Gå til innhold

Husker dere Spider? tvprogrammet på NRK?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som er gamle nok til å huske det data/internett relaterte programmet som gikk på NRK for noen år siden? Tror det var Spider det heita..

Husker dere hvorfor det ble tatt av lufta? personlig syntes jeg programmet var kult (dette var den tiden da alt jeg så på tv om data var råkult :smile:

Han programlederen var jo helt speisa da.. vakke helt klok han :smile: men virket som han hadde litt peil da! Husker noen hva han heita?

Husker de tok det av lufta etter en sesong.. (5-7 episoder) og kjørte opp noe annet møl istedet.. 2 IT-studenter (en blond idiot kjerring som ikke viste opp/ned på en pc) og en annen kjip kar.. Ingen hadde no programleder erfaring og det vistes! kjipere saker skal man lete lenge etter..

[ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-05-29 05:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Jepp. Husker det..

Det som var først var absolutt best. Go Spider. :smile:

Det er ganske rart noe lingende ikke har dukket opp igjen. Det har jo vært veldig mye fokus på bredbånd og data for tiden. Jeg tror det ville vært mange nerder rundt om i norge som ville sett på et slikt program. Ja,ja... Vi får vel leve på minnene. :razz:

Lenke til kommentar

Husker godt det, var veldig kult program, men jeg fikk aldri se direkte sendingene, det gikk jo på NRK 2, og det hadde ikke vi :sad:

Anyway, det var BBS tider det gitt, kan ikke si noe annet enn at jeg virkelig savner BBS...noe andre

Frankey

Kr.sand

aka FaJa/FaJa21

Lenke til kommentar

Det var *ikkje* han psycho-duden som fekk meg til å studere data-stuff iallfall. Han heiter Erik Meyn, og jobbar i NRK fortsatt.

Her er sida til Spider.

Programmet vart sendt i 1996, og var produsert av NRK Troms, med bistand frå Universitet i Tromsø

Lenke til kommentar

Oh yeah, Spider var kult. Husker dessverre ikke navnet på programlederen, men klok var han IKKE. Ikke tror jeg han hadde peil heller, men morsom var han.

BBS var tider ja, husker jeg kjørte PC-Board som nattabase hjemme .. hendte i flere år etterpå at foreldrene mine fikk tlf midt på natta med "bip...bip...bip..." :grin:

Lenke til kommentar

Jeg er enig! Spider var et kjempeprogram for oss nerder... Det er kanskje på tide med en nettaksjon for å få Erik Meyn (Ja, det var det han het..) på luften igjen? Vi ville iallfall gjøre han en tjeneste. For tiden er han ansatt for å jobbe med Ettermiddags TV i NRK! (Snakk om bortkastede ressurser...) Her er linken til en side om spider og Erik. http://www5.nrk.no/spider/ErikCV.html. Det er også mulig å sende en epost til guruen; mailto:[email protected]

Lars Erik

Lenke til kommentar

hehe, jeg så vel også på det, iallefall når det var han gale duden som var programleder...

Hvis jeg ikke husker feil så lekte de med zoomknappen på kameraet en del. Også viste de en del nettsider og stilige grafikk...

Vel, hadde kanskje sett på det hvis jeg switchet gjennom, men sikkert ikke noe jeg vil se fast

Nett er jo liksom ikke noe "nytt" lenger...

Lenke til kommentar

aii det var jo konge program såg berre 3-4 episoder med det. husker han litt rare dud`en som snakka veldigt fort mends det spiltest musikk i loop i bakgrunnen, og at det var masse om amiga

må prøve å få nrk til å forsette å lage det

Lenke til kommentar

ja det er/var mange delte meninger om det programmet i sin tid.. jeg husker han dreiv og stilte spørsmål om greier (hva synes du om ditt/datt) på irc. Da var det folk som satte liv å lyst til å spamme den kanalen eller ta den over like før han viste skjermbildet ifra mirc :smile: sleit litt med det..

synes det er alt for lite om data i media generelt..

Lenke til kommentar

Hei!

Har fått tilbake melding på mailen eg sendte til Erik :

Eg sendte denne eposten

Fra:Mi.epostadresse

Sendt: 29. mai 2002 10:16

Til: [email protected]

Emne: Spider.

Hei!

Kom til å tenke på programmet du var programleder i i 1996.

Har lest websidene til Spider og tett på nett intervjuet med dagbladet den

08.11.96.Noko eg lurer på er om det vil være mulighet for at Spider

gjennoppstår som program?Og med deg som programleder.

Eller er du fornøyd med å jobbe med Ettermiddagstv?

Har du foresten tenkt å sjå spiderman på kino?

Hilsen

Mitt namn.

Dette var svaret eg fekk:

Fra: Erik Meyn <[email protected]> [Lagre adresse]

Til: Mi epost adresse

Emne: SV: Spider.

Dato: Onsdag, 5 juni 2002 12:29:17 +0200

[Vis alt av headeren] [skrivervennlig versjon]

Hei.

Jeg jobber i underholdningsavd. NRK er nok for feige til å lage en

Spider-oppfølger, og verden er blitt mer kommersiell. Jeg skal absolutt se

Spiderman på kino. Men egen framtreden på TV tror jeg ikke du skal regne

med. jeg er ikke "glætt og kommersiell nok" for NRK, og ihvertfall ikke

denne avdelingen.

Ellers håper jeg du har det bra. beklager tiden det tok å få svart på

meldingen. ha det ellers bra.

Mvh

Erik Meyn

---------------------------

Slik snakker ein "ekte" Spider :wink:

Lenke til kommentar

Ja, Spider husker jeg... Jævli stressa fyr som løpte frem og tilbake. Ganske fett. Kanskje vi skulle startet en underskriftskampanje på nettet e.l. for å få en oppfølger til programmet? Noe sånt som "Nerder for Spider!"... Virker som det er stemning for det her iallefall.

Og ja, BBS var tider... Tusen ganger så spennende som internett, det er ihvertfall sikkert. Husker faren min fikk en helvetes telefonregning en gang, etter litt oppkobling til BBS'er i nordland og bergen og sånt..(Det var den gang det fortsatt var rikstaks; ergo var det rimelig dyrt å ringe til nordland og bergen fra Porsgrunn...). Så da måtte jeg holde meg til porsgrunns store BBS, den var helt rå. Fikk til og med han som drev den til å kjøpe sprit på polet for meg og noen kamerater... Nei, nå ble jeg jommen meg nostalgisk. Er det forresten noen som vet om det fortsatt finnes BBS i norge? Eller er alle blitt kverka av Internett...

mvh

André.

Lenke til kommentar

Spider var genialt i sin tid! I og med at jeg bare er 17 år gammel nå, var jeg ikke gamle pjokken på den tid, Erik Meyn var en artig krabat. Og hun andre programlederen Hilde eller hva hun het, blond søt jente.

Husker IRC kanalen da, man skrev som en gal mann for å få nicket sitt på TV.

Hadde vært fett hvis Spider kom på luften igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...