Gå til innhold

200GB S-ATA til 1000kr

radivx

Anbefalte innlegg

Du kan se på det som slik:

Seagate: lav ytelse , max kjøling.

Samsung: litt mer ytelse, veldig god kjøling.

Maxtor: middels ytelse, middels kjøling.

WDC: ekstrem ytelse, bråker mer

[...]

så dette har jeg litt peiling på...

Da utfordrer jeg deg til å dokumentere det. Det er nemlig ikke i samsvar med de fleste tester rundt omkring. Generelt tester man WD og Maxtor-disker til god ytelse og relativt høyt støyniva, og ytelsesmessig er det nesten ikke forskjell ned til Seagate. Deretter er det et lite hopp ned til Samsung på ytelse, men ikke mye. Støymessig er Seagate og Samsung generelt testet til å være av de mer støysvake.

Imidlertid ser det ut som om ytelsesforskjellen mellom Samsung og WD ikke er veldig stor lenger på mainstream-modellene.

According to filtered and analyzed data collected from participating StorageReview.com readers, the Western Digital Caviar WD2500JD is more reliable than 3% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation. The Western Digital Caviar WD2500JD 's predecessor ( Western Digital Caviar WD2500JB ) is more reliable than 22% of the other drives in the survey that meet a certain minimum floor of participation.

Mulig jeg husker litt feil, men har intrykk av at det var veldig mange 200GB WD som streiket i fjor høst. Kanskje det var snakk om en tidlig serie med barnesykdommer.

:mad::mad: Viss du har tekt å leve livet ditt på tester, så skal jeg ikke stoppe deg, men jeg synest at det er best å ha prøvd det ut selv da... :cool::cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:mad:  :mad: Viss du har tekt å leve livet ditt på tester, så skal jeg ikke stoppe deg, men jeg synest at det er best å ha prøvd det ut selv da... :cool:  :cool:

Vel, det fleste tester er i samsvar med mine erfaringer. For tiden har jeg 7 disker av forskjellige merker i drift, samt 4 som får en pause på hylla. I tillegg har jeg bygget 17 stasjonære så langt i år, med alt fra WD200GB til Samsung 40GB. Har dessuten hatt et vel så høyt antall maskiner inne for rekonfigurering/ombygging/oppgradering/reparasjon.

Når det gjelder ytelsesforskjellen mellom de forskjellige merkene må du faktisk kjøre tester under like forhold for å se det pr. i dag så lenge man snakker om sammenlignbare modeller (størrelse, cache osv). Hvor full disken er, samt organisering/fragmentering har mer å si for hvordan man opplever ytelse i praksis enn målbar ytelse på f.eks. tom disk.

Merker meg at innlegget ditt inneholder rikelig med smiley`s og intet svar på min utfordring om å framlegge dokumentasjon. Når du videre antyder at du vet hvordan jeg lever livet mitt er du ikke bare frekk, men viser også at du kanskje har problemer med å dokumentere påstandene dine. La oss holde oss til saken.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...