Gå til innhold

Kjøpte sx1, og venter på godbitene i 2005;)

Big-Boy

Anbefalte innlegg

D500 er mye kulere enn s700i, den er forferdelig..

Selv synes jeg D500 er den Styggeste (med stor S :p ) mobilen som finnes.

og det er 92mb minne på d500 holder godt for meg, og siden han ikke bruker den som mp3 skjønner jeg ikke hvf han skal ha minnekort..

Fordi da kan man lagre mye flere bilder, filmer, ringetoner, spill, programmer, kontakte osv

foskjellen på de to mobliene er vel at d500 har bedre kamera

Det finnes ingen Store sammenligninger mellom de, så det kan du ikke si. D500 bruker vel heller ikke CCD linse?

er mye mindre og så mye kulere.

Mindre er den, men S700i er MYE finere :love:

og s700i har minnekort og større skjerm

Med S700i får man MYE mer minne:

D500: 92 MB innebygget

S700i: 32 MB innegygget, 32 MB minnekort følger med, så kjøper man et minnekort på 128 MB: 32+32+128=192, da får man 100 MB mer minne enn i D500 :)

og er stygg da.

NEI

kunne bare ikke la Dragon spre SE propganda uten og si mitt om samsung :)

Tenkte jeg skulle ta litt igjen jeg :tease:

Samsung er mye kulere og stiligre

Synes du.

Samsung er best :w00t:

Selv synes jeg menysystemet til Samsung er kjedelig:

S700i sitt menysystem:

GPD_10412high_36_0_4000.jpg

D500 sitt menysystem:

pic25-1.jpg

Se særlig på Bluetooth ikonet på samsungen. Den viser jo hvor dårlig skjermen er, men så koster jo S700i mye mer da :)

-Dragon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener da ikke at et standard menyoppsett som har eksistert siden Siemens S55 er mindre kjedelig enn det originale systemet Samsung prøver seg med?

og er stygg da.

NEI

Synes du.

Smak din er som baken: ræva. Mener jeg.

Enda en ting, dette er ikke en "min telefon som jeg kjøpte til blodpris er bedre enn din telefon som du kjøpte til blodpris"-tråd.

Kjøp en SX1 hvis du vil ha den nå. Vent på 6630 hvis du har lyst på megapikselkamera og UMTS.

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Jeg synes SE K700i er kongetelefon!

Men det er ikke symbian og det er ikke minnekort men hele 41mb minne!

Det holder lenge, vist du ikke skal bruke den som en vanlig mp3-spiller, noe dagens telefoner ikke kan erstatte fullt ut mener jeg.

Ellers så er sikkert S700 eller hva den heter kongetelefon også.

Men har fått inntrykk av du får litt lite for de 6-7000 som den koster...

Lenke til kommentar

Hvofor krangle om hvordan mobil som er finest av D500 og s700? :hmm: synes begge 2 er ganske fine på hvær sin måte, d500 ser nydelig ut, men har de kjedelige/enkle samsung menyene :( og s700 ser ganske proff ut, men er igjen stor klompete og etter min mening betaler man mye for lite (sry *Dragon* :p )

6670, den vil jeg ikke ha lengre.. (etter testen til amobil) :roll:

6630, noen som vet hva den koster i butikk? har lest/hørt flere plasser den er ute

nå? :hmm:

Og silent copper: Jeg skal ha en symbian mobil, og skal laste ned/kjøpe programm, overføre bilder til og fra, bruke mp3 som ringetoner (så legger nokk inn endel låter hvis den støtter mp3 seff)

Og jeg har et problem, når jeg har mye minne så leter jeg etter fete ting og fylle minnet med, men når det bynner og bli fullt så vil jeg ikke ha noe og da finner jeg masse ting jeg vil ha men ikke har plass til og da må jeg slette, og vanskelig og finne ut hva jeg skal slette når alt jeg har lakt inn er ting jeg vil ha ;)

og nå som jeg skal bynne og reise på tråler, så vil jeg ha endel minne til bilder jeg skal ta osv. :yes:

Derfor vil/"skal" jeg ha minnekort ;)

Endret av Big-Boy
Lenke til kommentar

S700i: 32 MB innegygget, 32 MB minnekort følger med, så kjøper man et minnekort på 128 MB: 32+32+128=192, da får man 100 MB mer minne enn i D500 :)

Sorry Dragon:

D500: 92 MB totalt. Pris: Drøyt 4000,-

S700i: 64 MB totalt. Pris: Drøyt 6000,-

Vil du ha enda mer minne på S'en din, kan du kjøpe et minnekort til, det er greit, men da må du også ta med kostnadene.

Memorystick DUO 128 MB: ca 500,-

Da er vi oppe i 6 500,- for S'en din, mens vi fortsatt er på 4 laken for D'en.

Da må du til med en vurdering av den objektive sorten:

Er disse 100 MB verdt en prisforskjell på over 50%??

:nei:

Og når det gjelder skjermen:

Hvem har sagt at S700i har bedre skjerm enn D500??

Den er større, ja, men bedre??

Lenke til kommentar
Jeg skal ha en symbian mobil, og skal laste ned/kjøpe programm, overføre bilder til og fra, bruke mp3 som ringetoner (så legger nokk inn endel låter hvis den støtter mp3 seff)

På bakgrunn av dette vil jeg påstå at at Nokia 6630 er den eneste telefonen som oppfyller ALLE dine krav.

Til olindtve:

Du skriver

D500 koster 4159 for billigste som er listet her på amobil.

s700 koster 5867 for billigste listet her på amobil.

Blir litt dumt å fordreie fakta for å argumentere for en mobil.

S700 er dyrere og større enn D500, men har radio, minnekort og større skjerm.

D500 er billigere og mindre og har de fleste av S700s egenskaper, men dårligere batterilevetid.

Design går jeg ikke inn på her, for det er umulig å si hva som er penest for andre.

Lenke til kommentar

Sorry Dragon:

Vil du ha enda mer minne på S'en din, kan du kjøpe et minnekort til, det er greit, men da må du også ta med kostnadene.

Memorystick DUO 128 MB: ca 500,-

Da er vi oppe i 6 500,- for S'en din, mens vi fortsatt er på 4 laken for D'en.

Da må du til med en vurdering av den objektive sorten:

Er disse 100 MB verdt en prisforskjell på over 50%??

:nei:

Og når det gjelder skjermen:

Hvem har sagt at S700i har bedre skjerm enn D500??

Den er større, ja, men bedre??

Man får memory stick duo 128 MB til under 400 kr.

Og skjermen til S700i ER mye bedre ennn Samsungen, bare se på det bildet jeg postet litt lenger opp på siden. Der ser man på ikonene, at skjermen ikke duger i det hele tatt. Den ser nesten like dårlig ut som t630 sin. På S700i er det umulig å se pixlene. S700i har jo også radio :)

Lenke til kommentar
Og skjermen til S700i ER mye bedre ennn Samsungen, bare se på det bildet jeg postet litt lenger opp på siden. Der ser man på ikonene, at skjermen ikke duger i det hele tatt.

Nå dummer du deg ut... de bildene kan ikke sammenlignes! Bildet av hele den enorme S700i'en er jo like stort som skjermbildet av Samsungen! Du kan ikke bruke de to bildene for å sammenligne skjermene...

Og dette er ikke en tråd om S700i vs. D500! Hold dere til tema!

Endret av nerdVANNA
Lenke til kommentar

Man kan ikke sammenlignde skjermene med de bildene du kommer med, hvis det er alt du har basert dette på bør du sjekke mer..

du kan jo spørre de som har vært borti den mobilen her, GA, Mobilguiden666, spørre på forumene til de sidene som har fått testet denne om skjermen til d500 er som t630 sin.

Og man ser pixlene heller? det er vel 39160 av dem på en skjerm som er, hva 1,8 tommer eller noe, vet ikke helt, eneste jeg vet er at dragon ser innmari bra. han ser vel alle farge nyansene i regnbuen og han..

Lenke til kommentar
Jeg skal ha en symbian mobil, og skal laste ned/kjøpe programm, overføre bilder til og fra, bruke mp3 som ringetoner (så legger nokk inn endel låter hvis den støtter mp3 seff)

På bakgrunn av dette vil jeg påstå at at Nokia 6630 er den eneste telefonen som oppfyller ALLE dine krav.

:) Ja tror nokk det du ;) men hva blir forventet BUTIKK pris? og bruker den sånne deksler som jeg kan bare kjøpe i butikken og skifte selv? (sånn som 7610, 3310,3510i osv.)

Lenke til kommentar
Nå gidder ikke jeg å diskutere hvem som er best av D500 og S700i fordi jeg vet at S700i er best. De som ikke er ferdig med den diskusjonen kan jo lage en ''S700i vs D500'' tråd.

Jeg vet at d500 er best, helt klart.etter hva jeg mener er viktig med en mobil..

men så ser jo ikke jeg alle fargene i regnbuen heller da, så jeg har ikke det problemet med at jeg ser pixlene..skjønner at det kan være plagsomt :tease:

men skal holde meg unna tråden din nå jeg..vet jo ikke stort om symbian :p

Lenke til kommentar

Sorry, trådstarter!

Vet at dette er offtopic, men må bare si det!

På de to bildene så er det jo et bilde av hele telefonen på S700 da ser vi jo skjermen mindre på PC'en, på D500 viser de BARE skjermen, begge bildene er like store.. da sier det jo seg selv at S700 ser bedre ut der.. :roll:

C4mpi :whistle:

Lenke til kommentar
Så det bilde lenger opp er bare tull.

Nei det er det ikke.

Blir vel litt selvmotsigende at jeg begynner med S700i vs. D500-prat igjen, men uansett! Skal være enig med deg i at selv om Amobil sier at D500s skjerm er bedre, ikke betyr at den er det, men de to bildene kan ikke sammenlignes! S700i-bildet er lite, og viser HELE den enorme telefonen. D500-bildet viser kun menyen, og bildet er omtrent like stort som bildet av HELE den enorme S700ien.

Skjerp deg, gutt! For hvert innlegg du poster, virker du mer og mer useriøs. Det med bildene er som å ta et bilde av en modell, hvor alle forholdene er optimale og alt er perfekt, for så å sette det opp mot et bilde av en normalt utseende person, hvor all fokus er lagt på å få det til å se dårlig ut.

Lenke til kommentar

:) Ja tror nokk det du ;) men hva blir forventet BUTIKK pris? og bruker den sånne deksler som jeg kan bare kjøpe i butikken og skifte selv? (sånn som 7610, 3310,3510i osv.)

Jeg tror det fordi jeg selv ser etter mye av det samme som du ser etter. Men jeg tror jeg ender opp med S700i - men det er en annen diskusjon.

Uansett, mener å ha lest at man kan kjøpe deksler til 6630, og at dette ville være den første profftelefonen som satset på dette. Men det er mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar
Jeg postet de 2 bildene sånn at dere kunne se hvor mye bedre S700i sitte menysystem er.

Jeg kan godt ta noen bilder av S700 sin skjerm imorgen sånn at dere kan sammenligne den med D500 :)

Du gjorde det, ja?

Se særlig på Bluetooth ikonet på samsungen. Den viser jo hvor dårlig skjermen er

Og hva betyr da dette utsagnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...