Gå til innhold

noen bra grafikk kort for PCI?


hildir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det veldig bra å ha PCI-e er det det nyeste porten??

Uten å gå inn i detaljer, så er det ingen store forskjeller mellom AGP og PCI-E nå. Du trenger dog PCI-E for å kjøre 2 6800-kort i SLI, men ellers fungerer kort likt på AGP med tanke på ytelse og funksjon.

 

PCI-E ble hovedsakelig laget fordi vi om et år eller to vil få grafikk-kort som trenger mer båndbredde enn det de kan få med 8xAGP, men fremdeles hodler det i lange baner...

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
:ohmy: så at jeg hadde extrem graphics 2 isteden jeg :ohmy: er det noe bedre enn eneren?? ;)

Sikkert bedre enn 1ern, men det er et integrert skjermkort du har og det duger ikke til noe annet enn å bake brød på..

 

Og til dere andre : Ja du får lett tak i pcr uten AGP port.. Bare se www.dell.no der får du de billigste modellene uten AGP port og med et integrert skjermkort.

 

Den eneste måten du kan skjekke om du har en AGP port (hvis ikke det står noe informasjon om det et sted da, som du kan finne vel og merke) er å åpne pcn og se..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ok da det er ikke noe farlig å åpne pcen har åpna den to ganger nå..... :p men jeg ser ikke noe agp eller pci port :hmm: har en liten pc (ikke bærbar) og det var bare RAMen jeg så der lixom ikke masse rart :thumbdown::p

 

 

edit: tror jeg ikke åpna pcen heeeeelt bare lixom toppen og et lokk etter det

Endret av hildir
Lenke til kommentar
ok da det er ikke noe farlig å åpne pcen har åpna den to ganger nå..... :p men jeg ser ikke noe agp eller pci port :hmm: har en liten pc (ikke bærbar) og det var bare RAMen jeg så der :thumbdown:

Ville vært veldig rart om du ikke hadde PCI porter (eller mener du PCI-E?), men det er slett ikke umulig at du ikke har AGP. Spesielt om du har kjøpt en billig Dell eller lignende.

Lenke til kommentar

Ville vært veldig rart om du ikke hadde PCI porter (eller mener du PCI-E?), men det er slett ikke umulig at du ikke har AGP. Spesielt om du har kjøpt en billig Dell eller lignende.

jeg har hp d530 USDT (DF428t) kostet noe med 6000 kr ps. det er ikke jeg som kjøpte den) :p

Lenke til kommentar
Kan du ikke ta bilde av innsiden av PC-en så noen kan sjekke om det er noe der og vise deg hvor du skal dette inn, hvordan du skal gå fram osv.? :)

æh....det er ikke min pc azza.....selv om nesten aldri noen andre bruker den enn jeg........så jeg har ikke lov av fattern å lixom bare åpne for å ta ut bilder på nette og få hjelp av dere lixom :thumbdown: men ellers var forslaget ditt veldig bra :)

Endret av hildir
Lenke til kommentar

Trinn 1 : Ta ut strømkabelen (slå seff av pc-en først) Skru av skjermen. Ta ut skjermkabelen. Åpne kabinettet!

 

Trinn 2 : Berør PSU (strømforsyningen) for å jorde (? :S) deg fra statisk elektrisitet som kan ødelegge data komponenter.

 

Trinn 3: Fjern skruen fra monterings brakketen fra det gamle skjermkortet.

 

4: Fjern det gamle skjermkortet ved å dra det ut forsiktig, rett opp

 

5: Ta ut det nye skjermkortet fra den anti-statiske posen, ikke rør viften! Berør PSU igjen for å jorde deg for statisk elektrisitet! Sett inn det nye kortet i AGP sloten din. Vær forsiktig når du setter det på plass! IKKE bruk rå makt eller bøy kortet! (hvis du skulle finne på noe så dumt :p )

 

6: Da det er på plass så fester du den skruen du fjernet fra braketten!

 

7: Ta på igjen coveret til kabinettet og skru fast skruene som holde kabinettet igjen. Plugg i skjermkabelen i enten DVI eller VGA sloten bak på dataen. Sett inn igjen strømkabelen! Installasjon ferdig

:thumbup: (hentet fra Gainward Quick Start hefte) ¨

 

8: Installer drivere (helst nyeste WHQL godkjente (66.93)

Lenke til kommentar

Du ødelegger ikke pcen ved å åpne den. Bare husk å slå den av og gjerne dra ut ledningen for å være på den sikre siden. Skal du være HELT sikker på at du ikke ødelegger noe så trykk på powerknappen noen ganger etter å ha dratt ut ledningen. Da tømmer du transistorene for strøm helt garantert. AGP-sporet sitter litt lenger mot fronten en det PCI sporene gjør. det er også det som er øverst, nærmest strømforsyning.

 

EDIT: PCI sporene er ofte hvite og AGP sporene ofte brune. (merk at jeg skrev ofte og ikke ALLTID)

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Du ødelegger ikke pcen ved å åpne den. Bare husk å slå den av og gjerne dra ut ledningen for å være på den sikre siden. Skal du være HELT sikker på at du ikke ødelegger noe så trykk på powerknappen  noen ganger etter å ha dratt ut ledningen. Da tømmer du transistorene for strøm helt garantert. AGP-sporet sitter litt lenger mot fronten en det PCI sporene gjør. det er også det som er øverst, nærmest strømforsyning.

 

EDIT: PCI sporene er ofte hvite og AGP sporene ofte brune. (merk at jeg skrev ofte og ikke ALLTID)

:p nå vet jeg helt sikkert at pci er hvite og AGP er brun :p men lizzom tenk om jeg ødelegger noe :ohmy: stakkars meg da :cry:

Endret av hildir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...