bjokys Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Satt akkurat og lastet ned nye drivere idag, og skvatt litt... Driver til skjermkort (Radeon): 26,1 MB Tastatur (diNovo) uten bluetooth-stack: 18,0 MB Nettverkskort (Marvel): 9,7 MB!!! Chipset (nForce): 30,5 MB S-ATA (3112-A): 28,9 MB!!! Totalt: 113,2 MB med kun drivere Alvorlig talt, av og til lurer jeg på om produsentene tenker på at ikke alle har bredbånd. Driverpakken til ett enslig nettverkskort er på nesten 10MB, drivere til ett enkelt desktop er på 18,0MB, og da mangler blåtann drivere. Skjermkort drivere på 26MB, og chipset drivere på 30,5 MB. MEn det mest skremmende er S-ATA kontrolleren, med nesten 29 MB. Skjermkort driveren kan jeg nesten forstå, ettersom den inneholder mye optimaliseringer. Jeg tror at produsentene bør tenke litt lenger, og faktisk lage drivere som er tilgjengelige for alle. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Beklager, bare en liten (men lovlig) bump. Noen som blir provosert av det samme som meg? Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 hva med språk? manualer, feilmeldinger etc? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Det som tar plass er alle fancy kontrollpanelene og innstillingmulighetene de skal legge til, installerene tar også noe plass. Men det skal vel gå an å laste ned helt rene drivere? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 25. november 2004 Forfatter Del Skrevet 25. november 2004 Hmm, muligens, jeg må faktisk innrømme at jeg ikke har vært på leting etter dette. Angående manualer trenger de ikke å inkludere disse med driverene, men å ha seperate nedlastinger. Jeg er for eksempel lite interrisert i å laste ned ein ungarsk sammen med tv-kort driverene mine. Og språk? Hvorfor skal det ta så stor plass? Hvor mange rd er det i ett vanlig kontrollpanel? tipper de lager ett kontrollpanel for hvert språk for "å spare tid"... Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 istedenfor å bruke setup programmet for driverne, så kan du pakke ut med winzip og få windows til å lete etter driverene i mappene.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. november 2004 Del Skrevet 26. november 2004 (endret) Hadde eg hatt ISDN eller modem så hadde eg blitt ganske oppgitt ja. Husker når eg fekk eit nettverkskort med drivarar på diskett, funka like fint dei. Angåande skjermkortdrivarane så finnest dei utan kontrollpanel på 8,5MB, men dersom du har behov for kontrollpanelet så tar det 10MB og blir totalt 18,5MB. Endret 26. november 2004 av zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå