arntko Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Skal kjøpe meg bærbar pc og har sett meg ut to stk. Toshiba A50-543 fra Siba til NOK 10995.- http://nordic.computers.toshiba-europe.com...11&DISC_MODEL=0 Eller: Whitebox CL1557 fra Whitebox.no til NOK 10732.- med omtrent samme spesifikasjoner som Toshiba`en. http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=10 Er det noen som har erfaringer med disse, eller noen andre PC`er i samme prisklasse. Mvh A.K Endret 24. november 2004 av arntko Lenke til kommentar
Revs Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) hadde gått for denne fra Netshop. Ta med litt ekstra ram og du har en kanonmaskin Endret 23. november 2004 av Revs Lenke til kommentar
ponke Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hva skal jeg velge ? Nei, du... Det har jeg ærlig talt ikke peiling på heller. For ikke sier du hva du skal bruke den til, eller hva for krav du har til den eller til hvilken pris (selv om jeg kan gjette meg frem til prisen vha maskinene du har linket til). Maskinene du linket til er forøvrig myntet på 2 helt forskjellige brukertyper, noe som gjør saken enda verre. Anbefaler at du leser denne tråden som nesten alle disse ordene er lenket til. Og så utdyper dine forventninger til din neste portable bestevenn. Hilsen ponke Lenke til kommentar
arntko Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Ok, burde nok spesifisert mine krav/ønsker til bærbar pc, men prisene sto jo ihvertfall der Ponke Skal bruke denne som tillegg til min desktop, litt spill (ikke noen "tunge" spill, kona vil sikkert spille Sims2), surfing, spille DVD filmer når vi er på tur, og så skal jeg bruke den til skolearbeid. Jeg har ikke så veldig god greie på dette her, men etter å ha lest litt og sammenlignet bærbare PC`er + erfaring fra PC på jobb og hjemme. - min. 15" skjerm - Bra grafikk-kort til mine behov. - min. 1,5 GHz - Pentium M (bruker denne mindre strøm enn Pentium 4? ) - 40 - 60 gb hd, jeg har ekstern hd utenom. - min. 3 USB 2.0 porter - Infrarød - Integrert LAN 802.11 b/g - TV-ut (s-video) - Firewire IEEE 1394 - God batteri levetid - Nettverkskort - Modem - Må være "bærbar" helst ikke så mye over 3 kg - Robust Pris rundt kr. 10-12000, gjerne mindre. Etter å ha lest erfaringer rundt i forum, har jeg forståelse av at DVD brenner til bærbar pc er foreløpig ikke noe å investere i, så da utelukker jeg brenner tror jeg, og kjøper en brenner til min stasjonære istedenfor. Mvh A.K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå