Azizel Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har nå en p4 2,8 Ghz 800fbs. Nå har jeg orginal vifta, men jeg har bestilt meg en bra ny zalman vifte, det jeg lurer på er hva jeg kan klokke den til nå, og hvor mye jeg kan klokke den når jeg får den nye. Har abit ic7 max 3 hoved kort.. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 det var da mange svar å få da Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 som tidligere nevnt så er det aldri en fasit som sier sier hvor mye og hvor langt du kan klokke din CPU det er forskjellig fra CPU til CPU og fra Hk til Hk! Det eneste du kan gjøre er å prøve selv! lykke til! Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 <--------------> Såååå langt.... King pedersen har et poeng, det varierer. Hvis du vet steppingen på prosessoren så kan du lete i en overklokkingsdatabase som jeg ikke har adressen til pr.nu... Resultat fra en annen overklokkingsdatabase P4 Northwood 2.8C @3726 Mhz by sk8hack, Mexico - 2004-11-02 Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Med, kun luftkjøling og for å ikkje komme oppi kritiske temp. Vil du nok fint klare 3,2-3,3Ghz...(lås agp&pci fsb`en før du begynner å leke)..prøv bare å unngå å øke coreV`en før du MÅ. Så holder du tempen mykje meir nede.. IKKJE prøv deg på noko 3,7Ghz slik som "Plukk" henviser til! Dette er garantert med noko anna enn "kjip" luft kjøling! Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Ja seff er ikke den luftkjølt. Jeg hang meg nok litt opp i hvor langt den kunne nå. Ville bare få frem at de P4C har godt klokkingspoteniale. Den klokken jeg sa var noe vannkjølt noe seff. Boxed kjøleren er en ok kjøler sett mange fine resultater med den. Fant databasen jeg mente: Cpu database Her er en med SL6WJ Costa Rica stepping som har oppnådd 3597 Mhz med stock kjøler med artic silver, vcore 1,6V. Men man skal selvfølgelig ta disse resultatene med en klype salt. Har selv degradert en 256MB minnebrikke av samme typen som deg azizel på overklokking. Så for all del, ta det steg for steg! Edit: Sakset fra et forum ang 2,8C: It came from a retail box, and so far I have been able to do 233@5/4 with the stock hsf on a IC7-MAX3. Endret 25. november 2004 av Plukk Lenke til kommentar
ahoo Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Ja, ta denne siden den ei STOR klypa salt. Kjøre sjøl min 2,66@3,4 og det er super stablilt. Så det seier jo litt om at desse prosessorane er ganske om til klokking (P4). (1,575volt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå