Shirack Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har prøvd å instalere windows xp på maskinen min med et uheldig resultat.. Det går ikke, har 3 forskjellige disker i maskinen og ingen vil ha windows instalert. Det blir mast om at "For å instalere windows XP, må installasjonsprogrammet skrive noen oppstartsfiler på følgende disk "blabla harddisk 0 på id01 på bus 0 på ATAPI[MBR]. Disken inneholder imidlertid ingen windows XP kompatibel partisjon". Har just formatert ene disken og fikset nytt filsystem med Partiton Magic på den ene. Har også prøvd å instalere på en og en disk av gangen med samme resultat. Alle diskene skal fungere bra og det ligger allerede inne windows på en av diskene(som ikke funker nå). Om noen har nogenlunde på peiling på hva jeg kan gjøre for å få fikset dette tar jeg gjerne imot tips. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du må ha en primær partisjon for å kunne installere windows xp. Det kan se ut som at du har logiske stasjoner på utvidet partisjon på disken din Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 ... Har just formatert ene disken og fikset nytt filsystem med Partiton Magic .... Hmm, dette låter ganske ulogisk, formatering == lage nytt filsystem. De fleste slike problemer tror jeg kommer av at man på død og liv skal bruke alt mulig rart av programmer for formatering før man installerer. Det er helt unødvendig da XP CDen booter opp med et installasjonsprogram som gjør alt du trenger. Du bør fjerne gamle partisjoner og lage nye (med installasjonsprogrammet), da blir det automatisk riktig type partisjon. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hører hjemme under Programvare--Windows. Flyttet. Lenke til kommentar
Shirack Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det jeg mente med å "formatere og fikse nytt filsystem" var at jeg gikk fra FAT32 til NTFS. Har også prøvd å opprette en ny partisjon med Windows XP boot cd uten hell. Skal prøve å ordne en "logisk" partisjon som ronnyaa foreslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå