Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

No more Lyse 4mb. Trenger ny leverandør...

Anbefalte innlegg

Jeg flytter nå inn i et hus i et nytt byggefelt der de selvfølgelig ikke har vurdert å legge inn Lyse bredbånd (idioter). :no:

Jeg har forsøkt å orientere meg om de tilbud som er, men går meg helt vill i den jungelen av bredbåndsleverandører og prisene som er på markedet i dag.

Kan noen her komme med anbefalinger på en rimelig og stabil leverandør?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
,23/11/2004 : 20:21]Ser at Charlie virker ganske rimelig.

Når det står 1700/512: hva betyr det rent praktisk?

1700kbps/8 ~ 200kBps ned, 512kbps/8 ~ 60kBps opp. Med Delta får jeg maks 300kBps ned og kan makse linjen ut på ~ 70kBps, men da faller nedhastigheten ganske kraftig. Grensen får å kjøre maks ned og opp samtidig går ca ved 55kBps ut.

Vet at noe er upload og den andre er noe annet, men jeg vet ikke helt hva det vil si.... :ermm:

?

Edit: Jeg regner med at jeg må ha telefonlinje inn i huset. Leverer de dette også?

Hvis jeg husker riktig, så trenger man ikke ha fastlinjeabonnement for å få NGT ADSL. Jeg finner ikke denne infoen på NGT sine sider, så du får ta det jeg sier med en klype salt. Du må selvsagt ha linje inn i huset, hvis du ikke har det lurer jeg på om du ikke må via Bravida først.

Installasjonskostnader kommer ofte i tillegg til selve abonnementet.

Lenke til kommentar

hei

har selv NGT Charlie :thumbup:

ligger ofte høyere enn 200kb/s i download, og tilsvarende i upload...

har telio ip-telefon, som gjør at jeg bryr meg lite om at jeg må vente en halvtime på service fra dem... :cool:

er du student får du 100,- i avslag på den linjen !!! :D

du må betale MYE for montør.. dvs 1000,- + eventuelle kabler m.m. en i klassen måtte ut med 4000,- :no:

GJØR DET SELV!!! :w00t:

Gå for nextgentel, men ikke de tregeste, for de må du ha fasttelefon i tillegg.... :thumbdown:

tenk viss du en gang vurderer telio? (som du absolutt bør gjøre!

lykke til med det opplagte valget....(NGT + Telio = sant)! :yes:

Lenke til kommentar

Skal du ha alt i en pakke med IP telefon og internett linje. Så sjekk Bluecom sine sider om du er koblet opp til en av deres sentraler. Får du problemer med NextGentel så ikke regn med å få hjelp. Det eneste du vil sitte igjen med da er inkasso krav. Det er den eneste plassen de er kjappe. Gikk ca 2 år fra de skulle være klare til de kunne installere hos meg.

Ståle

Lenke til kommentar

har ngt delta selv, og fikk det 1 mnd etter eg bestillte..

trenger ikkje fasttelefon.

når det kjem til support er det helt forferdelig, e-psot funker ikkje, dei er helt forferdelige der.

einaste som fungerer er tlf-support som tar en halvtime-3 kvarter å komme igjenom til.

viss du er student så får du delta linjen til charlie pris..2400/640 til 400 kr mnd er greitt!

kostet 1000 kr innstalering...

(litt off topic: skjønner ikkje helt ka den instaleringa er godt for: einaste han sjekka med meg var om eg hadde tilgang til nettet. det hadde eg, så han stakk etter 5 min. resten måtte eg fikse sjøl...oppsett av router/kontakter osv)

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
' date='23/11/2004 : 20:21'] Ser at Charlie virker ganske rimelig.

Når det står 1700/512: hva betyr det rent praktisk?

Vet at noe er upload og den andre er noe annet, men jeg vet ikke helt hva det vil si.... :ermm:

Edit: Jeg regner med at jeg må ha telefonlinje inn i huset. Leverer de dette også?

uploaden er en del mindre enn det, vil si ca 450 .

tror det er vanlig , men samtidig er download raskere , ligger på ca 1800 med

charlie eller hva det nå heter (1700/512)

Dload kb/s 220

Uload kb/s 64

Lenke til kommentar

Meld deg inn i Ownersbuy.no og få ytterligere laver priser på nextgentel. Du sparer garantert penger på det.

Hvis du i tillegg vurderer strøm, forsikring og mobiltelefon gjennom ownersbuy sparer du enda mere.

Jeg selv har foreløpig bare bredbånd og mobiltelefonitjenester gjennom ownersbuy (både på jobb og privat)

DrE

Lenke til kommentar

du burde vurdere catch, har aldri venta lengre enn 1 minutt på og komme til support.

De er helt suverene :thumbup:

Har selv 2500/512 linja og er storfornøyd, har hatt catch i 1 år og har logget ca 3 timer nedetid på den tiden.

det er også lav og stabil latency (ping) og linja holder alltid den hastigheten den skal.

catch = kvalitet

Lenke til kommentar
uploaden er en del mindre enn det, vil si ca 450 .

tror det er vanlig , men samtidig er download raskere , ligger på ca 1800 med charlie eller hva det nå heter (1700/512)

De fleste ISPene har svjv kompensert for protokolloverhead for nedhastigheten, men ikke for opphastigheten. Litt rart det der, men det stammer fra klager på de første ADSL-til-folket reklamekampanjene fra Telenor. Folk klaget på at det som var oppgitt ikke stemte overens med det man fikk (tcp/ip-protokolloverhead er ~ 10-15%), så de justerte opp farten ned.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

jeg så aldrig noen montører , jeg fikk ruteren i posten ( på døra ) plugget denn i tlf kontakten og gjorde noen instiliger på datan ( satt lit i kø der ja )

var på nett og har vert det sidne 1og 1mnd nå

første året hadde eg bravo trur eg og nå er det charli med et nytt års bining , er kjempefornøyd , og når telio kom sa jeg opp telenor abbonomanget og ringer nå gratis , dette fungerer utmerket med denne linej , men jeg må bruke netlimiter for og sikre meg mot og bruke for mye av upload og download linja

Lenke til kommentar
,25/11/2004 : 23:58]Hmmm... sendte en mail til NGT samtidig som jeg posta første gangen.... har enda ikke fått svar.

Tviler på at jeg går for dem, hvis det er deres servicenivå... noen andre som har erfaringer med dette?

Eller enda bedre: Noen som har fått svar på mail fra dem?

Den enste telefonen som er godt bemannet er der du ringer for å bestille. :roll:

Hva skal du bruke linje til? Trenger du bra uthastighet så er det vel bare SHDSL som duger om du ikke har tilgang til fiber. Har selv en 1 Mb SHDSL og får i mellom 1040 og 1014 i tester på hastigheten. Gjelder uthastigheten også. Kan anbefale DirectConnect. Er ikke de billigste, men har stabile linjer og de få gangene jeg har måtte kontaktet dem. Så er det svar på e-post i løpet av dagen. Det tok 2 dager en gang, fikk da samtidig en beklagelse for at det tok lang tid. :thumbup:

Jeg blir kunde hos dem til lyse kommer med sin 10 Mb fiberkabel. (De har begynt å legge ut trekkrørene) :cool:

Ståle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...