acon Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Hei!... Har fått tilbud om å overta en 1986 golf. Den er nylig avskiltet ettersom den ikke ble godkjent pga dårlig clutch og oljesøl i motorrommet. Er lenge til jeg får sertifikatet, men jeg tenker allerede nå på å få meg bil til jeg er atten... Lurer egentlig på om det er enkelt å skifte cluchen... skal seff sette meg inn i det først, men er det mye arbeid... er egentlig ganske noob når det kommer til biler. Har allerede vraket mitt første bil.. Renualt 5, da den etter gjentatte gjenopplivingsforsøk døde en kald vinter dag, morken tverrs igjennom med 5 cm vann på gulvet, defekt radiator,oljelekkasje, hull i eksos anlegg +++ May it rest in peace... Er det mye arbeid... eller er det et gjennomførbart prosjekt... har over et år igjen til jeg blir atten, men nå tenkte jeg den også skulle styles litt.. Lenke til kommentar
Corolla16v Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Annbefaler deg ihvertfall å ha en løftebukk tilgjengelig. Du må ha ut gearkassa og på golf er det litt knot å få denne ut og inn. Mao. IKKE gøy å ligge på gulvet under bilen og knote med dette. Men alt er mulig. Med løftebukk og luftverktøy går det fort 3-4 timer på en slik jobb. Det er en del skruing. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Det er 2 måter å gjøre dette på: 1. Dra kassa av motoren og ta den ned under bilen. 2. Løfte motor/kasse i ett ut av bilen. Den siste kan nok være greiest hvis du skal jobbe med motoren også(skifte pakninger etc.) Det som kan være et pes med denne metoden, er at du må dra av grenrøret til eksosen, som er klipset til manifolden med 2stk. kraftige hesteskofjærer(avhengig av motortype). Går ikke i detalj på fremgangsmåten her, men har du alt verktøyet og de nye delene du trenger for hånden, er dette gjort på 1 dag. Har man gjort dette noen ganger, kan man halvere tiden+++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå