dmx Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 hei! jeg lurte på om det går ann å bruke 2 psuer i 1 kabinett!? takker og bukker! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Ja, det går fint. http://home.no.net/rikkyral/images/dualatxpsu.gif Lenke til kommentar
dmx Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja, det går fint. http://home.no.net/rikkyral/images/dualatxpsu.gif ok.. jeg skjønte ikke helt den tegningen der. men må jeg kjøpe noen ekstra kabler og hvor kan jeg skru fast den andre psuen!? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 det er få kabinetter som er laget for å ha 2 psuer, så du bør nok lage en macgyver løsning for å få det til, og du trenger ikke noen flere ledninger. det du trenger er å koble sammen den grønne og en svart ledning fra den kabelen som går fra psu til hovedkortet, siden det er de to som gjør at psu starter... Lenke til kommentar
dmx Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 det er få kabinetter som er laget for å ha 2 psuer, så du bør nok lage en macgyver løsning for å få det til, og du trenger ikke noen flere ledninger.det du trenger er å koble sammen den grønne og en svart ledning fra den kabelen som går fra psu til hovedkortet, siden det er de to som gjør at psu starter... du mener den gulle og svarte? men åssen kan jeg ble de sammen? Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det aller beste er å av isolere litt på kvart av koblingspunktene,og så lodde ein liten "jumper" mellom kablene. Husk å isoler godt etterpå. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 Hvis du skal ha plass til 2 psu'er, så kjøp deg cooler master "stacker". der for du også med en kontakt som kobler de to psu'ene til start knappen. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 du mener den gulle og svarte? men åssen kan jeg ble de sammen? nei, jeg mener den grønne og den svarte, de som er på den store 20 pins kontakten som går til hk, ,slik som vist på bildet som ble postet tidligere.. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) det er få kabinetter som er laget for å ha 2 psuer, så du bør nok lage en macgyver løsning for å få det til, og du trenger ikke noen flere ledninger.det du trenger er å koble sammen den grønne og en svart ledning fra den kabelen som går fra psu til hovedkortet, siden det er de to som gjør at psu starter... du mener den gulle og svarte? men åssen kan jeg ble de sammen? Grønn og svart, mister I den grønne går det alltid 5V uansett, så lenge 230V er i. Denne kobles til jord når man trykker på knappen og sender da power-on til psu'et som starter opp. Litt enkelt forklart. Endret 26. november 2004 av Typhon Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 det er få kabinetter som er laget for å ha 2 psuer, så du bør nok lage en macgyver løsning for å få det til, og du trenger ikke noen flere ledninger.det du trenger er å koble sammen den grønne og en svart ledning fra den kabelen som går fra psu til hovedkortet, siden det er de to som gjør at psu starter... du mener den gulle og svarte? men åssen kan jeg ble de sammen? Gul + svart = BANG! :!: Lenke til kommentar
dmx Skrevet 26. november 2004 Forfatter Del Skrevet 26. november 2004 men åssen skal jeg likksom koble de sammen? bare dra de ut at den dritten som de sitter fast i? Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 28. november 2004 Del Skrevet 28. november 2004 Det er samme hvilken av dei svarte kablane du bruker, pga dei går alle til felles jordings punkt på printkortet. Ein fordel er å lodde vekk alle "unødvendige" kabler. For å ungå ALT for mangen kabler som bare ligger å slenger... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 er det dette man leter etter ? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIATXSTART noen som har en sånn sak? funker det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 er det dette man leter etter ? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MIATXSTART noen som har en sånn sak? funker det? Det der er bare en kontakt for å jumpstarte en stk PSU, og kan ikke brukes til dette formålet. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 er det ikke det vitsen er da? En PSU er koblet til hovedkortet og en må jumpstartes? S å da leverer begge strøm.. Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 er det ikke det vitsen er da? En PSU er koblet til hovedkortet og en må jumpstartes? S å da leverer begge strøm.. en sånn kontakt er vell laget for de med vannpumper som trenger strøm for å tappe vannet sitt med hjelp av pumpa elns. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 er det ikke det vitsen er da? En PSU er koblet til hovedkortet og en må jumpstartes? S å da leverer begge strøm.. Begge må være koblet til hovedkortet, hvis ikke må du jumpstarte den ene strømforsyningen manuelt. Det går selvsagt, men er jo fryktelig tungvint. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 er det ikke det vitsen er da? En PSU er koblet til hovedkortet og en må jumpstartes? S å da leverer begge strøm.. Begge må være koblet til hovedkortet, hvis ikke må du jumpstarte den ene strømforsyningen manuelt. Det går selvsagt, men er jo fryktelig tungvint. ja da er det bare å sette i gang med å modde i vei. Sette bryter på denne kortsluttningkabelen og alt er i boks Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Bryter? Sånn at du må slå på strømforsyningen manuelt? Vel, du gjør jo som du vil, men som jeg sa; Tungvint. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Bryter? Sånn at du må slå på strømforsyningen manuelt? Vel, du gjør jo som du vil, men som jeg sa; Tungvint. Jepp, men det er ikke meg det er snakk om her (enda). Man kan også koble den til hovedbryteren sånn at alt starter samtidig. Men ja, tungvint er det. --- EDIT: leif skrev snakk med en k. Endret 5. desember 2004 av Fur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå