Gå til innhold

2 psuer i 1 kabinett!?

dmx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er få kabinetter som er laget for å ha 2 psuer, så du bør nok lage en macgyver løsning for å få det til, og du trenger ikke noen flere ledninger.

det du trenger er å koble sammen den grønne og en svart ledning fra den kabelen som går fra psu til hovedkortet, siden det er de to som gjør at psu starter...

Lenke til kommentar
det er få kabinetter som er laget for å ha 2 psuer, så du bør nok lage en macgyver løsning for å få det til, og du trenger ikke noen flere ledninger.

det du trenger er å koble sammen den grønne og en svart ledning fra den kabelen som går fra psu til hovedkortet, siden det er de to som gjør at psu starter...

du mener den gulle og svarte? :p men åssen kan jeg ble de sammen? :hmm:

Lenke til kommentar

Grønn og svart, mister ;)

I den grønne går det alltid 5V uansett, så lenge 230V er i. Denne kobles til jord når man trykker på knappen og sender da power-on til psu'et som starter opp.

Litt enkelt forklart.

Endret av Typhon
Lenke til kommentar

Gul + svart = BANG! :!:

Lenke til kommentar
er det ikke det vitsen er da? En PSU er koblet til hovedkortet og en må jumpstartes? :hmm: S å da leverer begge strøm..

Begge må være koblet til hovedkortet, hvis ikke må du jumpstarte den ene strømforsyningen manuelt. Det går selvsagt, men er jo fryktelig tungvint.

Lenke til kommentar
er det ikke det vitsen er da? En PSU er koblet til hovedkortet og en må jumpstartes?  :hmm:  S å da leverer begge strøm..

Begge må være koblet til hovedkortet, hvis ikke må du jumpstarte den ene strømforsyningen manuelt. Det går selvsagt, men er jo fryktelig tungvint.

ja da er det bare å sette i gang med å :dremel: modde i vei. Sette bryter på denne kortsluttningkabelen og alt er i boks

:p

Lenke til kommentar
Bryter? Sånn at du må slå på strømforsyningen manuelt? Vel, du gjør jo som du vil, men som jeg sa; Tungvint.

Jepp, men det er ikke meg det er snakk om her (enda). Man kan også koble den til hovedbryteren sånn at alt starter samtidig. Men ja, tungvint er det.

---

EDIT: leif skrev snakk med en k.

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...