posse Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 J.M. Hansen AS Storgata 56 Postboks 83 9251 Tromsø Expert Langnes Heiloveien 20 9015 Tromsø Myre Elektro AS Refasenteret Postboks 254 9300 Finnsnes Ang. Xbox Spillet Halo 2 Ringte først til Expert Langnes ang Halo 2 til Xbox! Der ble jeg opplyst om at prisen var 549.- for spillet! Så ringte jeg til J.M Hansen og spurte pris på samme spillet. Til min store overaskelse kostet spillet 499.-!!!! Bare for å sjekke ringte jeg til Myre Elektro på Finnsnes for pris. Samme spillet kostet der kroner 499.-! Mitt spørsmål er da om dette er lov? Er det lov at Expert Langnes skal få ha egne priser? Siden alle disse butikkene som er nevnt overnfor er i Expert kjeden trodde jeg de skulle ha samme pris i de forskjellige butikkene! Hvis det viser seg at Expert Langnes opererer med egne priser slutter jeg å handle der! Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 (endret) Vell, Expert gjør som sagt alt for gratis PR. De satser sikkert på å unnskylde seg med at barn ikke skal ha råd til å kjøpe spillet, siden det er skyting i det. Så setter de opp prisen i alle butikkene. Men først må de være sikker på at alle tv-kanaler og aviser får det med seg. Eller kanskje de rett og slett forbyr spillet! Kommer litt ann på dagsformen til politikerne som alltid skal uttale seg om ting de ikke har peiling på. Edit: Kanskje litt useriøst, men har ikke så mye til overs for Expert. Men du kan jo kanskje spørre hvorfor det er ulik pris? Endret 23. november 2004 av torsvb Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Expert kan vel ta den prisen de vil. De tjener mest på at mor og far ikke sjekker priser nøyere og plukker opp spillet til junior mens de allikevel er innom for å kjøpe hårføner. De store elektro-kjedene er håpløse på hardware/spill-priser, de beste du kan gjøre er å nevne dette for alle du kjenner og sørge for at man handler andre steder. Prøv å sjekk prisene på USB kabel neste gang du er der... Lenke til kommentar
espenf Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Kjøp det hos Elkjøp til kr 389,- pluss kr 19,- i frakt. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 I Expert-kjeden kan den enkelte butikke bestemme prisen selv såfremt det ikke er kampanjeprodukter som markedsføres med samme pris i flere butikker. Elkjøp derimot skal ha samme pris i alle butikkene (de skal selge deg produktet til prisen oppgitt i annonseavis eller internettsider selv om det er priset høyere i butikken). Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Om du må ha det i fysisk boks - kjøp fra enkjøp. Om du ikke er så prippen på å ha det i fysisk format, kjøp via steam. Raskest og billigst (så lenge du har en grei ADSL-linje) -Stigma Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Nåh, tenker at Expert kan ta 2000 kr for det spille hvis de vil. Det blir jo en annen sak at de da neppe får solgt noen. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Spennende. Når begynte Steam å selge Halo 2? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Om du må ha det i fysisk boks - kjøp fra enkjøp.Om du ikke er så prippen på å ha det i fysisk format, kjøp via steam. Raskest og billigst (så lenge du har en grei ADSL-linje) -Stigma Nå var det Halo 2 og ikke Half-Life 2 det var snakk om... Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Mitt spørsmål er da om dette er lov? Er det lov at Expert Langnes skal få ha egne priser? Siden alle disse butikkene som er nevnt overnfor er i Expert kjeden trodde jeg de skulle ha samme pris i de forskjellige butikkene! Hvis det viser seg at Expert Langnes opererer med egne priser slutter jeg å handle der! Selvsagt er det lov. Alle Expert-butikker kan prise varene som de selv ønsker. Når det kommer ut samlebilag/annonser er det prisen dér som gjelder. Ellers er det prisen på prislappen i hver enkelt butikk. Lenke til kommentar
scudflip Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Halo 2 Special (collector's?) Edition = 549kr Halo 2 = 499kr Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Nå var det Halo 2 og ikke Half-Life 2 det var snakk om... Beklager, min feil. Sitter på skolen og er tydeligvis ikke helt våken hehe. -Stigma Endret 24. november 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Synes det er latterlig at man ikke kan forvente samme pris fra hele kjeden. Hvis det ikke må være noe samsvar mellom butikkene, hva er da fordelen for kunden? Formålet med en kjent merkevare for kunden må jo være at han/hun skal kunne forvente samme pris/kvalitet/service fra butikken, uansett om den befinner seg i Kristiansand eller Hammerfest. Enda ett minus i boken for Expert Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Gi meg navnet på en butikk kjede der alle prisene er like på alle varene, min påstand er at det finnes ikke. Om de heter Rema, H&M, Biltema eller Expert så vil prisene variere i store deler av butikkene. Men på annonserte kampanje varer må man kunne forvente at prisene er samkjørt. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Expert burde skifte navn til Amatør. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det der var da utrolig lite å bråke for. Butikkene kan ta hvilke priser de vil så lenge de ikke kjører en felles reklamekampanje Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Det der var da utrolig lite å bråke for. Butikkene kan ta hvilke priser de vil så lenge de ikke kjører en felles reklamekampanje Enig der. Det virker en smule idiotisk å henge ut forretninger fordi de velger å prise varene slik de selv ønsker, noe de faktisk har full rett til ihht. lovverket. Om man mener noe er for dyrt et sted er det jo bare å handle hvor det er billigere. Blir veldig vanskelig å drive butikk om man skal få hets om noen har varene et eller annet sted til lavere pris... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Men ingen har svart på :Hvorfor kan ikke kunden forvente samme pris/kvalitet/service når man kjøper varer fra en kjent merkekjede? Hvis ikke, hva er da vitsen med en slik merkekjede ovenfor kunden?? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Men ingen har svart på :Hvorfor kan ikke kunden forvente samme pris/kvalitet/service når man kjøper varer fra en kjent merkekjede? Hvis ikke, hva er da vitsen med en slik merkekjede ovenfor kunden?? Et rimelig sammenfallende vareutvalg, felles salgssystem med kjøpshistorikk og tilgang på de andre butikkenes varelager osv, samme kjøpsbetingelser (f.eks. meget gunstig mobil-forsikring), osv. Akkurat prisene bestemmes av den enkelte butikk. Det kan være ulike forhold ulike steder som må tas hensyn til. Lenke til kommentar
Gunlab Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 (endret) Endret 26. november 2004 av Gunlab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå