Gå til innhold

DDR vs. SDRAM - Hvor mye praktisk forskjell i spill?


Anbefalte innlegg

Sitter med et MSI Turbo-R HK med 512 MB SDRAM og en XP1800. Vurdere å kjøpe meg et GeForce4 Ti-4400, men er usikker på om jeg vil få en ytelse som rettferdiggjør prisen.

 

Er mao. interesert i informasjon ang. hvor mye ytelsesforskjell det er mellom mitt nevnte oppsett & samme oppsettet med DDR ram (?)

 

Noen som vet om sider med benchmarks som viser denne forskjellen?

 

Er interesert å høre hva andre har fått i f.eks 3dMark 2001 med omtrent samme oppsett som meg; SDRAM og GeForce4 Ti 4x00.

 

Takker for alle svar...

 

[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-05-29 01:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Willy 1500 med 384MB SDRAM og Gainward GF4Ti4400 Golden Sample. Får snaue 7000 poeng i 3DMarks2001, uten å klokke vel og merke.

Regner med at jeg hadde hatt rundt 2000 poeng mer med Northwood og DDR.

Uansett så kan jeg kjøre Jedi2 med fulle detaljer og høy oppløsning uten hakking. Selv når det strømmer med fiender rundt meg går det flytende :smile:

 

Har akkurat prøvd Morrowind (har tatt en kort pause for øyeblikket :grin: ) og der går det også tilnærmet flytende med alt på fullt.

Kommer nok uansett til å oppgradere til DDR til høsten. Eventuelt rundt juletider...

Man kan aldri få nok fps vet du :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 01:06, mackforever skrev:

Sitter med et MSI Turbo-R HK med 512 MB SDRAM og en XP1800. Vurdere å kjøpe meg et GeForce4 Ti-4400, men er usikker på om jeg vil få en ytelse som rettferdiggjør prisen.


Er mao. interesert i informasjon ang. hvor mye ytelsesforskjell det er mellom mitt nevnte oppsett & samme oppsettet med DDR ram (?)


Noen som vet om sider med benchmarks som viser denne forskjellen?


Er interesert å høre hva andre har fått i f.eks 3dMark 2001 med omtrent samme oppsett som meg; SDRAM og GeForce4 Ti 4x00.


Takker for alle svar...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: mackforever på 2002-05-29 01:07 ]</font>


ikke vær så opptatt med hva du for i 3d marks,du må heller tenke på de du ser på skjermen og da er d kortet glimrende,de er billigere å kjøpe nytt skjermkort enn å opgradere til p4,kjøp kortet du de har du igjen for på sikt,noen sier at du ikke vil merke noen forskjell du vil merke litt,men mest i høy oppløsning.

Kjetil

Lenke til kommentar

Spar 1000 Lappen og kjøp deg ett Geforce 4 4200

og overklokk det til til 4400 nivå :smile:

Ja anyway så venter du vel til HAMMER kommer før du kjøper deg større cpu og nytt minne ?

 

[ Denne Melding var redigert av: Lappin på 2002-05-29 17:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 17:50, mackforever skrev:

Greit nok at en 3dmark score ikke betyr alt, men det gir en god pekepinne på ytelsesforskjeller to maskiner i mellom...


Neon der ute med 3dmark resultater (SDRAM & GF4) ?


forskjelen er bare målbar du ser de ikke når du bruker pc din,enkelte sier de er noe galt med mitt skjermkort eg fikk bare 10200 mens andre med samme pc fikk 10500 som sakt så er de bare målbart,derfor sier eg ikke vær så opptatt hva skåren blir i 3d marks.

Kjetil

Lenke til kommentar

Tror ikke du vil merke noe forskjell på SDRAM og DDR i dagens spill, de krever ikke all verden av minnebåndbredde. Går mest på skjermkort og CPU. Ikke regn med mer enn 5% bedre ytelse..

 

CAD-program og slikt tror jeg får mye mer ut av DDR.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 21:52, Mulch skrev:

Tror ikke du vil merke noe forskjell på SDRAM og DDR i dagens spill, de krever ikke all verden av minnebåndbredde. Går mest på skjermkort og CPU. Ikke regn med mer enn 5% bedre ytelse..


CAD-program og slikt tror jeg får mye mer ut av DDR.


 

Var det svaret jeg "håpet" på :smile:

Men hadde vært arti å sett det svart på hvit...benchmarks eller 3dMark score...

 

Come on...må jo være noen der ute med SDRAM, GeForce4 og 3dMark-score...!!! =)

Lenke til kommentar

Den gamle reglen med 5% bedre ytelse med DDR tror jeg ikke gjelder lenger. Ettersom skjermkort og CPU har blitt raskere, så blir SDRAM en større og større flaskehals. Prøv å overklokke SDRAMen din, så ser du at det utgjør ganske mange 3Dmark poeng.

 

På et high-end system med GF4 og feks en P4 2.0Ghz, vil nok forskjellen på SDRAM og DDR kanskje være så mye som 20-30%

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 22:15, p4power skrev:

Den gamle reglen med 5% bedre ytelse med DDR tror jeg ikke gjelder lenger. Ettersom skjermkort og CPU har blitt raskere, så blir SDRAM en større og større flaskehals. Prøv å overklokke SDRAMen din, så ser du at det utgjør ganske mange 3Dmark poeng.


På et high-end system med GF4 og feks en P4 2.0Ghz, vil nok forskjellen på SDRAM og DDR kanskje være så mye som 20-30%




dere sier de men er ingen som kan bevise de då,har sakte før sier de en gang til ,de er skjermkortet som er den viktigste komponetet når de er grafikk de er snakk om

Kjetil

Lenke til kommentar

Sitter med en pIII 1000 648 sdram gainword

nvidia3 ti500 golden sample.

Har ikke gjennomført 3d marks da dette er unødvendig tullball. Noen har score på 6500 andre har på 7500, kjør samme spill på samme oppløsning så ser en de virkelige forskjeller.

 

Spiller veldig lite, men satt å bladde igjennom forumet så så jeg dette. Naboen har en p4 rdram og det hele med tillsvarende skjermkort, og det er ikke filla av forskjell når vi kjører samme spillet

med samme opppløsning og det hele.

 

Testet noen forskjellige spill. Gohst Recon, MOH, Max Payne og noen til av de nyeste spillene.

Har man et godt skjermkort, så kjører man det meste veldig bra.

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-29 22:47, SR1Data skrev:

Sitter med en pIII 1000 648 sdram gainword

nvidia3 ti500 golden sample.

Har ikke gjennomført 3d marks da dette er unødvendig tullball. Noen har score på 6500 andre har på 7500, kjør samme spill på samme oppløsning så ser en de virkelige forskjeller.


Spiller veldig lite, men satt å bladde igjennom forumet så så jeg dette. Naboen har en p4 rdram og det hele med tillsvarende skjermkort, og det er ikke filla av forskjell når vi kjører samme spillet

med samme opppløsning og det hele.


Testet noen forskjellige spill. Gohst Recon, MOH, Max Payne og noen til av de nyeste spillene.

Har man et godt skjermkort, så kjører man det meste veldig bra.



SR1Data.KonsulentTjenester.


håper de er noen som lærer av de inlegget ditt,eg har en 1000 med 512sd-ram for ca 4000 3d marks,med andre ord de er skjermkortet som er den viktigste faktoren i 3d marks,skjermkortet mitt gf2 ultra 64 mb.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...