis, trenger du å vite hvilken maskin mysql kjører på (gjerne samme maskin som du har webserveren på), videre må du ha et brukernavn og et passord. Det forventes at du klarer å sette opp dette selv. Når du bruker mysql, foregår alt i en navngitt database. det forventes at du kan klargjøre en database for deg selv. Inni denne databasen (som har et navn) vil det havne en eller flere tabeller. I disse tabellene vil alt av informasjon havne. Hver tabell har en eller flere kolonner, for en tabell som heter Gjestebok, kan man se for seg disse kolonnene: navn, dato, melding, emailadresse, hjemmeside, unik_id. Data i en tabell legges i rader, så hver rad vil ha et sett av verdier for hver kolonne. For å hente ut eller legge inn data, bruker man "SQL", som står for "Structured Query Language" Dette kan man enkelt finne informasjon om ute på verdensvæven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå