fjøsmekk Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Helluen Bare lurer på hva optimal "setting" på en AMD Athlon XP 3200 Barton er? Vil gjerne høre noen erfaringer!! *Tittel var lite beskrivende og ble endret* Endret 23. november 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Helluen Bare lurer på hva optimal "setting" på en AMD Athlon XP 3200 Barton er? Vil gjerne høre noen erfaringer!! det er nok veldig forskjellige skjønner du, så det er det ikke noen fasit på. Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Spør mye på hva du skal gjøre/kjøre.. Er det instillinger i BIOS du tenker på? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Sikriv et godt emnetittel, og du vil som oftest få gode svar. Husk det til neste gang Ot: avhenger veldig på prosessor, hovedkort og ikke minst kjøling. Prøv deg frem med forskjellige verdier, og bruk prime95 til å teste stabiliteten Endret 23. november 2004 av bK_Coder Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Original setting er: 200MHz FSB * 11 Om du har en ulåst CPU (MP) kan du prøve å senke MP og øke FSB. F.eks 210MHz FSB * 10, eller 244MHz FSB * 9. Hvor langt ned/opp du kommer her avhenger for det meste av hvilken RAM og hvilket HK du har. Om du bare har tenkt å klokke er det bare til å skru FSB-frekvensen opp gradvis (og muligens spenning, vCore, om du trenger det, og om det er rom for det). Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Original setting er: 200MHz FSB * 11 Om du har en ulåst CPU (MP) kan du prøve å senke MP og øke FSB. F.eks 210MHz FSB * 10, eller 244MHz FSB * 9. Hvor langt ned/opp du kommer her avhenger for det meste av hvilken RAM og hvilket HK du har. Om du bare har tenkt å klokke er det bare til å skru FSB-frekvensen opp gradvis (og muligens spenning, vCore, om du trenger det, og om det er rom for det). Er vel ikke kommet noen 3200+ med ulåst MP er det? Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Kan stille på alt med prosessoren (I BIOS ja). SKal komme tilbake med mere info om hva som er i kassa etterhvert. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Kan stille på alt med prosessoren (I BIOS ja). SKal komme tilbake med mere info om hva som er i kassa etterhvert. Jeg også kan stille på min MP på min AMD XP 2500+, men det sjer ingen ting. Dvs. låst... Trur nok din også er sånn...(desverre) Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Hmmm, hvis jeg går på system og ser så står det nå at Ghz har økt! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hmmm, hvis jeg går på system og ser så står det nå at Ghz har økt! Når du bare har stillt på mulitplier? og ikke FSB, sant? Da kan din vere ulåst! Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Er usikker, skal sjekke det seinere. Kan ikke nå! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Er usikker, skal sjekke det seinere. Kan ikke nå! Ja, for jeg tviler på om du har fått en ulåst AMD XP 3200+! Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Jeg bare husker jeg stilte på en del stæsj i pcn å når jg gikk å så på system så hadde Ghz økt! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det var sikkert FSBen som gjorde det. Multiplier kan du stille inn men du får ikke noe mere ut av det. Viser samme hastighet som før. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Jeg bare husker jeg stilte på en del stæsj i pcn å når jg gikk å så på system så hadde Ghz økt! du burde ikke "leke" i Bios hvis du ikke har greie på det! Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jooooda, ekke så veldig mye som kan så forferdelig galt. Bare husker ikke hva alt het nå. Kan forsåvidt det meste når jeg setter meg inn i det. Men har ikke brukt den pcn på leeenge nå så har lizzom bare blitt glemt. Får nytt skjermkort snart var derfor jg spurte. Endret 24. november 2004 av fjøsmekk Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Jooooda, ekke så veldig mye som kan så forferdelig galt. Bare husker ikke hva alt het nå. Kan forsåvidt det meste når jeg setter meg inn i det. Men har ikke brukt den pcn på leeenge nå så har lizzom bare blitt glemt. Får nytt skjermkort snart var derfor jg spurte. jaja, er bare det at hvis du setter feil innstillinger eller slikt i Bios kan det resultere i at maskinen blir ustabil eller i værstefall at den blir ødlagt, selvom det sikkert skal litt til for at den blir ødlagt. hvis du har klokket CPU'n da (fra bios) også blir den så varm at PC'n brenner opp. har skjedd med en venn av meg 3ganger! men hoss han var det pga Støv, han renset aldri maskinen sin og hadde alltid dårlig vifter og luftstrømning. så jeg bestile da et hovedkort til han som slår seg av hvis den når 65C grader så er han sikker på at den ikke blir ødlagt. og tro meg, han har faktisk klart å få den så varm igjen at den har slått seg av noen få ganger, men nå går den ikke i stykker ihvertfall. skjønner ikke åsen han klarer det jeg. hehe! litt komisk, 3ganger! Endret 24. november 2004 av Mekkeren Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Har 6 vifter alle med solid støvfilter, og tempraturen i pcn ekke no problem hos meg. Har en stabil CPU temp på 37-40 grader stort sett uanz! Men men, dritt kan jo skje! Ossen renser man egentlig pcn`? Ja, å tror du det kunne vært fett å kjøpt ett sånt lite juletre på feks 10ern og klipt av noe a toppen , kanskje 5cm, dusja det i UV spray å trødd det u gulvet på pcn med litt julespray på utsida av vinduet? Endret 24. november 2004 av fjøsmekk Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 angående rensing funker en støvsuger bra Lenke til kommentar
fjøsmekk Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 angående rensing funker en støvsuger bra KAn ikke føre til litt bang og poff hvis man er uheldig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå