Silvester Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Du må gjøre som zyp sa. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Som Nichotin sa, du må gjøre som jeg sa for at grub skal få vite den nye plasseringa til configfila. Innlegg 1000 faktisk, her går det med en del fritid. Endret 23. november 2004 av zyp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Innlegg 1000 faktisk, her går det med en del fritid. Wow, så mange innlegg eg hadde då, har omtrent ikkje sett på talet før. Endret 23. november 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Gratulerer! Og hiddenmenu skal fremdeles vekk eller? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Hiddenmenu gjør bare at du får en sånn "nedtelling" i steden for at den starter OS'et For å montere en diskett i terminal, bruk "mount" - "mount /mnt/floppy" (mulig det er "/media/floppy") Deretter kan du kopiere over filene med cp - cp /etc/grub.conf /mnt/floppy/grub.conf Når du er ferdig må du avmontere den: umount /mnt/floppy når du har gjort dette kan du ta den ut. Hvis du har lagret noen filer i /mnt/floppy - mappen, slett dem. Denne mappen skal være tom! for å se hva som er montert, "mount" uten argumenter Lenke til kommentar
Solow Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Trenger hjelp Jeg fikk samme problem etter at jeg partsionerte om og laget en FAT 32 partisjon. Når jeg starter lunux rexcue finne jeg ikke /boot i det hele tatt. Hva gjør jeg? Kan jeg installere Fedora på nytt, uten å slette konfigurasjonen? Har ikke floppydrive på maskinen. Trenger hjelp fort! Edit: jeg fant nå grub.config fila etter å ha restartert å kjørt linux rescue en gang til. Hvordan åpner jeg og endrer innholdet i fila? Endret 14. desember 2004 av Solow Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 nano -w /etc/grub.conf Kan du ha slettet boot? kjør en "fdisk -l" og se hva du får... Du kan deretter forsøke å montere dem manuellt, se om det går. For å installere grub på nytt, kjør opp rescue mode, chroot til /mnt/sysimage og kjør "grub-install /dev/hda" Lenke til kommentar
Errae Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 For å boote tilbake til Linux; Skriv følgende: root (hd0,0) (Hvilken disk som inneholder kernel) kernel kernelnavn root=Rootdisk boot Når du kommer inn se om du finner configfilen eller lag en ny. mao så forandrer jeg dette root (hd0,0) (Hvilken disk som inneholder kernel) kernel kernelnavn root=Rootdisk boot til: root (hd0,1) <-- siden fedora ligger på hda1 ? kernel wmlinuz.eller.va.det.var? root=Rootdisk boot .... Så skal det fungere? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 root (hd0,0) er riktig. Siden grub-partisjons-systemet starter på 0 og ikke 1, blir hda1 = hd0,0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå