Gå til innhold

Lian Li PC7077A eller Cooler Master "Stacker"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alle har jo forskjellig smak men je syns cooler master er greit nok :D

Det jeg er ute etter er hvor mye bedre kabinettene er på forskjellige ting! (i forhold til pris da (betaler ikke 900 kr fordi Lian Li har thumbscrews liksom))

Men takk for svar da uansett! :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Er faktisk ikkje så masse forsjell på dei kabinetta, men "stacker har mulighet for å koble sammen 2 strømmforsyninger slik att du ikkje trenger en gigantisk 550w, men slik att du kan bruke heller to mindre 300-350w å koble sammen for å lage en mer stabil pc. Spesilet vist den er niii overklokka ;)

Begge kabinetta har mulighet 120mm fifter forran og bak samt mangen 5,1\4 brønner. men de er nesten forgale å betale neste 1000 spenn mer for ett Lian LI kabinett :roll:

Så eg ville endt opp med "stacker" :love:

Lenke til kommentar

Hva er ditt behov når du skal ha deg kabinett? Ser at du vil ha et med mange 5.25" brønner, men har du behov for det?

Sånn sett er ikke CM Stackeren noe billig alternativ. Først må man ut med 1500,- for selve kabinettet, og siden en må ha en plass å ha hardiskene så forsvinner 150,- og tre 5.25" brønner i en hardiskholder. Så bør man jo ha med crossflow vifta til 350,- og man ender da på 1989,- og da er du ikke så langt unna Lian Li'en til 2395,-

Selv sleit jeg en stund mellom CM Stacker og et LianLi fulltower. Endte opp med Lian Li PCV2100B til betydelig mer penger enn hva jeg hadde tenkt.

Har enda ikke mottat det, så jeg vet jo ikke hvor bra det er men hvis kvalitet følger pris så blir jeg vel fornøyd. Grunnen til at jeg gikk for dette var de avskilte kammerene som visstnok skal forbedre kjølingen, samt mange 5.25" brønner.

Lenke til kommentar
og siden en må ha en plass å ha hardiskene så forsvinner 150,- og tre 5.25" brønner i en hardiskholder. Så bør man jo ha med crossflow vifta til 350,- og man ender da på 1989,- og da er du ikke så langt unna Lian Li'en til 2395,-

Det følger med en ramme med gummioppheng til 4 harddisker. Crossflow-vifta er jo ikke nødvendig, den er bare et ekstravalg for de som er ekstra kresen på kjølingen. Det følger med 2x 120 mm og 1x 80 mm vifter. Tile sammenligning kommer Lian Li-et levert med 1x 120 og 2x 80. Og du sier at det går tre 5.25" brønner ved bruk av diskramme, det gjør det vel med PC7077A også? I det hele tatt har kabinettene relativt like spesifikasjoner.

Hvis du skal ha vannkjøling, ville jeg valgt Stacker. Til et luftkjølt system derimot, ville førstevalget mitt muligens vært Lian Li PCV2000B. Tror nok PC7077A også er et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Klarer jo pokker ike bestemme meg! Kan jo velge billig og stygt eller dyrt og pent jo! men det som trekker litt mot stacker kabinettet er at jeg da har råd til thermaltake bigwater! eller er 1000kr på vei til Mist sin DualRad!

Blir vel kaskje stackeren! Men det hadde vært fint med flere erfaringer da! :)

Takker for alle svar hittil! :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Det følger med en ramme med gummioppheng til 4 harddisker.

Ok, dette visste jeg ikke før nå. Fant ikke noe bilder av det heller, men tror ikke det er noe vifte foran disse. Det får en på Lian Li'en uten å betale for det. Personlig ville jeg følt meg kjip hvis jeg hadde kjøpt CM Stacker uten crossflow fan. CM markedsfører jo dette som noe av det beste ved kabinettet, og er sånn som jeg ser det avgjørende for at kjølearkitekturen skal fungere som tenkt. Du har også selvfølgelig rett i at det går bort 3 5.25" brønner på PC7077A også.

Sier ikke at CM Stacker er et dårlig kabinett, hadde tross alt bestilling på det i noen dager før jeg endret det til Lian Li. All min erfaring sier at man får det man betaler for.

Edit: Et godt råd kan være å ikke kjøpe noe man ikke har råd til.... :)

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Kabinettet jegmente var et Lian Li PC6277A vannkjølingskabinett! Men ser nåat det blir for lite! (trenger høyden)!

Takk for svar da plukk :) Vet fortsatt ikke hvilket jeg skal ta! :(

EDIT: Begynner også å tenke på PC70! Om det er lettere å montere radiator i! Noen som vet?

Endret av audhage
Lenke til kommentar
Det følger med en ramme med gummioppheng til 4 harddisker.

Ok, dette visste jeg ikke før nå. Fant ikke noe bilder av det heller, men tror ikke det er noe vifte foran disse. Det får en på Lian Li'en uten å betale for det.

:roll:

Jo, det står en 120 mm vifte i diskramma.

Og jeg skjønner ikke hvordan du bruke den manglende crossflow-vifta som et argument for Lian Li i stedet for Stacker, Lian Li har jo ikke denne muligheten en gang? Det blir jo som å rakke ned på at det ikke følger med vannkjøling til Lian Li's vannkjølingskabinett, selv om det er designet for vannkjøling..

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Stacker. Synes Kabinettet er litt støyende, mistenker at sidedørene har skylden. I tillegg er viftefestene i bak-kant ekstremt dårlig kvalitet på.

Kabinettet er grisetungt.

Men det r bra kjøling i det!

Støyende? Om jeg monterer vannkjøling, er den da fortsatt støyende?

Om vi setter kvalitet med 1-10 hva er da Lian Li og hva er Stacker? (hva dere syns, ikke hva testene syns :D)

Takker for svar da :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...