Gå til innhold

Bra konsoll for en 4-5 åring?

TDB

Anbefalte innlegg

Hei.

Håper jeg har postet dette innlegget på riktig sted. Jeg forstår at diskusjoner om hvilket konsoll man skal kjøpe kanskje ikke akkurat er det mest interssante temaet, men jeg prøver meg allikevel. Jeg har ikke hatt en spillekonsoll siden min "Intellivision" konsoll en gang på 80 tallet, og skal nå prøve å orientere meg i markedet i forhold til å kjøpe en konsoll til min sønn på snart fem år. Så spørsmålet mitt blir da hvilke konsoll som egner seg best til små barn? Tenker da særlig i forhold til barnevennlige og kanskje pedagoiske spill? Er kanskje PC spill best egnet?

TDB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Game cube tror jeg nok er best til små barn. Mange vennlige spill til den også. Men jeg syns at det er dumt at små barn spiller. Isåfall får de spille lærerike spill :thumbup: ... er min mening iallfall :)

EDIT: Hawkmoon ... likt og greier :p

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PS2 til min seksåring for en stund siden. Synes så langt at dette var et helt greit kjøp. Har mange veldig fine spill og han ha ikke klaget til nå ;)

En annen faktor var at jeg følte det var flere i kretsen som hadde PS2 enn GC. Da kan man bytte spill og eventuelt ta med minnebrikker når man spiller mot andre :)

OT: Og ideelt sett så burde ungene hengt i trær dagen lang og løpt i skog og mark, men tidene forandrer seg og det må vi også.

Lenke til kommentar

Gamecube er nok det beste kjøpet til en 4-5 åring!

Det er mange barnevennlige spill der, og jeg anbefaler Supermario Sunshine og Mariokart til en gutt på den alderen.

Zelda: Wind Waker er også et must, men kanskje litt for voksent for barnet.

Pikmin 2 er også et fint spill som en som voksen faktisk kan få litt hekta på selv.

Av lærrerike spill til GameCube stiller jeg blankt, men en kan jo lære mye engelsk da :)

Lenke til kommentar
Av lærrerike spill til GameCube stiller jeg blankt, men en kan jo lære mye engelsk da :)

Har to kamerater (to brødre) som har spillt TV-spill siden de var ganske små. Begge to har nå 6 i engelsk både muntlig og skriftlig (på ungdomskolen) :thumbup:

Edit: Glemte å si. Jeg anbefaler GameCube til små barn :yes:

Endret av YuckyClown
Lenke til kommentar

Vil også anbefale GC. Harvest moon må vel være det mestbarne vennlige

spillet jeg har spilt til nå. (du skal drive en går hvor du må stelle mange forskjellige søte dyr)

Ellers er det jo:

Mario sunshine

Mario kart

Pikmin

Pikmin 2 (er usikker om det har kmmet el ikke. men er vel rett rundt hjørnet.)

Resident evil 1

zelda: the wind waker (et må-ha)

zelda: (det neste spillet i serien kommer jo til GC, og det ser lovende ut)

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar

Resident evil 1!!!!!!!!!!! Er du hakke gal. Skremme slag og mareritt på ungen :mad:

Nei, gamecube er bra, men vil også anbefale xbox. Mange barnespill på det også.

Barbie Horseriding

Pacman world2

Rayman

Rayman: Arena

Super BublePoP

Tetris Worlds

++

Lenke til kommentar

gamecube kan passe for små barn, men siden Ps2 har mye mer spill enn GC har de nok mer barnevennlige også, men ærlig talt, gi barnet et PC- spill ved navn lek og lær, der lærer du mye og slikt. lillebroren min spilte det fra han var ca 5-6 år, og han kunne lese før han begynte i første

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...