Melody Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hei! Jeg har en gjestebok der innlegg lagres i én tekstfil. Er det da mulig å ha dato for når innlegget er skrevet? Eller må jeg bruke mysql for å lagre innlegg, slik at dato for innskrevet innlegg vises? Når jeg bruker date funksjonen vil jo den vise "dagen i dag", hvordan får jeg den til å vise eldre datoer? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du må i så fall bruke date() funksjonen når du skriver til filen. Forklar litt nærmere hva du mener. Lenke til kommentar
Melody Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Ja jeg bruker datefunksjonen, men da viser den dagen i dag. jeg har skrevet inn dette som dato som skal komme først i hvert innlegg: echo "<font face=verdana size=1><b>" . $neste[1] . "</b>" ."[". date("H:i:s, d.m.y"). "]". "</font>"; Men alle innleggene får altså samme dato, og det er datoen i dag. Jeg vil at datoen skal "lagre seg" slik at alle innlegg har dato for når de er lagt inn. Skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Legg til date() i fwrite linjen når scriptet skriver til filen. Lenke til kommentar
Melody Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 okey.. har testet dette nå, men jeg får det ikke til. Så prøvde jeg med å lage en variabel. Jeg har skrevet: fwrite($fp, $linje, $dato); Men jeg får ikke fram hverken tekst eller dato.. Vet du hva jeg kan skrive?? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du må legge til dato'en i linjen, f.eks. fwrite($fp, "$dato<br>$linje"); Lenke til kommentar
Melody Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Oioi.. Jeg fant ut av det ja.. TAKK for hjelpen!! Nå ble jeg kjempeglad! Lenke til kommentar
Melody Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 uten å mene å mase altså.. men du vet vel ikke tilfeldigvis åssen jeg lager slik at man kun ser de 10 første innleggene? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det spørs veldig hvordan tekst filen er bygd opp. Er det en fil du bare inkluderer der du vil ha inn innleggene, eller er det en slags datafil, som kun inneholder data som er postet, ala en slags database på tekstform ? Lenke til kommentar
Melody Skrevet 24. november 2004 Forfatter Del Skrevet 24. november 2004 Det er en fil der alle data blir lagret på samme fil.. Som en database på tektfil ja kan man vel si. Det jeg er bekymret for er at denne filen blir så stor til slutt at man burde kunne se bare de 10 første innleggene, og så de 10 neste. men aner ikke hvordan jeg skal få dette til.. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Du kan f.eks. legge til et skilletegn mellom innleggene. Legg til teksten "(nytt innlegg)". Så bruker du explode() for å dele opp innleggene. Lenke til kommentar
ggp Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Et lite spørsmål Om jeg lager en liten table eller noe sånt, hvordan får jeg en text.txt fil inni der, slik at innholdet i .txt fila viser inni tabl'n ... Lenke til kommentar
robgar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 <table> <tr><td> <? $fil = file("tekst.txt"); // BEMERK, file og ikke fopen. foreach ($fil as $linje) { print $linje . "</td></tr><tr><td> \n"; } ?> </td></tr> </table> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 <table> <tr><td> <? $fil = file("tekst.txt"); // BEMERK, file og ikke fopen. foreach ($fil as $linje) { print $linje . "</td></tr><tr><td> \n"; } ?> </td></tr> </table> print "<table>"; for($linje in $fil){ print "<tr><td>$fil</td></tr>\n"; } print "</table>"; er vel noe mere logisk så får du ikke tomme rader? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) print "<table>";for($linje in $fil){ print "<tr><td>$fil</td></tr>\n"; } print "</table>"; er vel noe mere logisk så får du ikke tomme rader? Ja, du kan det du Endret 25. november 2004 av robgar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå