Gå til innhold

System failed CPU test

rioi

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått et problem med maskina mi. Den begynte å si "System failed CPU test" i ett sett. Og problemet ble ikke borte da jeg formaterte og installerte på nytt. Jeg kommer inn i windows og har ellers ingen problemer men den irriterende microsoft kjerringa vil ikke holde kjeft. Noen som har et forslag?

CPU: amd athlon 3200+ (ikke overklokket)

hovedkort: asus a7n8x e.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdater firmware på biosen og se om problemet fortsatt er der. Ellers så kan det godt hende at du har connecta cpu-vifta til "feil" poweruttak på hovedkortet og at det er derfor den maser.

Uansett, sålenge du faktisk ser at cpu-vifta går rundt så betyr det jo ikkeno.

Lenke til kommentar

kom litt videre her med dette spørsmålet.

1. Det er ingen irriterende microsoft kjærring, det er hovedkortet ditt som prater, på ein måda...

2. Ut fra det jeg har kommet over ser det ut til at det er noe som ikke er helt i orden mht innstillingene.

Det folk har gjort er å slå av den pratingen i BIOS..

Linker :

http://www.asus.com.tw/inside/Techref/qa-mb0822.htm

http://www.techspot.com/vb/topic9318.html

Lenke til kommentar

Det er nok to måter å fikse dette problemet på.

Den "billige": quick and dirty

1) Hent CDen til hket, innstaller winbond editor, rediger vekk lyden for cpu-failed.

Den dyre metoden.

2) Feilen trur eg skyldes at PSUen ikkje greier å holde jevn nok spenning (mi eiga PSU flagrer mellom2.8 og 3.8 på 3.3V)

Dermed må du nok skifte PSU.

Ein del rapporter på nettet peiker også på PSU som syndaren men eit par har også fått fiksa det med å skifte skjermkort. Å skifte hk har ikkje noko å sei for det har eg testa sjølv.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

En kompis hadde dette problemet etter at han hadde svidd av hovedkortet ved å sette strømmen til 110 volt istedxet for 220 bak på PSU. Han byttet hovedkort, og da virket det fint (han kjøpte en ekstra cpu også, som testet feil den også..... dyr feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...