Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Sitter her med en Shuttle SB81P foran meg. Den er basert på Intels 775-sokkel og jeg må ærlig innrømme at dette er første gang jeg tar i Intel. Problemet er at maskinen ikke finner hverken dvd-rom eller harddisk. Er det noe jeg må stille på for at maskinen skal finne dem i BIOS? Jeg mener, om Intel har en eller annen teit sperre/funksjon som må fikses på for at hovedkortet skal lokalisere det som er i enden av IDE-kablene. Jeg så med en gang at maskinen var beregnet på S-ATA disker. Jeg måtte faktisk plassere harddisken en helt annen plass enn det som er meningen for å få kablene til å strekke til. Dvd-rom har jeg som master og harddisk som cable select. Jeg aner faktisk ikke hva jeg skal gjøre. Dvd-rom-en vil ikke opp en gang. Har testet med to forskjellige. Edit: Sitter og blar litt i manualen og der står det følgende: First Time System Boot Up To assure the completeness and correctness of your system installation, you may check the above installation steps once again before you boot up your system for the first time. 1. Insert a bootable system floppy disk (DOS 6.2x, Windows 95/98/NT, or others) which contains FDISK and FORMAT utilities into the FDD (floppy disk drive). 2. Turn on the system power. 3. First, you must use the FDISK utility to create a primary partition of the hard disk. You can also add an extended partition if your primary partition does not use all of the available hard disk space. If you choose to add an extended partition, you will have to create one or more logical partitions to occupy all the space available to the extended partition. The FDISK utility will assign a drive letter (i.e., C:, D:, E:,...) to each partition which will be shown in the FDISK program. After FDISK procedure, reboot your system by using the same system floppy disk. Note: DOS 6.2x and Windows 95A can only support up to 2.1 GB of HDD partition. If you use the FDISK utility with one of the operat- ing systems mentioned above, you can only install your HDD into partitions no larger than 2.1 GB each. 4. Now, use the FORMAT utility to format all the partitions you've created. When formatting the primary partition (C:), make sure to use the FORMAT C: /S command. 5. Install all the necessary drivers for CD-ROM, Mouse, etc. 6. Setup the complete operating system according to your OS installation guide. Endret 23. november 2004 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå