Th0mas Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Skal kjøpe meg et DV kamera, og har fått med meg at det er MYE billigere i USA enn i Norge. Hva synes dere om dette kameraet? Har egentlig ikke peiling i det hele tatt, men naiv som jeg er så har jeg tillit til sony Det står DCR-HC1000E ''PAL'' 3 CCD Mini DV Camcorder. Vil det si at det er et PAL kamera? Er det noe spesielt jeg bør være obs på ved kjøp av kamera i USA? Har dere tips til andre kameraer er det bare å komme med det, for dette var bare et jeg kom over som så lovende ut. 1200$ er ikke så ille nå om dagen, men jeg vil ikke betale mer enn det for et kamera... - th0mas Endret 23. november 2004 av Th0mas Lenke til kommentar
Jestorius Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Kameraets pris for deg blir som følger: Innkjøpspris + transport + evnt. forsikring = kjøpspris. Du må betale moms av hele beløpet. Jeg tror at NRK særagvift eksisterer ikke på kameraer men kan ta feil. Det er bare åringe Toll. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Nesten riktig det Jestorius sier, men momsen blir beregnet ut i fra varens verdi. Altså pris ganger norsk kurs pluss moms, pluss frakt pluss 150,- i tollgebyr. Dette gjelder alle varer du kjøper fra utlandet. Lenke til kommentar
ejo8210 Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er det noen som har gode sider hvor man selger PAL kameraer i USA? Har selv funnet adorama. Noen som har andre? Skal en tur til USA i vinter å vurderer å kjøpe nytt videokamera. Lenke til kommentar
DrBrowns Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har kjøpt PAL DV-kamera på B&H Photovideo. Har stort utvalg. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 På tollvesenets sider står det klart at beløpsgrensen for import regnes ut fra prisen i NOK. DERSOM prisen er over beløpsgrensen, vil moms beregnes utfra VARENS KOSTNAD PLUSS FRAKT DVS, det totale beløpet som blir fakturert i USA eller andre steder man handler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå