bandit Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har lenge sikla på KISS DP 558 med HD og greier. Noen som har erfaringer med denne?? Ser den er ukens tilbud på MPX http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=26238 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Jeg har DP-500 modellen som er nesten lik bare uten HD, og jeg er sånn passe fornøyd med den. Det som irriterer meg er at hvis jeg sitter innenfor 1-2 meter av spilleren så hører jeg en høyfrekvent piping, og ifølge KiSS Support så er dette normalt. Spoling i DivX filmer tar også grusomt lang tid, og ethernet-funksjonen er ubrukelig spør du meg. EDIT: DP-558 er visst en mye nyere model (helt lik utseendemessig) så det er mulig mye av feilene er blitt justert. Endret 23. november 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har 2 stk KISS DP-500 selv og er veldig fornøyd jeg. Helt korrekt at det tar tid å spole, men det kan jeg leve meg. Ethernet-funksjonen er den funksjonen jeg faktisk er mest fornøyd med. For de som sliter med denne har jeg følgende tips: ikke bruk det jalla programmet som følger med spilleren (Kiss PC-link) - gakk heller til [url="http://www.kiss-ezlink.com"]http://www.kiss-ezlink.com[/url] og prøv dette. Det kan ikke bli enklere, og gratisversjonen av programmet fungerer aldeles utmerket, stabilt og greit. Bare å angi mapper på PC - dumpe MP3 og film i mappene, og programmet oppdaterer listene i menyen på TV´n automatisk. Ellers så er det vel det å si om KISS support at de ikke har fått helt gode tilbakemeldinger på tjenestene de yter. Høyfrekvent piping? Skal det definitivt IKKE være ... hverken fra spiller eller høyttalere. Mine 2 spillere er HELT lydløse, de jeg har anskaffet til venner og familie (4 stk) har også vært helt lydløse. Så har du garanti igjen på spilleren vil jeg anbefale deg å kontakte KISS, få et returnummer - og sende spilleren til dem for undersøkelse og eventuell "helsesjekk". Høres ikke god ut den spilleren. Kan også være et tips å oppdatere firmware på spilleren ... alt etter hva slags versjon du har inne pr. i dag. Nyere firmware inneholder en del bugfixer ... Håper software tipset gir deg bedre utnyttelse av Ethernet-funksjonen - det er jo den som gjøre hele spilleren etter min mening. Jeg har mer enn 6000 CD som MP3 på filserveren min - og henimot 700 filmer i DivX og Xvid format ... kunne ALDRI tenkt meg å skyfle dette som plater Lenke til kommentar
bandit Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Ingen som har prøvd 558 her da???? Må jo være genialt med HD på.!! Lenke til kommentar
anderre Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har nettopp bestillt min på www.databutikken.com "Alle" selger den for ca 4900,- mens databutikken selger den for 4158,- Sjekk test på dinside.no for mer (og bedre) info Løp og kjøp!! Mvh Roger Andersen Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvorfor ikke denne istedenfor http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=26220 Det er 508 versjonen og den koster 1700,- mindre for bare en TV-tuner mindre. Og hvis man allerede har en video spiller eller en TV med ut-utgang så er jo ikke det noe problem. Lenke til kommentar
aarnas Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Har akkurat fått en DP558 fra databutikken.com (best på pris og levering som lovet ). Fikk den ikke opp i nettverk med PC-Link programmet som fulgte med, men byttet til EzLink som beskrevet i innlegg over og alt gikk som smurt. Takk for tipset! Synes ellers det er litt tullete at du må sette den i standby modus for å kunne ta opp fra TVen. Regner også med de forandrer designet ganske snart, den ser jo ut som en eldgammel VHS. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Vil anbefale forumet på Mpeg-playcenter.com for mer info om alle kiss modellene. HI-Jack som driver sidene har nær kontakt med kiss, og kommer med mye god info om nye firmware versjoner o.l. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har DP-500 modellen som er nesten lik bare uten HD Nei DP 500 er langt fra lik DP558. Det er versjon DP508 som er lik DP500,bare at 508 har harddisk. Det finnes oppskrifter på nettet for å modifisere DP500 til DP508. DP558 er mye nyere en disse modellene,Chipen er nyere og tar bla noe som heter Qpel,Wma også hvis jeg ikke tar feil+++ Kjøper du en Kiss spiller så for all del ikke glem å oppdater firmware ellers vil du nesten sitte igjen med bare halvparten av funksjonene. Kiss tar oppdatering av firmware seriøst selv om det tar sin tid så har de lovet at alle eldre modeller skal fungere optimalt. Hadde Liteon LVD2001 en gang,de bare bekreftet etter kort til at det ikke kom flere firmware,men den gikk i stykker og jeg fikk en Kiss DP500 i stedet. Har også hørt om andre produsenter som er dårlig med firmware. De trenger mange kunder som pusher på en nettside før det skjer noe. Kiss vet at de har mange fans på Mpeg-playcenter som venter og det tar de alvorlig. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Har lenge sikla på KISS DP 558 med HD og greier. Noen som har erfaringer med denne?? For at den skal fungere som den skal må du oppdatere siste firmware. Ellers kan du finne mye her hos Kiss klubben: www.mpeg-playcenter.com Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 (endret) Ethernet-funksjonen er den funksjonen jeg faktisk er mest fornøyd med. For de som sliter med denne har jeg følgende tips: ikke bruk det jalla programmet som følger med spilleren (Kiss PC-link) - gakk heller til http://www.kiss-ezlink.com og prøv dette. Det kan ikke bli enklere, og gratisversjonen av programmet fungerer aldeles utmerket, stabilt og greit. Bare å angi mapper på PC - dumpe MP3 og film i mappene, og programmet oppdaterer listene i menyen på TV´n automatisk. Jeg prøver dette nå, men problemene starter allerede når jeg skal skrive inn IP-adressen til PC'n. Det har seg nemmelig slik at man MÅ skrive 3 sifre i hvert ledd i ip-adressen, så hvis adressen er 192.168.0.1, så fungerer det ikke å skrive inn. EDIT: Der fikk jeg det til, men uten lyd Endret 26. januar 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
fredster Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Jeg går utifra at 4500,- ikke er noen "upris". Har ikke personlig noen erfaringer, men siden jeg ikke har hørt noe negativt enda så lover jo det bra.... Lenke til kommentar
div_ Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Såsynd de bruker patetiske 80gig disker, vi har jo nådd 400gig grensen, så det er påtide de begynner å bruke "up to date" HD'er..men de vil vel kvitte seg med "år 1999" disker også:-) men 4500 er vel hav vi må betale for 80gig... Lenke til kommentar
dopus Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 for divx avspilling og nettverks streaming bruk heller en moddet xbox.bare syndt at den ikke har opptaker. da hadde den vært det ultimate mediacenteret. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 men kan du lagre steamet video på disken til xboxen? Lenke til kommentar
Aerodeck Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Det må da være like greit å kjøpe denne saken her http://www.technikdirekt.de/main/page.xp?p...viewmode=search Eller, det blir usle 3900 for den da. Forutsatt at man enten henter den Poste restante Strømstad eller lignende eller får dem til å trekke av mva på prisen, slik at du betaler norsk mva Lenke til kommentar
div_ Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Er det brenner på Kiss eller, finner det ikke skrevet Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Er det brenner på Kiss eller, finner det ikke skrevet Nei Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Flyttet til "Lyd & Bilde" --> "Video". "Annet om hardware" er for pc. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Da er den uaktuell. Ikke interessert i å ha måtte dra en pc rundt for å overføre ting jeg ønsker å ha, det er ikke pasende med en pc stående der jeg vil ha den heller, synd:-( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå