rioi Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har nettopp fått et problem med maskina mi. Den begynte å si "System failed CPU test" i ett sett. Og problemet ble ikke borte da jeg formaterte og installerte på nytt. Jeg kommer inn i windows og har ellers ingen problemer men den irriterende microsoft kjerringa vil ikke holde kjeft. Noen som har et forslag? CPU: amd athlon 3200+ (ikke overklokket) hovedkort: asus a7n8x e. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Linux. poenget ? kom med en begrunnelse for å velge linux, istedenfor å bare si: Linux. .. rioi: har du installert alle de nyeste chipsett driverene ? prøv med en annen bios og.. eller du kan kjøpe nytt hovedkort.. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 jeg har faktisk vært inne på tanken med linux ja. skal se om jeg får oppgradert noe firmware her så klager jeg mere etterpå Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Linux. Dette er en sinnsykt dårlig og unødvendig kommentar. Har du prøvd å resette BIOS ? Her har du ihvertfall litt å tråle gjennom, tok en kjapp titt men fant ikke noe nyttig, men om du bruker en times tid på lesing ligger nok løsningen her en plass : http://www.google.com/search?q=System+fail...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
wim Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 jeg tror det er BIOS som sier system failed cpu test, det er ihvertfall en dame som sier det på mitt hovedkort (ikke akkurat det, men failed cpu fan test, har ASUS hovedkort selv), og ikke Windows. Lenke til kommentar
Netforce Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Oppdater firmware på biosen og se om problemet fortsatt er der. Ellers så kan det godt hende at du har connecta cpu-vifta til "feil" poweruttak på hovedkortet og at det er derfor den maser. Uansett, sålenge du faktisk ser at cpu-vifta går rundt så betyr det jo ikkeno. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 kom litt videre her med dette spørsmålet. 1. Det er ingen irriterende microsoft kjærring, det er hovedkortet ditt som prater, på ein måda... 2. Ut fra det jeg har kommet over ser det ut til at det er noe som ikke er helt i orden mht innstillingene. Det folk har gjort er å slå av den pratingen i BIOS.. Linker : http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-mb0822.htm http://www.techspot.com/vb/topic9318.html Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det er nok to måter å fikse dette problemet på. Den "billige": quick and dirty 1) Hent CDen til hket, innstaller winbond editor, rediger vekk lyden for cpu-failed. Den dyre metoden. 2) Feilen trur eg skyldes at PSUen ikkje greier å holde jevn nok spenning (mi eiga PSU flagrer mellom2.8 og 3.8 på 3.3V) Dermed må du nok skifte PSU. Ein del rapporter på nettet peiker også på PSU som syndaren men eit par har også fått fiksa det med å skifte skjermkort. Å skifte hk har ikkje noko å sei for det har eg testa sjølv. mvh JanEirik Lenke til kommentar
wim Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 En kompis hadde dette problemet etter at han hadde svidd av hovedkortet ved å sette strømmen til 110 volt istedxet for 220 bak på PSU. Han byttet hovedkort, og da virket det fint (han kjøpte en ekstra cpu også, som testet feil den også..... dyr feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå