Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke cpu'n min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<-------------->

Såååå langt....

King pedersen har et poeng, det varierer. Hvis du vet steppingen på prosessoren så kan du lete i en overklokkingsdatabase som jeg ikke har adressen til pr.nu...

Resultat fra en annen overklokkingsdatabase

P4 Northwood 2.8C @3726 Mhz by sk8hack, Mexico - 2004-11-02

Lenke til kommentar

Med, kun luftkjøling og for å ikkje komme oppi kritiske temp. Vil du nok fint klare 3,2-3,3Ghz...(lås agp&pci fsb`en før du begynner å leke)..prøv bare å unngå å øke coreV`en før du MÅ. Så holder du tempen mykje meir nede.. IKKJE prøv deg på noko 3,7Ghz slik som "Plukk" henviser til! Dette er garantert med noko anna enn "kjip" luft kjøling!

Lenke til kommentar

Ja seff er ikke den luftkjølt. Jeg hang meg nok litt opp i hvor langt den kunne nå. Ville bare få frem at de P4C har godt klokkingspoteniale. Den klokken jeg sa var noe vannkjølt noe seff. Boxed kjøleren er en ok kjøler sett mange fine resultater med den. Fant databasen jeg mente: Cpu database Her er en med SL6WJ Costa Rica stepping som har oppnådd 3597 Mhz med stock kjøler med artic silver, vcore 1,6V. Men man skal selvfølgelig ta disse resultatene med en klype salt. Har selv degradert en 256MB minnebrikke av samme typen som deg azizel på overklokking. Så for all del, ta det steg for steg!

Edit: Sakset fra et forum ang 2,8C: It came from a retail box, and so far I have been able to do 233@5/4 with the stock hsf on a IC7-MAX3.

Endret av Plukk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...