Yosuf Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Heisann, Installerte nylig mer ram på pcn til en kamerat (pc2100 DDR SDRAM) Det gikk greit å sette den i , men når vi startet den opp etterpå skjedde dette: Strøm på - pipelyd, vifter roterer Intet signal på skjermen Intens pipelyd (fra hovedkortet?) Noe er galt... Vi prøvde å ta ut brikkene, bytte plasser på dem, prøvde uten de og alt mulig. Hjelp meg Pcn er forresten: (uten den ekstra ram brikken) Winxp pro Celeron 2,6 Ghz CPU 512MB RAM PC2100 (corsair) rått skjermkort av noe slag (AGP) Alt jeg vet om hovedkortet er at den heter (i manualen) PS35-BL systemboard Endret 24. november 2004 av Yosuf Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har du prøvd med kun den nye brikken? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Da er det vel den nye brikken som ikke fungerer eller er kompatibel med hardware'n Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 men nå funker jo ikke pcn med bare den gamle brikken da... Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Eneste HK'et jeg fant med det nummeret var DFI PS35-BL Er det korrekt? I så fall, se på manualen og finn ut hvilke pipelyder som betyr hva. Og vips så vet du hva problemet er.. Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) sjekka i den manualen da, men fant ikke den som passer til problemet, pcn lager slik lyd: 2 lange pip, etterfulght av "modem" lyder. av og til er det: ingen lange pip, og brannbil lyd. ----------- har tatt "clear CMOS" greiene og. men får ikke noe opp på skjermen. Endret 24. november 2004 av Yosuf Lenke til kommentar
Raggamuffin Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Har du sjekket at de andre PCI kortene sitter greit? Kanske de fikk seg en støyt når du satt in RAM brikken. Maskinen min hylte som en gris når jeg ikke skrudde inn nettverkskortet godt nok ihverfall.... Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 har ingenting installert i pci kortene, har et agp skjermkort, det sitter godt. Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 ingen som har andre forslag til å få fiksa dette? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Maskinen var selvfølgelig skrudd av og strømmen koblet fra når du satte inn den nye brikken? Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 27. november 2004 Forfatter Del Skrevet 27. november 2004 Ja selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå