Gå til innhold

Noen er dummere en andre!

Anbefalte innlegg

nå mener eg ikke sånn tradisjonell darwin greie. I så fall så kunne man sagt at en man som ikke var kjempesterk og ble slått til døde av en mann ikke var noe galt å peke på darwin... eg tenker i samenheng med sånne som skader seg selv

Darwin, eller evolusjonsteori, foreskriver ikke rett og galt.

Det er ikke etisk riktig å slippe en hammer over hodet på noen, bare fordi tyngdekraften sørger for at hammeren ramler ned i hodet på vedkommende. Det er heller ikke riktig å slå ned en annen, bare fordi man kan.

Evolusjonsteori beskriver hva som skjer, den beskriver en effekt som kalles utvikling eller evolusjon, og har ikke noe som helst med etikk og moral å gjøre. "Den sterkestes rett" har ikke noe som helst med evolusjonsteori å gjøre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke den sterkeste som overlever. "In the struggle for survival, the fittest win out at the expense of their rivals because they succeed in adapting themselves best to their environment." ~ Charles Darwin, The Origin of Species 1859

Har sett mange norske oversettelser der man skriver at den sterkeste overlever. Det er ikke sant.

Så når en som dør pga noe alle vet er livsfarlig så har jeg egentlig liten sympati. Som f.eks. bli begravd levende i en kiste i ei uke for å sjekke om man klarer det. Hvis den personen dør, så feller ikke jeg noen tårer...

Enn om han ikke dør? Ville det isåfall ikke vært til nytte for felleskapet da?

Det har jeg ikke sagt. Men han får da sine 15 min berømmelse iallefall.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...