andreaqd Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg har en amd xp2500+ som har begynt å oppføre seg merkelig etter at jeg byttet vifte på den. For det første så viser den feil hastighet (1100 mot 1800), når jeg starter opp. Det merkelige er at alt virker greit inne i bios (Navn, cpu fsb osv). Gjør jeg noen forandringer der inne (klokkeslett f.eks.) så skrur den seg av og begynner og pipe, rett etter at jeg har lagret og gått ut av biosen. Pipelydene betyr vist dette: Repeating High/Low: Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged. May also be due to excess heat. Check the CPU fan or BIOS settings for proper fan speed. Bios innstillingen virker riktige, mulig vifta er satt på feil, men det virker litt rart, fordi det andre som skjedde, var at s-ata driverne var borte da at jeg startet på nytt igjen etter installasjonen. Når jeg prøver å installere dem igjen går alt helt fint (vifta går jevnt å trutt) frem til win cd skal installere disse driverne (f6 og de greiene der). Da skrur også maskinen seg av og begynner å lage de samme lydene. Lignende skjer viss jeg prøve å installere win xp på nytt på en annen hd, klikker når den skal begynne å kopiere. Mistenker at den ikke fikser å lagre informasjon til bios eller hd. Er det cpuen som er kaputt eller blir det vifta som skaper trøbbel? Den virket som bare det før jeg byttet vifte. Lenke til kommentar
Tbone87 Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Huska å sette i strøm til vifta ? Har fått det samme når jeg hadde satt vifta litt skjevt på core, sånn at den ikke var helt nær hele core.. Prøv å ta av vifta ta ut CPU, sett den inn igjen, og sett på vifte.. (Vifte = Kjøler) Prøv nå.. Hva sier BIOSen din om temp på prosessoren egentlig ? Lenke til kommentar
andreaqd Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 Har ordnet feilen nå. Vifta satt feil vei på professoren, så det var bare å sette den riktig på og vips var alle problemer løst. SÅ TIL ALLE DERE DER UTE: Riktig viftestilling teller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå